/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Kender nogle disse film ?
Fra : vedikkealt
Vist : 622 gange
500 point
Dato : 07-01-16 20:24

Hej Allesammen

Jeg søger 2 film der har en sådan ca. 30 - 40 år på bagen.

Den ene film husker jeg under titlen....min nabos søn....og muligvis græsk...der handler om en nobo søn / far der er så og så kærlig når han er hjemme fra krigen, men en ren tyran der så vidt jeg husker torturerer hans fanger med største fornøjelse i krigen.

Og så en dansk film der handler om en mand højt på strå....overlæge eller lignende der får konen indlagt på den lukkede i Roskilde da han hellere vil leve med en yngre elskerinde, jeg husker filmens navn som Else Kant....men en søgning bringer mig ikke nærmere.

Glæder mig til at om i kan hjælpe

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-16 20:47

Mener at genkende begge (har dem) den første ville jeg mene er Spansk og handler ? enten om en mand (Gestapo med klip fra/efter ww2) der holder fanger i en kælder - eller ? Øv den anden smuttede - men kommer sikkert tilbage.

Den anden mener jeg også er særdeles kendt - Muligvis med Frits Helmuth/

MEN, du skriver for MANGE år siden, dem jeg har og ligner er i farver og ikke ældre end max 20 år

Har du andet at gå efter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-16 20:52

Citat
Og så en dansk film der handler om en mand højt på strå....overlæge eller lignende der får konen indlagt på den lukkede i Roskilde da han hellere vil leve med en yngre elskerinde,

Så et par minutter af filmen for et par dage siden - men ´tænkeren´ er ikke hvad den kunne være...

Heller ikke din...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-01-16 20:57
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-16 21:00

Citat
mand (Gestapo med klip fra/efter ww2) der holder fanger i en kælder

Mener endda at de begge (mester og slave???) er på ´bøsse-holdet´ men vil ikke hænges op på det, og han er rimelig pervers.
Kan have været invalid som ældre og modtager ´massage´ af sin tidligere fange...? som så udvikler sig et drama i større eller mindre stil.
Fandt filmen engang på et ? spejder forum - som gik ind for den slags film..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-01-16 20:19

Den kunne engang hentes her, kræver adgang for at læse:
http://1-link.org/
Og i et forum der hed noget med thewildboys, resterne ses her
http://archive.is/thewildboys.flickzone1.info

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-01-16 12:32

Amalie Skram / Else Kant er åbenbart ikke udgivet på DVD.

# mig-selv

Jeg husker ikke noget om et bøsseforhold. Det var yngre mand...muligvis med skæg...der når han kom hjem fra krigen sad med et barn på skødet og var så kærlig så kærlig, men når han så var i krig var den rene "bøddel". Mener budskabet var noget med den flinke nabosøn som man kunne tage så frygtelig fejl af...eller for at fortælle at sådan en grusom fyr kunne man sagtens have i nærmeste omgangskreds uden at vi det.

Og så har jeg ikke kunnet finde beskrivelse af nogle af filmene der har kunnet lede mig på sporet.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 10-01-16 21:26
Kommentar
Fra : steno

Dato : 10-01-16 21:30

Den hedder: Din nabos søn 1981
Link: http://www.dfi.dk/faktaomfilm/film/da/1993.aspx?id=1993

Kommentar
Fra : steno

Dato : 10-01-16 21:36

Du kan se din nabos søn (Your Neighbor's Son, The Making of a Torturer, 1976) på YouTube
Link: Your Neighbor's Son, The Making of a Torturer, 1976

Kommentar
Fra : steno

Dato : 10-01-16 21:40

Else Kant : Se også : Link: http://www.danskefilm.dk/index2.html

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 500 point
Dato : 10-01-16 21:45

Hov, jeg glemte link til Din nabos søn på YouTube; kommer her:
Link: https://www.youtube.com/watch?v=71sD9aG4BLs

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-01-16 23:16
Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-01-16 10:24

Tak for svaret steno, det var lige præcis den film jeg tænkte på.

Og det med Amalie Skram havde jeg ikke husket.

Og TAK til alle andre der også var med her.

Så nu er jeg blevet meget klogere

Bedste hilsner fra vedikkealt