/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
motorsav
Fra : ejgild01
Vist : 316 gange
100 point
Dato : 17-11-15 22:48

Jeg har fået mange gode bud på mine problemer og nu har jeg fået et mere som er at på min motorsav kan jeg ikke spænde karboratoren fast fordi de to skruer som skal ind i cylenderen skruer over ,,, er det loktejt der skal på dem

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-15 23:00

Bor et nyt hul og brug:

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=helicoil%20s%C3%A6t

Alternativt kan du et stykke ? stålsvamp/andet stål og lægge i det ødelgte gevind, men du får det aldrig helt tæt på den måde.

Et værksted skal vel have 50.- for at lave dit problemen? ++ en lokal genstand

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-15 23:04

De rystelser der frem kommer ved brugen af saven kan KUN bolte/ møtrikker holde til = ikke nødløsninger, der holder en ½ time og på den igen.

Men bor nyt gevind og `indsæt´ som nævnt, de NYE løse ´gevind´ kan du købe ved THansen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-15 23:07

NB, har du 2 ødelagte gevind = og du selv har stået for dem - MEKANIKER - ellers ender det med at du ikke har noget at skrue et nyt gevind I..

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 18-11-15 08:44

I det her tilfælde kan jeg sige mig fri for at det er mig der har lavet det ,,den har kørt 2år efter en hoved reperation ved en mekaniker

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 18-11-15 09:25

Kender du ikke en mekaniker, der er frisk, han ville nemt kunne hjælpe dig, det er ofte det nemmeste. Næsten alle ordentlige mennesker er glade for at blive bedt om at hjælpe en ven.
Mange er alt for dårlig til at spørge.
Se bare i dette forum, hvor mange der bruger tid på at vejlede andre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-11-15 17:13

En gasbrænder og dettem så er det repareret på 5 minutter +/-:
http://www.veteranknallert.dk/0200/Durafix.htm
kan købes på ebay for ca 100.- = sæt bolten i hullet og fyld op med lodde-massen
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=Brazing+aluminum&_sacat=0

https://www.youtube.com/watch?v=jtvOkI_pvMI