/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Kom så hvis hvad i kan :-)
Fra : Bobba_Fet
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 11-12-01 16:49

Internet deling med win95 til 2 comps. med win98

Kan det lade sig gøre med kun ét netkort i compen som er sat til internettet?
Jeg havde forestillet mig at bruge enten Sygate eller Winproxy.....
Jeg har sat det hele op i netværk med, hub og tcp/ip....

Er det bare sætte i-net stikket i hub'en og derefter trække kabler ud fra hub'en til alle comps. Og så bare sætte proxy'en op????

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 11-12-01 17:07

Hej

Hvilken Internetudbyder har du ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-01 16:50

Bobba_Fet wrote:

> Internet deling med win95 til 2 comps. med win98
>
> Kan det lade sig gøre med kun ét netkort i compen som er sat til
> internettet?
> Jeg havde forestillet mig at bruge enten Sygate eller Winproxy.....
> Jeg har sat det hele op i netværk med, hub og tcp/ip....
>
> Er det bare sætte i-net stikket i hub'en og derefter trække kabler ud
> fra hub'en til alle comps. Og så bare sætte proxy'en op????
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Nej, Nej og Nej

Elmer
PS
Unskyld men jeg kunne ikke lade være

Kommentar
Fra : Bobba_Fet

Dato : 11-12-01 17:16

Webspeed!!!

Og tak for hjælpen Elmer

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 11-12-01 19:12

Har ikke prøvet at bruge Sygate, men den ser mere enkel ud end winproxy.
Men installer en af dem på den comp som har laveste Ip-adresse.
Der er helt sikkert også en "hjælpe.txt" efter installation.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bobba_Fet

Dato : 11-12-01 19:17

Det vil sige der skal 2 netkort til. (I den comp tilkoblet i-net)???

Er dette konklusionen???

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 11-12-01 21:56

Du bliver nød til at have et netkort i Hver Computer.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-01 22:56

> Internet deling med win95 til 2 comps. med win98
>
> Kan det lade sig gøre med kun ét netkort i compen som
> er sat til internettet?

Det vil jeg da mene.

> Jeg havde forestillet mig at bruge enten Sygate eller
> Winproxy.....

Også eneste udvej, pånær opgradere Windows til 98se
eller 2000/XP.

> Jeg har sat det hele op i netværk med, hub og tcp/ip...

Ja, det kommer vel an på hvad Sygate skal bruge !

> Er det bare sætte i-net stikket i hub'en og derefter
> trække kabler ud fra hub'en til alle comps. Og så bare
> sætte proxy'en op????

Umiddelbart ja, men der findes vist en vejledning på
Sygates hjemmeside.

Første skridt er at få alle til at snakke sammen i netværk
og få 95'eren på nettet.
Resten burde der være guider til hos Sygate...

Mvh.
Mikael

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-01 16:51

Bobba_Fet wrote:

> Internet deling med win95 til 2 comps. med win98
>
> Kan det lade sig gøre med kun ét netkort i compen som er sat til
> internettet?
> Jeg havde forestillet mig at bruge enten Sygate eller Winproxy.....
> Jeg har sat det hele op i netværk med, hub og tcp/ip....
>
> Er det bare sætte i-net stikket i hub'en og derefter trække kabler ud
> fra hub'en til alle comps. Og så bare sætte proxy'en op????
>
Hos www.analogx.com kan du GRATIS hente en proxy-server, som er
MEGET nem at sætte op. Fungere så vidt jeg ved, i alle Win9x versioner

Der følger selvfølgelig dokumentation med.

Accepteret svar
Fra : mlyn

Modtaget 50 point
Dato : 13-12-01 11:58

Bobba_Fet wrote:

>Det vil sige der skal 2 netkort til. (I den comp tilkoblet i-net)???

>Er dette konklusionen???

JA, dette er konklusionen - du SKAL have 2 netkort i computeren der har forbindelsen til internettet.

Der ER dog en anden løsning, nemlig at du sætter en router ind mellem internet forbindelsen og dine computere - en router har gateway funktionen indbygget, samtidigt med at den virker som en hub. Dvs. du kun skal have et netkort i hver computer, og begge computere tilsluttes routeren.

Godkendelse af svar
Fra : Bobba_Fet

Dato : 14-12-01 13:07

Tak for svaret mlyn. Det var det jeg skulle bruge