/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Promille ?
Fra : yearhouse
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 17-12-15 17:40

Jeg kender en, som drak 5 flasker vodka. Han var ikke meget aktiv de næste par dage.
Men hvor høj en promille har han haft....sådan ca.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-15 17:57

Den må ha' været MEGET stor, mindst en 90 hestes brandert!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-15 18:00

Sådan beregnes alkoholpromillen
I gennemsnit vil alkoholen fordele sig i 60 procent af kropsvægten hos kvinder og i 70 procent af kropsvægten hos mænd. Som en hovedregel regner man med, at alkoholen forbrændes med 0,15 promille per time (0,10 - 0,25). For omtrentlig beregning af promille efter alkoholindtagelse bruger man denne formel:

For kvinder:
Alkohol i gram / (kropsvægten i kg x 60 %) - (0,15 x timer fra drikkestart) = promille
For mænd:
Alkohol i gram / (kropsvægten i kg x 70 %) - (0,15 x timer fra drikkestart) = promille
Du finder oversigt over forskellige drikkevarers indhold af alkohol i gram i artiklen fakta om alkohol.
https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/psyke/sygdomme/alkohol/alkohol-fakta/

kilde:
https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/psyke/sygdomme/alkohol/alkoholpromille-beregning/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-12-15 18:00

Ca død 3 gange først

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-15 18:02

Havde promille på 5,7 – drak en flaske vodka mere
http://www.bt.dk/danmark/havde-promille-paa-57-drak-en-flaske-vodka-mere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-15 18:05

Tror du er oppe i procenter!

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 17-12-15 18:07

5 flasker er 3.5 liter ...1.5 liter alkohol...1.2 kg alkohol.

Lad os sige at vægten er 48 kg, eksklusiv knogler og anden tørmasse.

Dvs. 1.2 / 48 * 1000 promille ~ 25 promiller.

Dvs død nogle gange...!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-12-15 18:47

Citat
Lad os sige at vægten er 48 kg, eksklusiv knogler og anden tørmasse.

En menneskekrop består af 90% vand, men det er ikke nok for afholdsprædikanterne som vil have vandprocenten højere op.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-15 19:39

Hvis du har ca. 6 L blod og drikker en flaske 0,7 L vodka, har du en promille over 5.

Drikker du bare lidt mere dør du, så glem alt om de 5 flasker...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-15 21:04

Sig mig engang, regner i Aarhusianere stadig i promiller.
Vi sjæl-ændere her regner kun i procenter.
og

Kommentar
Fra : poten

Dato : 17-12-15 23:40

Citat
Jeg kender en, som drak 5 flasker vodka.

Det er der sikkert mange der har gjort gennem tiden - dog ikke på én dag

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-15 09:17

Vodka sælges også i 5 cl. flasker: 5 X 5 = 25 cl. Svarende til 25/4 = 5 genstande Da billig vodka fås helt ned til 30%, så vil indtaget under disse forudsætninger blive ca. 4 genstande. Hvilket med en normalvægt på 70 kg. som mand og indtaget på under 1 time give en promille på ca. 0.8

Hold kæft en kedelig fest

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-15 09:27

Hovsa: Svarende til 25/4 = 5 genstande

Nu kan jeg heller ikke regne. Det giver 6,25 genstande. .. som bliver til ca. 5 når procenten er 30 i stedet for de 'normale' 40%.

Ergo skift vodka'en ud med dette produkt: http://slagelsevinkompagni.dk/rom-130/stroh-rom-80-alkohol-50-cl-p551

..så er festen igang

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-12-15 17:42

Og så bor vi jo ikke på Amager: Små halvliter flasker på kun 30 %, nej
her den rene vare:

http://www.bt.dk/danmark/havde-promille-paa-57-drak-en-flaske-vodka-mere

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 18-12-15 19:17

Tak for svaret svendgiversen. Men gutten overlevede jo.