/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Babyalarmer hvorfor???
Fra : JanneP
Vist : 764 gange
50 point
Dato : 23-06-03 00:31

Jeg har tit spekuleret over, hvorfor folk idag bruger babyalarmer?

Er der fordi forældre idag bor i store villaer, og placerer deres børn så langt væk fra stuen som overhoedet muligt???

I øvrigt kunne jeg forestille mig, at et sæt TE 150 med VOX system (dvs. at den reagerer på lyd) til 199,- kr i EL giganten kunne være lige så gode som babyalarmer i forhold tuil et sæt til flere 1000 kr (har ikke prøvet om den er følsom nok)! Det er sgu da ikke meningen at hele nabolaget af radioamatører skal kunne høre om det er mor eller far, der putter den lille eller putter sut i munden på de små!

Åbent spøgsmål.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-06-03 01:34

Fordi Baby skal sove til middag ude i haven uden at blive vækket af mig der står og vasker op imens

Derfor bruger jeg en

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : lillia

Modtaget 50 point
Dato : 23-06-03 05:53

De er gode til de folk som bor i lelighed og ikke har andre steder at stille barnet end nede foran opgangen da det ikke er alle steder der er mulighed for at barnet kan komme ud at sove på en altan, jeg har personligt selv brugt dem og har ikke givet mere end 200 kr, så det er såment ikke så dyrt igen, og fordelen er jo også hvis man er nogen steder og deres børn ikke kan sove når der er for meget larm, og barnet så skal stilles ned i den anden ende hvor du ikke har mulighed for at, kunne høre det græder, det bliver sgu træls at løbe derned flere gange i løbet at 5 min...!
Har en søster som ikke kan høre hvis hendes barn står uden for og sover, da har hun lånt sådan et sæt og der var lige pludselig ingen problemer mad at høre barnet...så der kan være mange grunde til at folk invaster i baby alamer og det syntes jeg er fornuftigt, men måske også lidt spild af penge..især hvis skidet ikke virker og derfor skal man ikke altid tage det dyreste for det er ikke altid at prisen og kvaliteten hænger sammen så man skal bruge hovedet inden man køber dem...!

Mvh lillia

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 23-06-03 08:44

Vi har brugt den fordi vores datter ike græd særlig højt når hun vågnede...
Hun var først til at høre når hun var begyndt at blive hysterisk over ikke at være blevet taget op når hun var vågen, det var derfor vi købte babyalarm til 500,-

Og så har vi brugt den når hun lå ude i haven og sov...

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 23-06-03 12:00

Så har jeg nok bare været heldig at have unger med store stemmer - for her har det ikke været nødvendigt

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 23-06-03 14:30

sådan er de jo så forskellige...
Heldigvis for det.

Kommentar
Fra : smoelfemor

Dato : 20-07-03 19:08

Tjaaa jeg har aldrig brugt babyalarmer. det har simpelthed ikke været nødvendigt da jeg har kunnet se barnevognen både fra køkkenet og stuen

Godkendelse af svar
Fra : JanneP

Dato : 18-08-03 20:30

Tak for svaret lillia.