/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvilken virusprogram er bedst.
Fra : EiHaBr
Vist : 611 gange
200 point
Dato : 20-01-16 12:58

Hej alle eksperter.
Jeg fik ny bærbar sidste år og købte sammen med den en BullGard virusprogram.
Den har virket fuldstændig perfekt siden, men udløber nu, så er spørgsmålet er det nødvendig at betale for sådan et program igen, er den bedre end de gratis programmer Avast f.eks.
Jeg har win 8,1 hvad med Windows defender det der ligger i maskinen er det nok eller hvad.
Nogen der har erfaring med flere forskellige løsninger, der kan anbefale hvad jeg gør.

På forhånd tak for interessen
Eigil

Accepteret svar
Fra : kivi

Modtaget 200 point
Dato : 20-01-16 14:45

nej opgrader til 10 og brug defender som ligger i 10 der ligger også en i 8,1 så strengt taget burde det være nok

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 20-01-16 15:55

windows Essentiel antivirus er godt og gratis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-16 17:06

Min datalog nevø anbefalede og installerede avast for mig for ca. 10 år siden,
det har siden fungeret perfekt og gratis på flere computere...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-16 17:13

Avast

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-01-16 17:25

Det du betaler for, er ikke at programmet er bedre, det du betaler for er først og fremmest support.

Men ellers tilslutter jeg mig de andre der nævner Avast.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 20-01-16 17:59

1 : Avast (Gratis) - De har et fint Forum, med god hjælp.

+ 2 MalwareBytes (Gratis) - Ekstra

+ 3 Ccleaner (Gratis) - Ekstra

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 20-01-16 18:02
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-16 19:27

Jeg har ZoneAlarm på min win 10 og ser ud til at fungere godt.

Avast er på de andre maskiner...........fungerer også godt.

Her er ZoneAlarm
http://peecee.dk/upload/view/456292/full

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 20:06
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 20:12

Ps. Samme antivirus-"motor" i begge programmer, nævnt ovenfor.

Check Point Software Technologies kører på licens fra Kaspersky Labs. (Men førstnævnte har efter min mening et bedre bruger-interface og er gammel i gårde og en erfaren spiller, når det kommer til Firewall's)

Begge er top-rated i alle seriøse test.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-01-16 20:20

Bitdefender er klart det bedste AV på markedet pt. og der findes en gratis version.
http://www.bitdefender.com/solutions/free.html

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 21-01-16 11:40

Mange tak for alle jeres indlæg, det var lærerig læsning.
Det ser ud til at man ikke behøver at betale for antivirus program, Jeg syntes bare BullGard har virket godt, men det kan jo også være at min nye Win8,1 bærbar er bedre som min gamle win7 maskine, måske det er det der virker bedre.

Tak mvh Eigil

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-01-16 14:23

Hvis du har fået det svar du ønsker, så gør os lige den tjeneste og luk spørgsmålet.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 22-01-16 23:50

Hej.
Jeg ved ikke hvilken svar der var bedst, mange skrev noget om Avast, men jeg vælger at give til den der kom først, så må jeg blive klogere på programmerne senere.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 22-01-16 23:51

Tak for svaret kivi.