/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Billig trådløs.. accessPoint + 1 PCI/USB
Fra : Uffe29
Vist : 287 gange
477 point
Dato : 23-06-03 00:08

Jeg skal have delt noget internet med kæresten som bor 75 meter fra mig... Vi har direkte udsyn mellem hinanden

Så det jeg skal bruge er
* 1 accessPoint
* 1 PCI eller USB

Jeg har desuden en bærbar som jeg også gerne vil have til, så hvis nogen kender til en billig pakkeløsning hvor det indgår ville det være perfekt....

Hastigheden har ingen betydning da den kun meget sjældent vil blive brugt som LAN men kun ren internet-adgang

PS. Jeg kender godt http://www.edbpriser.dk men vil høre blandt "eksperterne" om i kender et godt tilbud eller har gode forslag

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 487 point
Dato : 23-06-03 01:31

Hej Uffe

Jeg kan kun sige godt om Linksys routere, modsat meget andet billigt skramel man hører om Derfor kan jeg kun opfordre dig til at kigge ved elsborglink: http://www.elsborglink.dk/
De har minimum 10 trådløse pakkeløsninger du kan vælge imellem, så mon ikke der er noget du kan bruge

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-06-03 08:22

De er dæleme dyre

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-06-03 09:43

hej uffe29
jeg giver srhansen ret men hvilken pris havde du selv tænkt på ?
for du vil da gerne have noget der virker

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-06-03 10:45

1 stk. WRT54G à 1081 DKK: 1081 DKK
1 stk. WMP54G à 515 DKK: 515 DKK
1 stk. MCAFEE602 à 200 DKK: 200 DKK
1 stk. NETKABEL3 à 35 DKK: 35 DKK
1831 kroner.....Det er sgu da dyrt

http://xdata.dk/servlet/VisVare?vareID=77212
Linksys Wireless Access Point 11Mbit: 677 kroner

http://xdata.dk/servlet/VisVare?vareID=74536
Linksys Wireless PCI Card 11Mbps: 542,00
Ialt: 1219

og det var det første sted jeg kiggede.... Jeg an bare huske jeg på et tidspunkt fik en mail fra en dansk net-butik hvor der var tilbud.....accesspoint + 2 stk pci for 1300 kroner

Technet:
Jeg tror ikke der er nogen mennesker der er interesseret i at købe noget der ikke virker, men jeg er da selvfølgelig interesseret i at høre dig om hvad der ikke virker så jeg kan undgå at købe det

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-06-03 11:17

uffe29>
jeg vil nu ikke sige at det er dyrt men det kommer jo an på ens pengepung
og personlig synes jeg at edimax er noget skrammel for der er for meget støj og de rækker ikke langt uden at man skal have en extra antene på.
og det samme synes jeg om U.S. Robotics for de er godtnok billige
vegas model er discount

men det er min personlige menning

men jeg ville nok lige se på:
linksys
d-link
ZyXEL
trendnet

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-06-03 14:26

Og jeg vil holde mig fra d-link.

Ser man rent objektivt på det sparer man mellem 35 -100 kr ved købet, men bruger 50 kr, mere til strøm om året ved at købe en D-link. Prøv næste gang du kommer i nærheden af en D-link at lægge hånden på den så ved du hvorfor

Linksys routerne indeholder en række lækkerier, som er alt for oversete syntes jeg. Det er bla. filtre der gør at man kan sortere TDC's allestedsværende pop-ups fra, blokkere for *.exe filer og andet.
Man kan også forwarde f.eks for en enkelt port, hvis man f.eks. benytter proxyserver eller andet software der benytter feedback på andre porte. På denne måde kan man tillade outbound trafik for netop en applikation. Jeg vil også lige nævne det lækre webinterface. Ikke noget med Telnet eller andet her

Det var lige et sidespring Jeg ved du efterlyste det billigste, men tænk på hvad du får for de sidste 100 kr, der alligevel er tjent hjem i strøm over et par år.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 23-08-03 16:15

Tak for svaret srhansen..... Det blev dog ikke til noget...hun skrottede ideen, eller rettere mig

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-08-03 19:57

Oh shit, sorry to hear that !
Det bedste man kan sige er vel at pengene så er sparet

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-08-03 20:56

*LOL*
Kan godt lide mennesker der ser noget godt i noget skidt