/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Jule Søndere
Fra : svendgiversen
Vist : 626 gange
100 point
Dato : 22-12-15 20:28

Forsvundet er nu all vor nød, os er i dag en frelser født...

Og hvad er det så det lille jesusbarn har frelst os for?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-12-15 22:16

Mattæus skrev:
Citat
Hun skal føde en søn, og du skal give ham navnet Jesus; for han skal frelse sit folk fra deres synder.

Det er altså synden han, ifølge Biblen, skulle frelse os for. Han frelste os, ved at dø på korset.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-15 22:54

Som nogle også siger: Fri os fra den onde.

Andre mener at beder man sit fadervor, så er alt som det skal være - i den Himmel Blå.

Katolikker er vist noget med den sidste nadver - andre religioner??

OG - så er der bare dem der er HELLIGE et par om året - og tager det som en festdag, og det er vel flertallet af samtlige Danskere = se på de tomme kirker? til daglig.

Så i bund og grund (tro) ren og skær hykleri - eller noget de syntes de bør gøre for børnenes skyld.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-15 22:55

Citat
Fri os fra den onde.

=
Fri os fra det onde.

Accepteret svar
Fra : alan57

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-15 00:46

Hej jeg sidder og tænker på hvor langt vi er nået, jeg kan desværre ikke se noget der går den rigtige vej er det virklig det vi lærte vores børn?
Jeg skammer mig over at vi ikke gjorde mere.
Danmark er sku i krig og vi smider bomber i så mange steder nu at vi ikke har overblik mere over hvem vi bomber og det betyder at vi slår en masse mennesker ihjel der aldrig har gjort os noget, og ingen tør sige det højt, men vi er blevet krigs liderlige og vi mister en masse unge på den konto.
Jeg ved ikke hvad vi skal gøre, men vi bliver nød til at gøre noget for disse unge mennesker det kan ikke være meningen med vores liv, at rage andre ind i disse ting, det må da være op til de mennesker folk hvis lande er i krig så må de sku tage affære og få hjælpe til at gøre noget ved disse krige, men det er ikke vores krig, sådan er det bare.
Vi behøver noget især, penge folk må til at skaffe en masse penge til at få stoppet disse tåbelige krige før de går amok.
Folk siger at vi ikke kan gøre noget, men kan vi lade være med at gøre noget?
Skal vi bare give op?
Nej vi skal ej, jeg havde en masse ringe og armbånd og halskæde som jeg solgte de lå jo bare og samlede støv i min skuffe pengene satte jeg in på en konto som jeg kunne hæve fra når jeg mente at det var nøvendig, men det slog jo ikke til men jeg prøvede da.

Og jeg vil blive ved så længe jeg syntes at det giver meningen, men jeg har da opdaget at jeg ikke kan gøre noget alene, men hvis det skal gøres så må det ske med planlægning.
alanb57

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-15 02:47

Citat
Og hvad er det så det lille jesusbarn har frelst os for?
det er først når du dør at du bliver frelst Jesus døde på korset og tog vore synder på sig, så det er kun hvis du har ført et anstændigt liv uden at synde for meget at du kan blive frelst

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-12-15 11:13

Selmords bomber, pigtråd og flygtninge lejre,
hvordan skal en korsfæstelse kunne hjælpe mod det?

Og først frelst efter min død, så kan det være lige meget.
Så skal resterne af mig, min aske, strøs ud til ænderne her på fjorden...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-12-15 11:52

Selv gør jeg mig umage for at være god mod dem jeg holder af, håber det hjælper.

Engang spurgte Vor Herre St. Peter om hvor han skulle holde ferie,
og St. Peter foreslog: Hvad med Jorden?

Nej der var jeg for 2000 år siden, kom til at gøre en pige gravid, og de taler om det endnu.

Og rent biologisk kan Jomfru Maria jo ikke være jomfru??
Hvis hun fødte Guds søn, må han jo have været nede på vor Jord,
men hvordan, er han ikke omfattet af kendte naturlove, eksempelvis tyngde kraften???

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-12-15 11:54

Ok, I må hellere få den rigtige historie, det der med at Jesus skulle frelse os for synden er noget Gud fandt på, for at dække over den rigtige forklaring. Sagen er den at da Gud have lavet det hele, kom han til at lave en grov fejl, han havde lavet regnormene så deres prutter stank ganske forfærdeligt. Så forfærdeligt at folk var ved at udrydde regnormene for at slippe for deres prutter. Så han sendte Jesus ned for at genmodificere regnormene så deres prutter blev helt lugtfrie.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-12-15 12:33

Venligst fun2, lad være med at ødelægge mit spørgsmål med det rene pjat.

>at være god mod dem jeg holder af...
Det har mange med manglende mulighed for familie samføring jo nu vanskeligheder ved.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-12-15 13:39

Hvis jeg lige et øjeblik skal forsøge at være alvorlig:
Citat
Selmords bomber, pigtråd og flygtninge lejre, hvordan skal en korsfæstelse kunne hjælpe mod det?

Det handler ikke om at blive frelst for ondskab eller det onde, det handler om den evige frelse (at komme i himlen, i stedet for helvede).

Der står: "Thi saaledes elskede Gud Verden, at han gav sin Søn den enbaarne, for at hver den, som tror paa ham, ikke skal fortabes, men have et evigt Liv."
Der står at hvis blot du tror på ham, så skal du ikke fortabes (dvs. komme i helvede), men tilgives.

Jesus sagde, da han hang på korset: "Tilgiv dem, for de ved ikke hvad de gør".
I følge kristendommen gør vi alle sammen onde ting, fordi vi er uoplyste og ikke kender konsekvenserne af vores handlinger. Men Jesus sagde netop at vi skal tilgives for vores synder (de onde ting vi gør).

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-12-15 13:56

Tak for svaret alan57.