/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Genoprettelsesdrev på USB
Fra : Lincoln1242
Vist : 262 gange
34 point
Dato : 21-01-16 17:47

Belært af to tidligere harddisknedbrud på min PC, så vil jeg gerne lave en recovery USB / genoprettelsespartition (hedder det vist).

Jeg starter oprettelsen, og vælger "Kopiér genoprettelsespartitionen fra pc'en til genoprettelsesdrevet". Herefter får jeg at vide at drevet skal være på mindst 16 GB.

Så jeg gik ud og købte et 16 GB USB drev, som jeg har sat i USB-porten. Men drevet kommer ikke frem som valgmulighed. Hvis jeg fravælger "Kopiér....", så skal der kun bruges 512 MB, og så kan den godt "se" drevet.

Jeg har prøvet at sætte drevet i både før og efter, jeg starter genoprettelsen, men drevet kommer stadig ikke frem.

Kan jeg udlede af det at drevet alligevel er for lille!?

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 21-01-16 17:56

Har netop erfaret at hvis PCen blev leveret med W8 og den siden er opdateret til W8.1, så vil genoprettelsen kun indeholde W8 - hvilket er tilfældet for min PC. Jeg har i forvejen de to dvd'er med W8, som PCen blev leveret med, så det er omsonst at prøve at "gemme" W8.1 på USB...

Annuller spørgsmålet
Fra : Lincoln1242

Dato : 21-01-16 17:57

Spørgsmålet annulleres da det alligevel ikke er relevant