/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmesider
Fra : enus
Vist : 511 gange
30 point
Dato : 22-06-03 20:48

Jeg er en dreng, der i flere år har arbejdet med hjemmesider. Det har været på Yahoo's webbuilder.
Nu vil jeg gerne udvide min horisont en smule. Jeg vil bygge mine HP'er om, i et webpogram, spørgsmålet er bare hvilket?? programmet skal understøtte WYSIWYG, og det skal kunne noget mere, end subnet, Geocities, webbyen M.FL.
Derudover skal jeg have et billigt - men godt domæne, og webhotel. Nogle der kender nogle gode steder? Kan man godt have at webhotel (der koster penge) uden at være fyldt 18?

Hilsen Sune

www.enus.2ya.com

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 22-06-03 20:55

Hej Sune

Send mig en mail på

x@pepsimax.dk

jeg har evt et domæne du kan låne

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 22-06-03 20:56

godt hotel må være www.web10.dk

godt program til hjemmesider må være dreamweaver mx
Men så skal du lave alt fra begyndelsen
du kan også bruge frontpage hvis du er til det
jeg har selv lavet min hp i dreamweaver

Linkman
Linkman webart
http://www.iamlinkman.dk

Accepteret svar
Fra : Marchwitz

Modtaget 40 point
Dato : 22-06-03 21:24

Næste trin kunne f.eks. være at prøve FrontPage. Det er et relativt nemt hjemmeside program hvor du får hvad du ser (wysiwyg)
Eller du kan benytte Publisher (også fra Microsoft) som er endnu nemmere.
Fælles for begge gælder det, at du fremstiller din hjemmeside på din egen pc, og først når du er færdig uploader du den til en server.

Så skulle du jo gerne have et webhotel at lægge din hs på. Der er også flere muligheder, og der vil sikkert dukke flere forslag op, prøv f.eks. www.web10.dk her får du et godt hotel for en 10'er pr. måned. Jeg kan faktisk ikke finde noget i deres betingelser om alder. Men hvis du ikke lægger porno eller andre ulovligheder ud på nettet, og iøvrigt betaler hvad du skal, bliver der vel ikke nogen problemer. Jeg mener faktisk at man skal være 18 for at måtte tegne et abonement, men du kan måske få en voksen med på idéen?.

Når du nu alligevel skal til at lave om, kan jeg anbefale dig at tage et kig på disse steder:
www.hostedstuff.com
www.dynamicdrive.com
Hostedstuff har i princippet de samme ting som Bravenet men med langt færre reklamer og med større mulighed for at redigere selv.

sunesweb.dk er forøvrigt ledigt.

God fornøjelse
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-06-03 21:52

Hvis du kikker til venstre lidt nede, er der et par gode fif i Kandu's kursus.
Men ellers vil jeg mene at Front Pages er nemmest at arbejde med, for der kan du både "bare" lave siden og selv kode. Husk i Front Pages at starte med at oprette et websted på din egen computer. Dreamweaver mx er nok for lidt mere øvede.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-03 00:01

Jeg vil mene at : http://www.fortunecity.com er et godt sted at være, 20Mb. en reklame i top og bund, but what the F.ck. Mht. Freeware HTML editor's med 'WHAT YOU SEE IS WHAT YOU GET' er: aceHTML freeware ok. (hentes fra http://www.tucows.tdconline.dk . Jeg; personligt foretrækker at skrive min kode selv i NOTEPAD.EXE el. lign. ASCII editor, så ved jeg, hvad der foregår Man skal 'boge' den, men ta' et online kursus f.eks herfra: Kandu.dk . Se under menuen; Kurser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-06-03 06:05
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 19:02

Hej enus. Hvordan går det med projektet. Er du blevet ferm med en HTML editor nu? Så vidt jeg kan se bruger du stadig Yahoo's webbuilder på din gamle side, der forøvrigt giver en sciptfejl, når man går ind på den. Du har måske fundet dig en ny side?

Lad høre...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 08-04-04 16:09

Hej Sune
Jeg er selv meget ny i at lave hjemmesider, men efter at jeg for snart 1½ måned siden startede med det, kan jeg bruge oceaner af tid på det - det er spændende.
Jeg har lavet min hjemmeside med FrontPage og det har jeg været meget tilfreds med. Jeg havde ingen forkundskaber når jeg startede og har bare løbende prøvet mig frem - og gør det stadig!!
Så jeg kan bestemt anbefale dig at bruge FrontPage.

Lexi
http://www.x-perience.dk/

Kommentar
Fra : enus

Dato : 09-04-04 01:44

Det ville være rart hvis jeg kunne se screenshots af programmerne, under side opbygningen.

På forhånd tak!

M.V.H. Sune

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 09-04-04 08:36

Jeg er ikke støt på nogen screenshots af FronPage. Men der findes et FrontPage Express som egentlig fulgte gratis med de tidligere Windows versioner. Jeg har fundet et link til en zip fil med FP-Express som du kan prøve, så vidt jeg husker er der ikke den store forskel på det og så den fulde version. På denne måde kan du prøve FrontPage i denne "light" udgave gratis inden du beslutter dig til et evt. køb af FrontPage. Her er linket:
http://www.123ecommerce.com/frontpage-express.htm

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:04

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : enus

Dato : 13-10-04 22:49

Tak for svaret Marchwitz.

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 12-06-06 14:40

Hvad er det for noget pis at sige web10 er et godt sted!
Det er sku da svært at finde et dårligere sted!
Langsomme servere. Dårlig service...

>Kan man godt have at webhotel (der koster penge) uden at være fyldt 18?
Ja.