/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad er din holdning til "Venligboerne"
Fra : ElvenaR
Vist : 1582 gange
60 point
Dato : 09-12-15 21:21

Ved ikke helt, om dette hører under "Politik", eller hvad ?

Men : Hvad er din holdning til "Venligboerne" ?

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/venligboerne-breder-sig-landet-over

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-15 22:49

Venligboerne = Utidig leflen for en flok bekvemmelighedssøgende nasserøve, der kommer hertil fordi "Danmark er et rigt land der har råd til at forsørge os".

Krævende indvandrere, der ikke fatter en brik af, at der ikke stilles eget hus og bil til rådighed for dem, fordi de kommer fra bedre kår hjemmefra end det de tilbydes her (udtalelser kommet fra en gruppe flygtninge der var stærkt utilfredse med deres anvist midlertidige bolig på et mellemklassehotel.)

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 60 point
Dato : 10-12-15 00:57

Jeg havde egentlig tænkt mig at skrive at det da er rart at der er nogen der vil være venlige, og så ovenikøbet over for mennesker i nød, jeg mener, det ses ikke så tit her i år 2015.

Men som "klimaet" er i Danmark for, så bliver det at udvise tolerance og medmenneskelighed, udlagt som landsforræderi og det der er værre. Så jeg holde min mund, og fortsætter med at hjælpe der hvor jeg møder folk der har brug for hjælp.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-12-15 01:28

Hvis vi omgående kunne hælde de kriminelle, de materielt krævende, de kulturelt krævende, de religiøst krævende, og de "dominerende" ud, så var jeg nok venligboer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-12-15 02:45

Citat
Men : Hvad er din holdning til "Venligboerne" ?

Mennesker der ikke har bedre at give sig til - eller syntes de gør andre en kæmpe tjeneste.

Hvor pokker er de henne i det daglige, der sidder ensomme på plejehjem/ hjemløse og meget andet, som de ikke vil røre med en ilddrager (måske endda deres egne nærmeste).

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-12-15 05:13

Citat
Jeg havde egentlig tænkt mig at skrive at det da er rart at der er nogen der vil være venlige, og så ovenikøbet over for mennesker i nød, jeg mener, det ses ikke så tit her i år 2015.

Men som "klimaet" er i Danmark for, så bliver det at udvise tolerance og medmenneskelighed, udlagt som landsforræderi og det der er værre. Så jeg holde min mund, og fortsætter med at hjælpe der hvor jeg møder folk der har brug for hjælp.

Tænk at det skal være sådan

Som 4-årig kom jeg i fransk heldagsbørnehave, stortudede da min mor gik, talte ikke fransk! Et par knægte tog hånd om mig, pegede på ting og sagde det på fransk, efter et halvt års tid var jeg næsten flydende på fransk, elskede at gå i børnehave.

De to blev, og er, mine bedste venner godt 60 år senere!

Jeg er sikker på, at flygtninge der modtages med varme og hjælpsomhed bliver langt bedre medborgere, end hvis de møder demonstrationer og dårlig behandling!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-12-15 05:20

Citat
Jeg er sikker på, at flygtninge der modtages med varme og hjælpsomhed bliver langt bedre medborgere, end hvis de møder demonstrationer og dårlig behandling!

Det kan vi sikkert alle blive enige om, men der er forskel på et par flygtninge og så dem der myldrer til vesten nu til dags, for slet ikke at tale om mentaliteten i visse folkeslag, samt evnen til at tilpasse sig landet de er kommet til/ budt ind i.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-12-15 05:32

Citat
Hvis vi omgående kunne hælde de kriminelle, de materielt krævende, de kulturelt krævende, de religiøst krævende, og de "dominerende" ud, så var jeg nok venligboer.

Hvilket er halvdelen at de indvandrere der her været her i flere år + deres børn.
Resten stoler jeg ikke 100 på, bliver der konflikter som tangerer borgerkrig vil de tilslutte sig eller blive tvunget.
Flygtninge- og migrantstrømmene vil fortsætte da ekstremisterne laver mere og mere ballade i de gamle fredelige muslimske områder i Afrika, såsom Nigeria, Mali og nu også Tchad.

Der kommer dæleme også europæiske migranter fra Balkan, de skal UD med det samme !!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 10-12-15 08:43

Venligboerne. Alene navnet. Allerede der starter selvmassagen af egen godhed.
I mit Facebook univers har jeg især bemærket, at det er offentligt ansatte kvinder,
som savlende af godhed liker alt hvad Andreas Kam og Özlem Cekic offentliggør.

Har også oplevet, at blive slettet som "ven" af en hipster type, jeg ved et uheld
var blevet "ven" med, da han blev klar over min holdning til snylter invasionen.

Venligheden baserer sig ikke på fakta og tanke for almenvellet, men alene på,
at pudse egen glorie og vise omverdenen, at man har den rigtige mening og
det gode hjerte.

Jeg har, som tidligere antydet, en ide om, at det ikke mindst er offentlige
ansatte, som bekender sig til hjernedød godhed. Disse mennesker er
vant til, at penge er noget der bare er der, ikke noget som er forbundet
med arbejde og konkurrence, nej, pengene hænger på et ministerielt
pengetræ, som kan høstes året rundt. Drømmere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-15 09:08

Citat
Hvor pokker er de henne i det daglige, der sidder ensomme på plejehjem/ hjemløse og meget andet, som de ikke vil røre med en ilddrager (måske endda deres egne nærmeste).

Godt sagt................................... Nemlig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-15 10:27

Ja, jeg har da intet imod at folks hjerte løber over med dem.

Det der kan undre mig er:

Hvor bliver denne 'venlighed' og 'hjælpsomhed' mon af , når det kommer til f.eks. hjemløse, hvis antal er næsten fordoblet siden AFR indførte minimalstaten og som nu har ledt til konkurrencestaten. Vi skal først hjælpe de 'svage' Danskere, når vi har økonomisk råderum propaganderede han frejdigt. Da råderummet kom blev det i stedet til lettelse af virksomhedsskatten og topskatten ofr at skabe arbejdspladser, men denne effekt mangler vi stadig at se. Mere af dette hyler CEPOS, så man barberede også lige kontanthjælpen og dagpengene. Satspuljen som stammer fra nedsat regulering af overførselsindkomster skulle gå som særlig hjælp til de svageste grupper. Det er så endt med at pengene i stedet bruges til almennyttige områder til glæde ...også for de velstillede. Senest til Alzheimer patienter. Mig bekendt får selv endog meget velhavende mennesker Alzheimer, men hvorfor skal de støttes med penge fra de dårligst stillede?

Man kan ikke tage sig af alle. Det er korrekt, men man kan prioritere sit engagement. Disse flygtende og migrerende mennesker som Venligboerne hjælper er kommet her af egen fri vilje. De havde i hvert fald alternativer undervejs. Mennesker som er blevet hjemøse i Danmark, om så det skyldes politikernes 'reformer' ifbm. overførselsindkomster, skilsmisse, dårlig begavelse eller misbrug, har ikke frivilligt valgt at strande på gaden her i landet.

Gæt selv hvem jeg selv personligt hjælper først og fremmest
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-12-15 11:21

Citat
Hvor pokker er de henne i det daglige, der sidder ensomme på plejehjem/ hjemløse og meget andet, som de ikke vil røre med en ilddrager (måske endda deres egne nærmeste).

Det er ikke nær så interessant. Der bliver deres "godhed" jo ikke vist i tv, radioer og aviser, når en gammel far eller moder, sidder og vansmægter på et plejehjem.

Iøvrigt har historien det med at gentage sig: 9 april 1940, var der også mange "nyttige" danskere der bød de nye "indvandrere" velkommen.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-12-15 16:02

Citat
Godt sagt................................... Nemlig.

Citat
Det er ikke nær så interessant. Der bliver deres "godhed" jo ikke vist i tv, radioer og aviser, når en gammel far eller moder, sidder og vansmægter på et plejehjem.

Den slags godhed dumper altid op ved højtider og nu ´flygtninge´, og jeg HADER den slags forlorne mennesker - har selv (familie) problemet?? kun til Jul er man et ´menneske´ der lige skal have en Jule hilsen, så er det trods alt gjort, ellers kan man sgu sejle sin egen sø - FØJ.
Endvidere tvivler jeg på at dem der får den opmærksomhed, overhovedet bryder sig om det, selv ville jeg nødig være i stue med min familie mere end en ½ time, og det er endda før det bliver for lang tid

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 10-12-15 17:50

Mange fine svar ... T*A*K

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-12-15 18:22

VenligBoere = Væmmeligboere. En flok fjolser, der vil være åh så gode for andres folk penge.

Citat
Iøvrigt har historien det med at gentage sig: 9 april 1940, var der også mange "nyttige" danskere der bød de nye "indvandrere" velkommen.

M.
Tak Mosebaek, så sparede du mig for at skrive det.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-12-15 18:35

Citat
VenligBoere = Væmmeligboere. En flok fjolser, der vil være åh så gode for andres folk penge.

Får de løn eller offentlige tilskud??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-12-15 18:42

Citat
Får de løn eller offentlige tilskud??
Det ved jeg ikke. Hvorfor...?
Væmmeligboerne inviterer en helvedes bunke gæster - og lader andre betale.

Betaler de noget selv....vagnr, frem med beløbet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-12-15 20:45

Da du åbenbart heller ikke ved det, hvorfor skriver du så

Citat
En flok fjolser, der vil være åh så gode for andres folk penge.

Det er op til dig at dokumentere din påstand, ikke til mig at afvise den!

Citat
Væmmeligboerne inviterer en helvedes bunke gæster - og lader andre betale.

Så vidt jeg ved, er det Løkke og Tulle der slipper dem ind i landet, klynker og betaler, de lovede godt nok et stop, men de holder ikke en skid?

Så, kom, kom og bevis at de "gode" gør det fordi de får andet for det end den der gode følelse, det er at hjælpe folk i nød?

Og Tommy, prøv, selv om jeg ved det ikke ligger til DF, at dokumentere med troværdige kilder, i stedet for en DF-side uden noget andet der støtter den!

En hel del, mange sikkert trofaste DF-vælgere, føler sig nok ret utrygge på pjejehjemmet lige nu!

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-12-15 21:10

Der er ingen tvivl om at der er penge at hente ved at indlogere potentielle missionærer for Islam og det er os andre der senere skal betale, er ved at undersøge tilskudsordningerne de der penge der bliver taget fra de gamle på plejehjemmene og de tilskud som hjemmeboende pensionister mister fordi vi skal forsørge det halve af Mellemøstens kujoner der lader deres kvinder og børn tilbage i krigszonen og samtidigt klager over at julehjælpen (den kristne) er for ringe og tiden for sammenførelse af familierne tager 3 år - de kan føres sammen på 14 dage! Man sender bare kujonerne tilbage!
MV2

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-12-15 21:40

Citat
Det er op til dig at dokumentere din påstand, ikke til mig at afvise den!
Læs dog for hulen hvad jeg skriver:
Citat
Væmmeligboerne inviterer en helvedes bunke gæster - og lader andre betale.
Andre...kunne f.eks. være skatteborgere.

Citat
Og Tommy, prøv, selv om jeg ved det ikke ligger til DF, at dokumentere med troværdige kilder, i stedet for en DF-side uden noget andet der støtter den!

En hel del, mange sikkert trofaste DF-vælgere, føler sig nok ret utrygge på pjejehjemmet lige nu!
Det bliver nok lavet om. Og lad mig slå fast: Jeg er ikke tilhænger af, at det går ud over pensionisterne.

Men har du egentlig tænkt i disse baner: Lidt ironisk kan man sige at Dansk Folkeparti fik sin vilje. Den offentlige vækst forventes i 2016 at blive på 0,8 procent, identisk med partiets oprindelige udgangspunkt. De 0,3 procent kommer alene ved ekstra udgifter til indvandrere, men ligesom rød blok ikke roser Dansk Folkeparti for at udbygge velfærdsstaten, så kritiserer medierne naturligvis heller ikke partiet for at acceptere endnu flere skattekroner til indvandringen. Prioritering er et fy-ord for socialister, syriske flygtninge har absolut intet med pensionisters våde bleer. Penge kan bruges flere gange!?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-12-15 22:25

Citat
Så, kom, kom og bevis at de "gode" gør det fordi de får andet for det end den der gode følelse, det er at hjælpe folk i nød?

VAR DET IKKE DET ANDRE KALDTE ´NABO´ HJÆLP i gamle dage, hvor der stod et par sorte?? som var igang med at rydde garagen/huset for værdier...

Og dengang?? var der ikke penge mellem mennesker - måske nærmere et JAGT TROFÆ, især på billeder.
Men nutidens ´borgere´ får et KÆMPE KICK ud af lave den slags.
Sidst jeg så det på TV, var det 3-5 KAMP HUNDE som Dyrværnet ikke ville aflive - men smuglede dem over til Sverige - og iblandt SMUGLERNE var der endda en DK Politimand - øhh MORAL eller LOV

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 10-12-15 22:25

Jeg synes da at vi skal tage imod alle flygtning/indvandrere og sikre at de kan overleve her i DK indtil de har lyst til at tage hjem igen ! .... og de skal have gratis indkvartering i centre/landsbyer og gratis mad og gratis lægehjælp og lidt lommepenge - og ingen krav om integrering - Men...

1) Ingen familiesammenføring - kun individuelle muligheder
2) 100% mulighed for at rejse ud af landet igen - DK betaler billetten
3) Hvis de har erhvervskompetencer - og DK har en åben grøn-kort-ordning for denne erhvervskompetence - så må de søge job i DK. (meningen er at job i DK er forbeholdt danskere)
4) Hvis de får et job og holder det i 10 år og kan snakke dansk og kan forsøge sig selv m.v. - så kan de søge om statsborgerskab
5) - De kan få statsborgerskab efter yderligere 10 år (incl yderligere 10 år på arbejdsmarkedet) - og dermed muligheden for offentlige ydelser m.v.

Indtil de bliver danske statsborgere - eller de har lyst til at rejse videre - så må de for min skyld godt vente i ro og mag i et center et sted i udkantsdanmark - en tryg men æreløs tilværelse.

Hvis man har boet i et center i 10 år kan man blive udvalgt til at blive udstationeret som repræsentant for DK i et land tæt på der man oprindelig kom fra - en lejr som DK kan stå for i udlandet. Her kan man få 1 års integrationsydelse - og så held og lykke på rejsen videre i livet !!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-15 22:45

Citat
100% mulighed for at rejse ud af landet igen - DK betaler billetten

Åh ja plus de får et fedt beløb til at genetablere sig i deres hjemland

Og så returnerer de jo bare til DK når pengene er brugt op.

Det er bare et par uger siden, der var artikler i dagspressen, at en del af de indvandrere der kom og søgte asyl nu, var nogen der allerede tidligere havde fået op mod en million for at forlade landet og rejse tilbage.

Sikke en indtægtskilde DK er for dem

Men selvfølgelig, når nogen af de stakkels gamle pensionister må forlade deres hjem for at leve på gaden efter regeringens besparelser på boligydelserne, så bliver der jo flere ledige boliger til "de berigende fremmede"

Føj for satan!!!!!!!

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 10-12-15 22:49

Citat
100% mulighed for at rejse ud af landet igen - DK betaler billetten

Citat
Åh ja plus de får et fedt beløb til at genetablere sig i deres hjemland

Rolig nu... Meningen er ikke at der er en returbillet - kun en enkeltbillet - og ikke noget ekstrabidrag...Det skal være en mulighed ud af centeret.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-12-15 04:41

Tommy

Citat
Væmmeligboerne inviterer en helvedes bunke gæster - og lader andre betale.

Du mener åbenbart, at uden venligboerne ville der komme færre flygtninge til Danmark????

De sidder i Syrien eller hvor de nu kommer fra, og vælger at tage til Danmark i stedet for Tyskland eller Sverige på grund af at de har hørt om venligboerne??

Det kan ikke være dit alvor, medmindre du stadig tror på den med storken

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-12-15 09:22

Citat
Meningen er ikke at der er en returbillet - kun en enkeltbillet - og ikke noget ekstrabidrag

Du tror vel heller ikke, at de gengangere der er set til nu, fik en returbillet dengang

Det var da meningen de skulle blive dernede, men det er da meget nemmere at betale rejsen og komme tilbage til DK fordi de ved der er nok at komme efter.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 11-12-15 09:42

G*O*D diskussion ...

Lader den køre ....

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-15 11:00

Citat
Du mener åbenbart, at uden venligboerne ville der komme færre flygtninge til Danmark????

De sidder i Syrien eller hvor de nu kommer fra, og vælger at tage til Danmark i stedet for Tyskland eller Sverige på grund af at de har hørt om venligboerne??

Det kan ikke være dit alvor, medmindre du stadig tror på den med storken

Citat
De sidder i Syrien eller hvor de nu kommer fra, og vælger at tage til Danmark i stedet for Tyskland eller Sverige på grund af at de har hørt om venligboerne??
Hvor var det lige jeg skrev - eller konkluderede det henne ? Ingen steder!!

Men sandheden er jo, at når der står en flok hujende og forvirrende personager med dannebrog i hånden til ære for kommende emigranter med ord som;“‘Welcome, welcome’ og ‘assalamu alaikum!’ En modtagelse, der kan gøre en enhver rockstjerne misundelig. En kultstatus, som er medvirkende til, at emigranten tror, at danmark er et stort "ta' selv bord"
Hvilket også - uanset om du kan lide det eller ej - er medvirkende til voldtægter drab, skyderier, tyverier, simpelt butikstyverier, osv osv osv......

Seneste....
En 15 årig araberknægt - antagelig to ! Den første voldtægt fandt sted den 9. juli klokken 21.30 i en garage i Bøgeparken, hvor den 15-årige - ifølge sigtelsen - med vold og trusler om vold tiltvang sig samleje og andre former for sex med en pige eller ung kvinde. Det skete i fællesskab med en anden endnu uidentificeret dreng eller mand.
http://www.fyens.dk/odense/Sigtet-for-to-voldtaegter-15-aarig-dreng-faengslet-/artikel/2907225

Det ovenståene er bare 1 eksempel - der findes tusindevis af andre.

Når jeg så længere oppe skriver;
Citat
En flok fjolser, der vil være åh så gode for andres folk penge.
og lidt længere nede skriver ;
Citat
Andre...kunne f.eks. være skatteborgere.
Så står det jo ikke i relief til din latterliggørelse af mig. Du skriver:
Citat
Du mener åbenbart, at uden venligboerne ville der komme færre flygtninge til Danmark????

Citat
Det kan ikke være dit alvor, medmindre du stadig tror på den med storken :OD

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 11-12-15 12:34

Det er rigtig godt, at der kommer pres på de danske kerneværdier, for etniske danskere gider jo ikke disse værdier, så nu må de så stå deres prøve. Generelt snakker danskere om penge eller deraf afledte ting.
Det er også interessant, hvad retorik betyder: det danske samfund kan rumme en brøkdel af, hvad Sverige kan rumme, og der er retorikken fra især DF forskellen (det gælder i alt, at man kan snakke noget op eller ned).
Så er der "bekvemmelighedsflygtninge"; lige siden vi startede med at stjæle slaver, har vesten stjålet af Afrikas ressourcer og ladet handler gå gennem korrupte dernede - og det er jo fedt at få fx billig kakao og kaffe dyrket med børnearbejde og farlige kemikalier - fedt fordi, DET ER BILLIGT.
Vi ligger, som vi har redt, og uanset hvor meget galde vi hver og især fylder os med, så er situationen den, at med de foreliggende internationale forhold, så kan vi ikke fjerne eller ændre situationen ret meget.
Flygtninge kan jo også beskues som hoved/hænder, der med et par års omskoling kan skabe værdier for DK, hvor et herfødt barn skal bruge 20 års omkostninger, før der (evt) kommer et afkast.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-12-15 12:41

Citat
Hvor var det lige jeg skrev - eller konkluderede det henne ? Ingen steder!!

Jo, det var lige her, du skrev at venligboerne inviterer en helvedes bunke flygtninge til Dk

Citat
Væmmeligboerne inviterer en helvedes bunke gæster - og lader andre betale.

Det kan kun forstås sådan, at uden venligboerne fik vi færre flygtninge til landet

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-12-15 13:56

Jeg må sige, at jeg bliver varm om hjertet og føler at det er godt at være dansker... igen...

For der har været perioder hvor debatten har været så fremmedfjendsk at jeg har skammet mig.

Ligesom debatten tangerer i denneher tråd.

Der har været alvorlig kriminalitet begået af udlændinge i Danmark. Ja.
Men i Danmark er det nu engang sådan, at man ikke kan dømme andre på deres nationalitet. Kun på deres handlinger. Sådan er loven nu engang.

Og når helt nye udlændinge kommer til landet, så er det racisme at bedømme dem som kriminelle eller svindlere eller hvad man nu kan finde på. Man må bevise man har ret i at lige netop det enkelte menneske er kriminelt. Ellers er det vel egentlig bagvaskelse. .

Men hul i det! Det væsentligste er, ar millionvis af mennesker er på flugt fra de barskeste og mest hensynsløse krige i historisk tid.

En lille del af dem ender så i Danmark. Mennesker, der har oplevet ubeskrivelige ting. Og som er blevt adskilt fra ---eller har mistet--- deres familier.

Jeg er SÅ taknemmelig over at NOGEN har det overskud der også kræves for at være "Venligboer". Et overskud jeg slet ikke selv har..

OM "de fremmede" skal blive her ellr sendes hjem, det er noget politikerne må finde ud af. Og hvilke forhold det offentlige vil byde dem er også politisk bestemt. Er vi uenige i politikernes beslutninger, så må vi vise det ved næste valg.

Men om "de fremmede" skal mødes med hjertevarme og omsorg i deres svære situation, DET er ikke politisk bestemt! Det er op til de mennesker som flygtningene møder i deres nye dagligdag.. F.eks Venligboerne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-15 14:05

Citat
Jo, det var lige her, du skrev at venligboerne inviterer en helvedes bunke flygtninge til Dk
NONSENS!!!

Jeg skrev;
Citat
Væmmeligboerne inviterer en helvedes bunke gæster - og lader andre betale.
Hvor ser du DK'et henne ????

Har du hørt ordet; byer, landsbyer, kommuner, plejehjem, skoler, institutioner.
Når jeg skriver "inviterer" Hvad tænker du så..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-12-15 16:16

Tommy, du mener altså at venligboerne, der, såvidt jeg ved, er en dansk organisation, inviterer flygtninge til andre lande end dk???

Citat
Når jeg skriver "inviterer" Hvad tænker du så..?

Så tænker jeg, at " byer, landsbyer, kommuner, plejehjem, skoler, institutioner." ligger i Dk, ikke i andre lande!

Jeg følger som altid Piet Heins glimrende model

"Der er kun en måde at opdele mennesker på, i individer!"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-15 17:00

Citat
Tommy, du mener altså at venligboerne, der, såvidt jeg ved, er en dansk organisation, inviterer flygtninge til andre lande end dk???
Jeg synes ikke, du behøver at digte videre på en tekst.

Citat
inviterer flygtninge til andre lande end dk???
Hvor står det..? Link udbedes.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-12-15 18:06

Tommy, vi kunne blive ved, det fører ingen steder hen!

Over and out, i det mindste til denne del af spm.

Jeg er grundlæggende helt enig med Birgitta, det er da rart at nogle kan møde fremmede mennesker uden fordomme

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-15 18:36

Citat
Tommy, vi kunne blive ved, det fører ingen steder hen!
Du har ret - og jeg gider heller ikke ikke at svare på dit citatfusk mere.

Citat
Jeg er grundlæggende helt enig med Birgitta, det er da rart at nogle kan møde fremmede mennesker uden fordomme
Fordomme..???? Læs dine elskede statistikker og vend derefter tilbage og snak om fordomme.

Men sov godt, Birgitta og vagnr

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-15 19:24

Islamekspert: Drop alkohol til julefrokosten og skab bedre integration

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-30-islamekspert-drop-alkohol-til-julefrokosten-og-skab-bedre-integration

Jo jo, det går fremad.....

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-15 19:27

Fire år efter kvindelige flygtninge har fået opholdstilladelse i Danmark, er 5 pct. i beskæftigelse. Det er en meget lavere beskæftigelse end blandt mandlige flygtninge: Her er knap 20 pct. i job efter fire år. Det er hverken godt for samfundet eller for kvinderne selv, mener forskningschef.

http://www.agenda.dk/2015/11/flygtningekvinders-beskaeftigelse/

Jo jo, helt klart en økonomisk gevinst

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-12-15 19:39

Tommy, statistiker er udmærkede, holdninger er bedre!

Ca hver 18. dansker bliver straffet hvert år for overtrædelser af straffelov, særlove eller færdselsloven (jeg formoder det ikke omfatter banale fartovertrædelser), mens det er ca hver 8, etner.

Skal jeg diskriminere 7 etnere, fordi den 8. er kriminel, eller skal jeg diskriminere 17 danskere, fordi den 18. er kriminel?

Jeg vælger at forholde mig til dem som individer, forholder mig til deres adfærd overfor mig, nogle (de behøver ikke være kriminelle) er røvhuller (især på nettet og i trafikken), de fleste er nogenlunde fornuftige, uanset etnicitet

For et par år siden stod jeg i kø i en forretning, dankortet var gået ned, foran stod en pæredansker, han manglede en 20 krs penge for at kunne betale kontant. Jeg gav ham pengene, han han skulle bytte en vare, og skyndte sig at fortælle han kom tilbage med pengene!

Jeg sagde det var ligemeget, men han insisterede.

Et par minutter senere kunne jeg se ham snige sig bort, mens han smugkiggede efter mig

Tænk at gøre sig til et røvhul for 20 kr, han kunne bare have sagt tak for hjælpen

Men det kan selvf være han er kriminel, eller bare et røvhul

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-15 20:10

Citat
Ca hver 18. dansker bliver straffet hvert år for overtrædelser af straffelov, særlove eller færdselsloven (jeg formoder det ikke omfatter banale fartovertrædelser), mens det er ca hver 8, etner.

Skal jeg diskriminere 7 etnere, fordi den 8. er kriminel, eller skal jeg diskriminere 17 danskere, fordi den 18. er kriminel?
Hvor har du alle disse tal fra..? For fakta er jo - som vi diskuterede i anden tråd - at politiet skjuler antallet af anmeldte sager = 66.177 i 2007 til 83.674 sidste år, viser et folketingssvar.

http://www.politiko.dk/nyheder/politiet-skjuler-titusindvis-af-politianmeldelser

Uanset hvor meget du prøver på at skjule dine araberdrenges kriminalitet, så er altså dem, der er overvægt af når kriminalstatistik-regnebrættet skal gøres op.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-15 20:19

“Jeg går og venter. Det har jeg nu gjort i ni dage. Jeg venter på, at lederne af de mange muslimske organisationer i Danmark skal tage sig sammen til at fordømme massemordene i Paris, som Islamisk Stat har taget skylden for. …

Jeg synes, det er pinligt, at Danmarks hundrede tusinder af muslimer dukker nakken og lader, som om de nærmest intet har hørt om slagtehal Paris. … De burde omsætte glæden over at være sluppet ud af middelalderen til taknemmelig opbakning af demokratiets frihedsrettigheder. Men da vi lørdag den 16. november stod 15.000 rystede og vrede men fattede demonstranter på Kgs. Nytorv for at vise fasthed over for terroristerne – ja, da så jeg ikke én eneste muslim på pladsen.

http://ekstrabladet.dk/opinionen/bentfalbert/Jeg-venter-p%C3%A5-muslimerne/5839597

Aaaarh mon dog ikke muslimerne - især de moderate - dukker op og fordømmer.
Vi venter....og venter.....og venter....og venter....og venter....og venter....og venter....og venter Rolig nu, de skal nok komme......

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-15 20:28

Nordsjællands Politi indleder nu en undersøgelse af, om politiet brugte sine ressourcer rigtigt, da en borger i sidste uge ringede ind og anmeldte et indbrud hos naboen. For selvom borgeren fortalte, at tyvene stadig var i huset, var meldingen, at politiet ikke havde en vogn, der kunne rykke ud.

http://www.b.dk/nationalt/torben-anmeldte-indbrud-mens-tyvene-var-i-huset-politiets-svar-var-nedslaaende

Jo jo helt klart. Politiet er altid på stikkerne.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-12-15 20:28

Jeg mente vi havde tæsket rundt i de tal, så gad ikke et link, men her er det

http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2008/NR262_1.pdf

Men, uanset antal og procenter, vil jeg til enhver tid forholde mig mennesker som individer, ikke som statistikker!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-12-15 21:26

Det er mennesker på flugt, der er tale om.......
Ikke tal i statistikker.
Vi har aldrig før haft en s alvorlig situation for så mange mennesker, som der er tale om i dag..

Og det bliver ikke bedre. Vi kan ikke bare folde armene og sige at Danskerne er de vigtigste. Og at De Andre bare må dø i deres eget skidt!

Alle mennesker er levende væsener, som vi skal hjælpe, når de er i nød. Det er uciviliseret at lade dem sejle i deres egen sø.

Det er en ulidelig kollektiv forråelse, der er tale om.
Hvor er al humanisme henne?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-12-15 21:40

Birgitta, selv om du og jeg nok er de mest enige her, så har vi haft værre flygtningesituationer, fx efter 2 verdenskrig, med over 250000 flygtninge

https://da.wikipedia.org/wiki/Flygtningelejre_i_Danmark_1944-1949

De færreste af dem blev modtaget pænt, de var jo for de flestes vedkommende "fjenden"!

Billedet i dag er/burde være anderledes, vi har brug for indvandrere fordi vi ikke får nok børn, hvem skal ellers passe mig - og andre - på plejehjemmet eller hjemme?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-15 22:34

Jamen for fanden vagnr. det er frygtelig det her. En veluddannet mand som dig, der ikke kender sin historie. Her skuffer du mig virkelig.

Fakta er jo:
Tyske flygtninge kom i lejre og alt kontakt med danske var forbudt. Børn og voksne blev nægtet lægehjælp. De danske læger nægtede at behandle de tyske flygtninge, undtagen hvis der var tale om paratyfus, tyfus, plettyfus og dysenteri. Men det var kun, fordi de kunne smitte den danske befolkning. Over 7000 flygtningebørn døde fordi, de ikke fik den nødvendige lægehjælp.

Grunden til de tyske flygtninge rejste hjem var meget enkelt: De blev smidt ud!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/7000-tyske-flygtningeboern-doede-i-danmark/5549831

Citat
Billedet i dag er/burde være anderledes, vi har brug for indvandrere fordi vi ikke får nok børn, hvem skal ellers passe mig - og andre - på plejehjemmet eller hjemme?
Det er ren ønske tænkning.

I øvrigt.
Wikipedia, som du ganske ukritisk og uden blussel linker til, er skrevet og forfattet af private og er for det meste halve sandheder og halve løgne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-15 22:44

Citat
hvem skal ellers passe mig - og andre - på plejehjemmet eller hjemme?
Det er jo et latterligt ønske.

Fire år efter kvindelige flygtninge har fået opholdstilladelse i Danmark, er 5 pct. i beskæftigelse. Det er en meget lavere beskæftigelse end blandt mandlige flygtninge: Her er knap 20 pct. i job efter fire år. Det er hverken godt for samfundet eller for kvinderne selv, mener forskningschef.

http://www.agenda.dk/2015/11/flygtningekvinders-beskaeftigelse/

Er det disse kvinder der skal passe dig Altså de 95 % der ikke er i beskæftigelse - eller det de 80% af mændene der heller ikke er - og aldrig kommer i beskæftigelse

Resten er jo som bekendt - vi får ihvertfald tudet ørerne fulde af det - Ingeniører, raketforskere, tandlæger, speciallæger, dyrlæger, IT eksperter, samt anden høj uddannelse - og deres børn er omvandrende matematik genier.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-12-15 22:52

Her er virkelig en chance for "venligboerne", til at vise deres hjertevarme sindelag.
Jeg hentyder også til nogle her i tråden. Vis nu det ikke bare er ordskvalder. I ved selv hvem jeg tænker på.

http://www.kandu.dk/spg175169.aspx

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-15 23:29

Det er jo en dansker, så der er ingen hjælp.
Og hvis det virkelig var.....så var der alligevel ingen hjælp at hente, fordi, herinde er anonymiteten jo i højsædet. Intet Fjæsbook, ingen billeder, intet "assalamu alaikum!" kort sagt intet at pudse glorien med. Godheds projektet er hermed dømt ude.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-12-15 07:02

Vagnr, jeg tænker globalt. Der er jo flere millioner mennesker på flugt for krig.

Og når klimaforandringerne sætter ind for alvor, og store landområder bliver ubeboelige på grund af tørke eller oversvømmelser, hvad gør vi så? Kalder dem "bekvemmelighedsflygtninge"?

Der er jo ingen tvivl om, at der er store forandringer forude.
Spørgsmålet er bare om vi vokser med opgaven....... Eller falder tilbage til et stenalderstadium, -enhver er sig selv nærmest..

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-12-15 07:29

Tommy, intet nyt i de tyske flygtninge

Citat
De færreste af dem blev modtaget pænt, de var jo for de flestes vedkommende "fjenden"!

Når det gælder troværdighed, ligger Wikipedia nogenlunde på linie med Den store Danske, som brugere også kan gå ind og rette på

http://skolekonsulenterne.skoleporten.dk/sp/file/77e468d0-aab9-40dc-bb06-4f523922883b/Den%20store%20danske%20encyklop%C3%A6di%20-%20skolekonsulenterne.pdf

Når jeg om en 30 års tid er i 90'erne , vil over en fjerdel af befolkningen være over 65 år, hvis det ikke skal være etnere der tørrer mig bagi, skal vi have nogle rigtig gode robotter

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-12-15 07:37

Klimaforandringer sker heldigvis over meget lang tid - men der kan naturligvis være naturkatastrofer der gør at folk har behov for at flytte sig - men det må kunne klares med nødhjælp i en kortere periode.

"Problemet" er jo også at det er blevet så nemt at rejse og at der er så mange mennesker, så de folkevandringer vi ser er massive. Tidligere - for tusinde år siden så var det kun få mennesker som rejste - og det var ikke særligt langt.

Som udgangspunkt så er det jo en smuk tanke at alle mennesker kan rejse overalt på kloden - hvorhen man nu vil - den store frihed. Problemet er at det konflikter med f.eks. DK's velfærdssystem som over lang tid er bygget op til at hjælpe alle i DK. Når så kombinationen af mange rejser langt og at der gode velfærdsordninger - så er der gnister. Derfor er det naturligt at der er behov for at beskytte "historiske danskere" og så må de mange tilrejsende få lidt mindre af fællesskabet.

Jeg tror at man generelt er nød til at holde fast i at alle skal kunne rejse kloden rundt - da det er en universel frihedstanke - men det kan være at resultatet så skal være at man er nød til at klare sig selv. Og her i DK er det bare mega svært at få etableret en tilværelse hvis man kommer udefra og at man selv skal betale det hele - det er svært at få job - det er dyrt at købe bolig - det bliver hurtig noget indenfor den sorte økonomi. Alternativet er at folk ligger og rådner på gaden.

Selvfølgelig skal vi hjælpe - men der er grænser for hvor meget vi skal gøre. Nydanskere skal som udgangspunkt klare sig selv!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-15 08:02

Til de som finder det utåleligt at der skal skæres i de ældres ydelser FORDI en flygninge/migrations strøm fra Mellemøsten har indvaderet Europa? Vi jeg sige : I tager fejl.

Det bliver ikke skåret i velfærden for nogen i Danmark pga. at der siver lykkeriddere ind fra varmere lande. Der bliver derimod 'lagt lidt til side' af velfærdsmidlerne for at have noget i godteposen som skattelettelser til Danmarks velhavere, som tak for at de finansierede blå bloks folketingsvalg.

For nuværende postuleres det at besparelserne skyldes at riget fattes penge, men lur mig. disse penge dukker på forunderligvis op til foråret ...og så skal de jo bruges fornuftigt ..ikke sandt?

Venligboerne belaster ikke statsbudgettet. Tværtom. Præcis som når Frelsens Hær og Kirkens Korshær i det daglige og specielt her op til jul, aflaster de offentlige kassers udgifter til socialt udsatte og hjemløse ved bl.a at tilbyde husly, julehjælp og rådgivning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 12-12-15 10:03

T*A*K for de mange, interessante svar ...

1: Hvorfra ved I, der skriver om det, at "Venligboerne" / "Uvenligboerne" er folk, som ALDRIG besøger deres gamle Mor/Far/Bedstemor/Bedstefar på plejehjemmet ?

2: Og at disse mennesker, heller ALDRIG køber "Hus Forbi" en hjemløs. Eller ALDRIG giver en hjemløs, der sidder på gaden, et par mønter ....

3: Og de folk, som IKKE er "Venligboere" / "Uvenligboere" - De besøger, ALLE, deres slægtninge på plejehjem og tager sig af de hjemløse.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-12-15 11:27

Piet Hein sagde engang: "At vide dét man ikke ved er trods alt en form for alvidenhed!"

fortæl de kære flygtninge at al den hjælp de får er i Jesus ånd og havde vi ikke været kristne ville de ingen hjælp få! Der er et lille "aber dabei" Når Danskerne bliver udnyttet bliver de vrede og måske bliver de aggressive! Dansker kæmp for dit Danmark! Lad ikke mine oldebørn blive opdraget i den muslimske tro!

MV2

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-12-15 11:39

Som svar på dine 3 spørgsmål, ElvenaR: Det ved vi selvfølgeligt heller ikke med sikkerhed. Man kan jo ikke rekognoscere over hele landet. Men det er mavefornemmelsen man får, når man interesserer sig for samfundsudviklingen, ved at se og lytte. F.eks. gennem radio, tv, aviser, net medier, og jævnlige besøg på to plejehjem, som jeg har haft lejlighed til, de sidste par år.
Tror nok jeg ved lidt om, hvilken vej vinden blæser.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-15 13:07

ElvenaR ->

Citat
..disse mennesker, heller ALDRIG køber "Hus Forbi" en hjemløs. Eller ALDRIG giver en hjemløs, der sidder på gaden, et par mønter ....

Det ved jeg noget om!!! Jeg har talt med et par stykker af deres 'supportere' bosiddende i Hellerup, Charlottenlund, Klampenborg ...og omegn. (Her hjælper jeg nogen ældre mennesker med deres PC, når de får 'problemer'). De har stået for indsamling , sortering og afsendelse af aflagte rober som der ikke længere var plads til i påklædningværelset. De er vældigt stolte af deres indsats og humane menneskesyn.

...lige til det kommer til: Ham der den usoignerede og fulde mand med hunden nede på bænken. Tænk: Om sommeren sover han der sammen med hunden. Ja, lige der på bænken. Bare fordi han ikke gider bo på herberget. Kunne han ikke finde et andet sted at være?

..og så hende der kommer kørende med S-toget og sælger hjemløseavisen i Charlottenlund uden for stationen ..som om hun boede der. Hvem tror hun hun er? Der bor da ingen hjemløse i Charlottenlund, ...så MIG får hun ikke noget af!

Ovenstående er autentiske udsagn.

Så tænker jeg mit. Staklerne i velhaverområderne er helt ude af trit med virkeligheden. Ikke noget at sige til, at deres dømmekraft er svækket. De har aldrig mødt en fattig. Joeh... det skulle da lige være under krigen.( 2. verdenskrig forstås.).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-12-15 17:41

Venligboerne er det den nye selvfiereligion?

Godgørenhed for vores fælles økonomi...

Jeg synes det minder lidt om at vise godsind ved alle indsamlinger for fællesskabets kasse i kollektivet...

Samtidig med at man religiøst forsøger at omvende alle der ikke mener det samme.

Grundlæggende er der vel blot egoisme forklædt som venlighed. Lidt som den gamle Jørgen Ryg "jeg kan ikke tåle at se dyr sulte..."

/Benjamin

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-12-15 23:10

Jeg gad ikke læse alle kommentarerne, så at idioten Tommy havde udtalt sig, så jeg var klar over at debatten for længst var kørt af sporet. Jeg nøjedes med at læse det sidste indlæg af Benjamin, men blev så nedtrykt, over det at jeg ikke har ord, jeg skammer mig mere og mere over at være dansker.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-12-15 09:01

T*A*K til A*L*L*E

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-12-15 09:02

Mange .... Tak for svaret fun2 ...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-12-15 09:13

Hvis man skammer sig over at være dansker kan man vel blot flytte, eller Flygte..

Hvis man skammer sig over at være en del af en land eller et demokrati, er man jo ikke tvunget til det. Lidt kedelig anvendelse af ordet skamme sig, som det er æresrelateret ikke at mene det samme som andre. Eller at det er forbundet med ære, at mene andre er forkerte.

Men denne tråd er vel som så mange andre et udtryk for en form for selvfi-bekræftelse, mere end en dialog. Og sådan vedholder vil alle vel blot vores eget synspunkt i debatter og oplysende dialoger

God weekend til alle, og i sær dem der har modet til at mene noget andet..

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-12-15 11:24

Citat
Jeg gad ikke læse alle kommentarerne, så at idioten Tommy havde udtalt sig,
Smukke ord - især når de kommer fra dig, fun2.

funse bims, behøver du virkelig at oprette to profiler En er alt rigeligt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-12-15 11:40

Ifølge S-lederen vil tilstrømningen af flygtninge og migranter kunne underminere velfærdssamfundet. Derfor har hun med åbne øjne valgt at gå med til stramninger, der reelt skal afskrække flygtninge og migranter fra at søge til Danmark.

Men samtidig retter hun en hård kritik mod regeringen og DF for at føre en ensidig udlændingepolitik med for lidt fokus på at integrere de udlændinge, som bliver i Danmark. Hun efterlyser et sporskifte i integrationspolitikken for at få mange flere med udenlandsk baggrund ud på arbejdsmarkedet. Det vil kunne modvirke, at udgifterne til overførsler eksploderer, og det vil med S-formandens ord kunne bremse fremkomsten af parallelsamfund, social kontrol af piger, religiøs kontrol, sharialovgivning og opdragelses- og afstraffelsesmønstre, som ikke hører til i Danmark.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-15 16:19

Man skal ikke være meget detektiv, for at finde ud af at ElvenaR og fun2, er samme profil.
Og så lukke et spørgsmål, med dette "forgyldte" "svar":
Citat
Jeg gad ikke læse alle kommentarerne, så at idioten Tommy havde udtalt sig, så jeg var klar over at debatten for længst var kørt af sporet. Jeg nøjedes med at læse det sidste indlæg af Benjamin, men blev så nedtrykt, over det at jeg ikke har ord, jeg skammer mig mere og mere over at være dansker.

Så man kan ikke ligefrem påstå, at ElvenaR kræver det umulige, af sin egen profil.
Som sikkert araber, behøver du ikke skamme dig over at være dansker.

M.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-12-15 20:14

En afdød politiker sagde at vi kom til at kæmpe hvis vi ikke gjorde noget ved det med det samme!
Han hed/hedder Mogens Glistrup og vi må desværre se at nu bliver Danmark et voldens land!
Lad os i den forbindelse rette en stor tak til Det Radikale Venstre der gjorde det muligt at lave et hadefuldt land - alt dette bare for at tækkes EU!
Det er med sorg at jeg ser forkælelsen af kujonerne fra Mellemøsten - og Dansk Arbejdsgiverforenings begejstring for den billige arbejdskraft som de ældre og børnefamilierne skal betale for også os andre der ikke kan få et job - da de jo er gået med tilskud til de kujoner der har forladt deres kvinder og børn alt imens de klager over at vi ikke sammenfører dem!
At danskerne endnu ikke har grebet til våben er mig en gåde - ikke for at skyde de fremmede - men for at fortælle dem på tinge at NOK ER NOK!
Desværre ender det med "Lig på Bordet" før at det går op for det danske folkestyre at det at træde på de mennesker der i gennem 50 år har knoklet på det danske arbejdsmarked og betalt skat - blot for at se værdierne gå til primitive stammer fra Mellemøsten og at de selvsamme danskere ikke kan få deres økonomi til at hænge sammen. - Pas på Danmark! Det ender med LORT!!
MV2