/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
opdateringer
Fra : Nul7
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 22-12-15 11:16

Jeg modtager af og til nogle opdateringer, det er ikke unaturlig.
Men, der står ofte ikke "ikke fuldført" bl.a. ved KB311 6869 samlet opdateringer og Windows Home version 1511 10586. Har forsøgt flere gange.

Kan det være på grund af antivirus programmer? Jeg bruger defender og Malware-anti malware den gratiske udgave.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-12-15 11:21

Jeg går ud fra at det er Windows 10 du kører- Jeg har også haft problemet, fik hjælp fra Microsoft.
Slet alle filer og foldere i denne folder. C:/Windows/SoftwareDistribution/download
Hvis ikke alle kan slettes, skal du starte i fejlsikret tilstand, og prøve ogen. Efter genstart vil opdateringerne blive hentet påny, og senere installeret. Dette løste problemet på min Windows 10 PC.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-12-15 11:22

PS du skal ikke slette folderen Download, kun indholdet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-15 08:49

Tjek lige for en sikkerheds skyld Dato og Tid. Hvis ikke 'uret' passer med dags dato (dag/måned/årstal), så kan systemet ikke modtage opdateringer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 23-12-15 09:58

Brassovitski.... I mappen er der ca 30 lange numre der ligner registreringsnumre, skal jeg slette dem?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-12-15 19:40

yes! Alt i mappen skal slettes.
Det er alt sammen opdateringer, når de er slettet og maskinen genstartet, hentes de igen og installationen skulle så gerne lykkes. Hvis en af dem mislykkes eller går i lås, spærrer det for de efterfølgende.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 24-12-15 09:15

Tak, jeg prøver, kommer tilbage når jeg får tid og ro til at arbejde med det.

v.h. Nul7

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 27-12-15 15:03

Hej så er jeg tilbage igen, Har slettet alt i den ovennævnte mappe uden resultat.

Nogle er slettet helt og andre i papirkurven.

Håber i har andre forslag.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-12-15 23:07

Citat
Hej så er jeg tilbage igen, Har slettet alt i den ovennævnte mappe uden resultat.

Nogle er slettet helt og andre i papirkurven.

Håber i har andre forslag.
Du skal lige have lidt tålmodighed. Hvis du har slettet ALT i mappen, vil Windows på et tidspunkt søge efter de opdateringer der ikke er installeret endnu, og starte installationen igen. Alternativt kan du i søgefunktionen (Luppen) skrive update, og så vælge Søg efter opdateringer. Så kan der godt gå meget lang tid, men på et tidspunkt vil der være opdateringer på listen.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 29-12-15 11:43

Nu har jeg forsøgt flere gange at opdatere på ny, men ak og ve skal jeg altid forsøge igen og igen.

Jeg tænker på at nulstille den, men jeg er bange for at jeg at gøre noget forkert der ikke kan oprettes igen.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-15 18:40

Du behøver ikke at søge manuelt efter opdateringer. Windows 10 tjekker selv i baggrunden om der er nye opdateringer. Bare brug din maskine som du plejer, så kommer opdateringerne stille og roligt.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 29-12-15 22:30

Ja det gør de ganske rigtigt, men så vil de heller ikke længere.

De downloader, - de installere men de gør blot ikke arbejdet færdig.
Jeg har kørt rens og fejlfinding, alt lader til at være perfekt.

Blot installere de det ikke , nogle gange Installere de windows 10 Home novm. 10586 udgaven specielt
alene. uden de andre par stykker der står i kø for at blive opdateret.

Tak for din tålmodighed.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-12-15 23:54

Nogle opdateringer kræver genstart inden de næste i rækken installeres.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 30-12-15 10:09

Ja, det er meget godt, jeg trykker på genstart nu når det er muligt.

Der installeres tre opdateringer efter hinanden uden opholdt.

Jeg følger de instruktioner der fremkommer... Har gransket mange af de fore slag der findes under Microsoft.

Vil det være en god idé at installere windows 10 igen, hvis jeg kan?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-15 13:06
Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 02-01-16 16:09

Jeg opgiver indtil videre, - nu vil den slet ikke opdatere selv om den siger at der er opdateringer.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 05-01-16 11:07

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-01-16 12:02

He! Har lige svaret på din nye tråd omkring samme emne. Jeg tror jeg må ringe til Microsoft en dag, og fortælle dem at det er noget skod med opdateringen. Når man søger på nettet, er der rigtig mange der har problemer med opdateringer i Win 10.