/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Johanne Marie Johansen født
Fra : 2601
Vist : 392 gange
450 point
Dato : 11-01-16 14:26

Hvor bliver Johanne Marie Johansen født henne i København ca 1844 ? ??

Hun er datter af Værtshusholder i Kbh. Hans Johansen og Johanne Hansdatter.

De optræder i FT. 1845:
Folketælling - 1845.
Kbhv, København (Staden), Udenbys Vester Kvarter 10 kælderen, 30,
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Hans Johansen, 38, Gift, Værtshusholder, Hovbye, Faxe sogn
Johanne Hansdatter, 45, Gift, Hans Kone, Hovbye, Faxe sogn
Ane Sophie Johansen, 3 , Ugift, Deres Børn, Kjøbenhavn
Johanne Marie Johansen, 1, Ugift, Deres Børn, Kjøbenhavn
Jens Nielsen, 33 , Ugift, Tjenestefolk, Gyderup, Faxe sogn
Ane Margrethe Christophersen, 20, Ugift, , Tjenestefolk, Forslev, Snedslev sogn
Marie Oline Hansen, 16 , Ugift, Tjenestefolk, Kjøbenhavn
Wenzel Pfau, 47 , Ugift, logerende, Wien

Jeg har set efter i alle de gamle Kirkesogne i København uden at finde hende eller hendes søster Ane Sophie Johansen født ca. 1841 også i København.

Nogle der kender familien.??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-01-16 11:49

Kunne det være?

Samtlige personer i husstanden

Præstø, Fakse, Fakse, Jyderup By, 76, en Gaard, 295-F1, FT-1850, C4618

Navn:

Alder:

Civilstand:

Stilling i husstanden:

Erhverv:

Fødested:

Ane Marie Johansdatter 58 Enke Gaardmandsenke, Huusmoder Her i Sognet
Hans Joh. Nielsen 17 Ugift hendes Børn Her i Sognet
Frederikke Nielsen 15 Ugift hendes Børn Her i Sognet
Ellen Hansdatter 80 Enke Aftægtsenke Her i Sognet
Hans Johansen 43 Gift Tjenestemand Her i Sognet
Ane Sofie K. Johansen 8 Ugift
hans Datter Kjøbenhavn
Peder Hansen 25 Gift Tjenestemand Fodby Sogn, Sorø Amt
Johanne Sofie Jensen 27 Gift hans Kone Her i Sognet
Ane Sofie Pedersen 2 Ugift deres Datter Kongsted Sogn
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-01-16 14:17

Til modersvilje

Først tak fordi du endnu en gang prøver at hjælpe mig. Dernæst så er det min.

"Som nævnt rejser Hans Johansen til Fakse i 1849 med de to piger, og det ser ud til at han rejser tilbage til København igen den 18. April 1851.
Både pigerne og han forsvinder derefter i tågerne."

Jeg ved ikke om han bliver "skilt". eller hvor han dør. Hans broder rejser også til København uden at jeg har kunne finde dem. Jeg har også søgt efter dem som døde i de slesvigske krige uden at finde dem.

Mvh.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-01-16 15:44

Skilsmisser findes i Amtmandens arkiver og journalerne er scannet, og kan findes i Daisy.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-01-16 15:58

Til Bille1948

Må jeg sige dig mange tak for din hjælp.
Jeg vil endnu en gang prøve om jeg kan finde den.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-01-16 18:11

Her er familiens fødselsår
http://unitedonline.com.au/cid6121323

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-01-16 20:54

Til katekismus

Er det ikke den samme FT som den jeg har??

Men tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-01-16 12:39

Så har jeg fundet hende.

Hun bliver født 20. februar 1844 og døbt 09. marts 1844 i Garnisons Kirke, Garnisons Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Hendes mor dør under fødslen så nu skal jeg til at lede efter hvor Hans Johansen bliver gift med sin nye hustru, men det er en anden historie.

Jeg vil gerne takke alle der har forsøgt at hjælpe mig.

Med venlig hilsen.

Annuller spørgsmålet
Fra : 2601

Dato : 18-01-16 12:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål.

Se mit sidste indlæg.
Med venlig hilsen og tak til alle for deres hjælp.