/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Elektricificere fjernv.brugsvand?
Fra : iluap
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 07-12-15 17:35

Kan jeg elektricificere, altså tilføje et varmeelement til vores fjernvarme-varmtvandsbeholder, der ser sådan ud:

http://postimg.org/image/ebuagkopv/ ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-15 18:03

Hvis kedlen er beregnet til både el og oliefyr.

Måske du skulle skrive hvilken beholder det er, istedet for.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 07-12-15 18:08

Tror det er billigere at have en ekstra EL vandvarmer ved siden af fra Hnyborg, det har jeg og er godt tilfreds.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 07-12-15 18:24

Der er tale om en Metro type 6440 fra 1997:

http://www.vvs-eksperten.dk/vand/varmtvandsbeholder-2/metro-varmtvandsbeholder/varmtvandsbeholder?gclid=Cj0KEQiA-ZSzBRDp3ITHm5KO_JYBEiQA1JjHHK-7Tiz25XVRIiXUGczWLi7ZO0fKG58xfTX1ett7vycaAjPh8P8HAQ

Pladsen i rummet er ikke rigtig til flere aggregater selvom det ville være en god idé og pengene er ikke rigtig til en ny stor kombi-kedel

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 07-12-15 18:28

Man ku self. skifte hele skidtet ud med en sådan:

http://www.harald-nyborg.dk/p6884/carlsbad-vandvarmer-80l

Ved ikke om Fjernvarmeværket har restriktioner på dét?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-15 18:37

Efter fjernvarme beholderen kan der sættes el-vandvarmer altså i serie.
Med kontra og sikkerhedsventil på vandtilgangen.
Hvis fjernvarmen er indstillet rigtigt vil det være den hurtigste og billigste opvarmning.

Der er intet af det, du selv må lave...................................brug en VVS mand/dame

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-15 18:39

Citat
Ved ikke om Fjernvarmeværket har restriktioner på dét?

Det skal de sikkert nok have.
Min er en 30L og er fin til mit behov, men er man mere end 2 personer, bliver den for lille.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-15 18:41

Citat
Der er tale om en Metro type 6440 fra 1997:

http://www.vvs-eksperten.dk/vand/varmtvandsbeholder-2/metro-varmtvandsbeholder/varmtvandsbeholder?gclid=Cj0KEQiA-ZSzBRDp3ITHm5KO_JYBEiQA1JjHHK-7Tiz25XVRIiXUGczWLi7ZO0fKG58xfTX1ett7vycaAjPh8P8HAQ

Den kan du ikke lave om til EL - så skulle den være af Combi typen.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 07-12-15 18:50

"Efter fjernvarme beholderen kan der sættes el-vandvarmer altså i serie."

Der er som sagt dårligt plads.

Og hvad skulle fordelen være ved at have to?

Og fjernvarme-varmtvandsbeholderen står bare og lader det varme vand strømme igennem hele tiden; afgangsrøret er pt 40 grader med en temperatur på 50 grader ved aftapningsstederne.

Systemet virker som en radiator i fyrrummet hvilket ka gå om vinteren, men ikke om sommeren.

Udskiftning med HNs 995'krs. burde være det optimale.

Og ja: jeg får en VVSer til det hvis det er.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-15 20:02

ok

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 07-12-15 22:44

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-15 23:02

NB; hvis det kun er vandværkets vand? gælder der andre regler = så du kan egentlig bare ? BY-PAS alt hvad der kommer fra varme-værket - OG SOM SKREVET ? FÅ PAPIR/regning på skidtet - det kan blive dyrt i sidste ende.
Citat
Der er intet af det, du selv må lave...................................brug en VVS mand/dame

Jeg fik lavet mit ´sort´ - hvilket viste sig at være dyrere end osv OG andre advarede mig med den tryk-ventil jeg havde, ikke kunne holde til en HNyborg?? - NÅ, men jeg var desperat og skulle i bad/ vaske op en med 18* frostgrader - men på 2 Hjul, kunne jeg køre - Skie koldt - altså (fryse smilye med istapper)