/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad syntes Du om kandu
Fra : Rfou
Vist : 542 gange
200 point
Dato : 22-06-03 15:42

Fordele og ulemper ved Kandu

Jeg er sikker på at mange mennesker finder at kandu er et udmærket redskab, hvor man kan få seriøs hjælp til konkrete spørgsmål. F. eks. Slægtsforskere; men også mange andre med specielle interesser.
For mit eget vedkommende er det en god erstatning for en levende partner i det daglige. Forstået på den måde, at man som enlig ofte sidder med et problem eller spørgsmål, man gerne ville snakke med andre om.
F. eks. spørgsmålet om dyreforsøg som er oppe i tiden. Det voldte mig svære kvaler; men så kunne jeg bare stille det på kandu, og ved hjælp af de forskellige kommentarer og holdninger finde frem til noget jeg kan bruge som en realistisk holdning. At deltagerne i den debat, måske også har fået vendt lidt op og ned på deres begreber, skal jeg lade være usagt. Jeg ved det ikke.

Jeg kan blande mig i stort set alt, jeg har lyst til, og jeg kan sidde og skrive mine indlæg færdige, uden at blive forstyrret af tilråb og smarte bemærkninger.

Jeg kan være alvorlig og nøgtern eller jeg kan fyre smarte bemærkninger (hvis jeg da har nogen) Jeg kan være ironisk eller revsende og jeg kan fyre vittigheder af. Alt sammen uden at nogen kan blande sig.

Jeg kan læse alle de udmærkede spørgsmål og kommentarer, og jeg kan droppe de intetsigende eller dumme.

Det samme med tipsene. Det er klart at jeg selvfølgelig ikke kan bruge alle tipsene, hvem kan det. Men jeg kan suge det til mig jeg kan bruge, og jeg kan kommentere alt det jeg syntes fortjener kommentar.

Det er fordele som jeg deler med et ukendt antal mennesker, fordi kandu jo er et åbent forum, hvor alle kan deltage, bare man har adgang til internettet.

Det medfører jo nogle ulemper. Vi er jo mange novicer på nettet, og kommer derfor tit til at klumre lidt i det. Og der er en hel del der elsker at lave rav i den, og en lige så stor del der elsker at blive forargede, når nogen træder ved siden af.

Jeg kan more mig lidt når jeg læser alle de velmente forslag til kandu, om hvad de burde gøre for at gøre kandu bedre, for det kan kandu ikke. Man kan udelukke en bruger; men man kan ikke sikre sig mod at vedkommende inden for den næste time har etableret sig under et andet alias.

Man kan suspendere pointsystemet; men ikke uden det helt store ramaskrig, for pointene betyder meget for en stor del af superbrugerne.

Jeg kan også more mig lidt over alle de forargede indlæg om pointryttere o.l. og alle de der averterer at nu er det nok. Nu skrider vedkommende. Men det fænger jo. Det bliver altid til lange tråde med ivrig deltagelse. Hvad var kandu uden dem.

Og jeg er nok ikke den eneste der bliver urolig, hvis der går for længe imellem de kendte mails fra kandu.

Hvad skulle jeg i grunden gøre uden kandu?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-06-03 15:45

Jeg synes, kandu.dk er det bedste sted på nettet.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 22-06-03 15:55

Jeg kan bedst lide at kandu er for alle slags spørgsmål og ikke som eksperten kun for computer-nørder.
Af egen erfaring har jeg fået mange spørgsmål godt besvaret og kan bedst li' at der ikke mange der bliver sur, bare fordi man kommer med en lidt upassende kommentar nogengange.
God søndag, Claus

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-06-03 15:55

kandu er ganske rigtigt et virkelig godt sted. Man kan få svar på mange ting, man ikke ved. Man kan også få forkerte svar, men det er jo ikke forbudt at bruge sin sunde fornuft. Det gælde også tips'ne.
Og selv om man lever i et parforhold, er det en god ting, at man kan få vendt tingene sammen med andre. At man ikke er enig, betyder jo ikke, at andres mening ikke er lige så rigtig som ens egen. Det kommer jo an på ens situation og tidligere oplevelser/erfaringer. Man får tilført mange nye vinkler, ved at høre andres meninger, så det er med til, at man får et mere nuanceret syn på tingene.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : hellesally

Dato : 22-06-03 15:57

Kan kun give Rellom ret. Er selv novice her, men syn's det er et skønt sted og anbefaler det altid til andre, som ikke har hørt om skønne kandu.dk

Fortsat god søndag

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 22-06-03 15:59

Der er næsten kun positive ting at sige om kandu.dk..!

Kommentar
Fra : summer

Dato : 22-06-03 16:16

Kandu er vidt forskellig fra eksperten.dk, hvor det kun er pc-relaterede spm. der er oppe og masser af "politibetjente". Trods dette, er der mindst lige så meget brok der.

Kandu er der også "brok og virvar" ind imellem, men ellers helt OK forum, som yderligere har den force, at dække stort set alt mellem himmel og jord - ja, endda Himmelen -oD (ku' ik la' vær').

Rfou hvis du vidste hvor privilligeret du er m.h.t. Kandu o.a. pc-arbejde. Du kan bruge den tid du vil, til havd du vil. Derimod må jeg bestandigt tage hensyn til en :D halsstarrig kone og en røvfuld børnebørn. Bedst som jeg sidder fordybet i et eller andet, kommer Fruen: "Find lige det eller de på Nettet", eller også kommer et barnebarn med store brune uimodståelige øjne og spørger: "Morfar, må jeg ikke nok lige spille lidt" (læs 2-3 timer).

Nå men bortset fra det, er det et godt initiativ Rfou at åbne sådan et spm. Bare vent, "brokkerne" skal nok komme.

mvh og fortsat god søndag
summer

NB. Hvad sagde jeg. "Freden" er forbi. Høje råb lyder fra haven "Morfar du SKAL være med til at spille krocket"

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 22-06-03 16:53

Jeg vil bare meget kort sige : jeg er glad for Kandu - ellers gad jeg simpelthen ikke "logge" på hver dag, mange gange om dagen endda.....

- bevares der er småting der er mindre gode, men samlet set - i et større perspektiv - kan jeg sige at for mit vedkommende "styrer" Kandu rimeligt

God søndag allesammen....

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 22-06-03 17:50

Tak for de pæne ord summer, men Du opnåede bare at jeg blev sk--- misundelig. Mine børnebørn er fløjet, og oldebørnene lader vente på sig. De unge mennesker nu om dage venter jo med at få børn, til de er "parate".

Citat
Rfou hvis du vidste hvor privilligeret du er m.h.t. Kandu o.a. pc-arbejde. Du kan bruge den tid du vil, til havd du vil. Derimod må jeg bestandigt tage hensyn til en :D halsstarrig kone og en røvfuld børnebørn. Bedst som jeg sidder fordybet i et eller andet, kommer Fruen: "Find lige det eller de på Nettet", eller også kommer et barnebarn med store brune uimodståelige øjne og spørger: "Morfar, må jeg ikke nok lige spille lidt" (læs 2-3 timer).

M.h.t. "Brokkerne" er de meget velkomne. Denne tråd er ikke dannet for at alle skal være enige med mig - tværtimod. Jeg elsker når jeg kan komme til at svare igen.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-06-03 18:04

Jeg synes er en udemærket forum til hjælp og meningsudveksling, selv om der er en del ævl og kævl hist og her, fungere kandu jo egentligt udemærket..

Hvorvidt jeg ville bruge kandu hvis nu jeg var ensom, nej, jeg ville nok sørge for at få et liv istedet, det er nu meget rart med ansigter.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 22-06-03 18:12

Godt sagt Melander.
Men kandu.dk er også samtidigt et sted hvor man kan læse/lære ting og sager, uden at blande sig i debatten. Personligt læser jeg kun de spgsm./tips som har min interesse...og nogle gange KAN det være svært ikke at blande sig.
Ligefremme ulemper ved kandu.dk, finder jeg ikke, ud over tonen nogen gange (pointdiskutionen gider jeg slet ikke deltage i)
Men vi er jo alle så dejlige anonyme......

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 22-06-03 18:39

Melander
Du har da ret i det med at se levende mennesker; men det ene udelukker jo ikke det andet. Jeg har da familie og venner som de fleste. Men et døgn har jo 24 timer.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 22-06-03 18:52

Jeg syntes også Kandu er er et godt sted,men der vil altid være noget, man ikke kan bruge, jamen så sorterer man det bare fra. Og selvfølgelig må man selv tænke, inden man bare bruger løs af de råd der bliver givet.
Jeg var selv på første gang 27 Maj og man skal jo lige ind i sagerne.
Jeg blev blev temmelig bidt og i min iver syntes jeg også lige jeg ville give nogle gode tips ( syntes jeg :D) ) måske lidt i overkanten, men man må jo lære. Så det er måske ikke altid man bare tænker på point.
Men viden kan man ikke få for meget af.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 22-06-03 18:57

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-06-03 19:10

Tja jeg må nok indrømme det, jeg er vist blevet Kanduman. Det startede vel som mange andre - ind og få et svar. Jeg benytter også andre forum, og nogle chatsider på engelsk via hotmail, "Nerds and Nerdettes" hvor man online kan få svar.
Men til spørgsmålet, jo Kandu er da god nok, og der er plads til alle slags, både nørder, noviser, brokkere, fjollehoveder, provokatører, lidt snydere(åh pyt), som sagt vi kan være her alle sammen.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 22-06-03 19:59

Godt sagt emesen.

Fortsat god søndag til alle
Ishoey

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-03 20:27

Stort og småt alt er godt; på Kandu.dk. Man føler sig hjemme her
Som 'Kode Abe' er det sgu rart at ku' svare forkert uden at blive 'angrebet'. Selv stavefelj blivr ovrset i dete forum. På Ekperten; ikke ét ondt ord !, er der ikke så højt til loftet som her. Det er bare rart

Go' vind alle sammen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-06-03 20:31

Ikke alle stavefejl.
Citat
ovrset

Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-03 20:50

...og stavefjl.. og blivr.. og dete
Hilsn maj sæl </MOLOKYLE<

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-03 20:51

Ups...
>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-03 20:51

Næ..
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : summer

Dato : 22-06-03 20:58

Rfou jeg ved godt jeg er privilligeret på en anden måde:
[citat]
Tak for de pæne ord summer, men Du opnåede bare at jeg blev sk--- misundelig. Mine børnebørn er fløjet, og oldebørnene lader vente på sig. De unge mennesker nu om dage venter jo med at få børn, til de er "parate".
[/code]
Når først skægget gråner og håret bliver tyndere , skal man være glad når børnebørne ikke er større end at de gider være sammen med os

Dejligt med de mange reaktioner på dit spm.

mvh
summer

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 22-06-03 21:01

Selv om Rfou tidligere har givet mig "hug" i forbindelse med et af mine første indlæg, så er jeg stadig kandu bruger. Jeg høster stor erfaring. Og det glæder mig at stavefejl og forkert formulering i nutid/datid bliver accepteret af andre brugere.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 22-06-03 21:18

Ud over de mange nævnte ting om Kandu, er det dejligt når man er ny, at der er plads til at dumme sig.

mv
dk93

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 22-06-03 23:20

Tak for svaret ans.
Det var ikke let at finde ud af hvem der skulle have pointene; men Du får dem fordi jeg gerne vil vise at det ikke var personlig ment da jeg gav Dig "hug" som Du skriver. Men vi var ikke enige den gang. Vi er vist mere enige lige nu og her.
Og det er vi ikke ene om, for der er almindelig enighed alle kommentarerne igennem, at kandu faktisk er et godt sted at være, og hermed er det bevist at vi godt kan føre en venskabelig tråd igennem om kandu, uden at den er fyldt med kritik.
Jeg er sikker på at kandu folkene gør det så godt de kan, og at de problemer der viser sig hen af vejen, kun bliver alvorlige, hvis vi tager dem alvorligt.
Tak til alle for gode seriøse kommentarer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-06-03 23:28

Tak Rfou.

Jeg tror, at jeg i mit tidligere spørgsmål, havde formuleret mig forkert. Vil gøre mit bedste fremover. Kandu er et godt sted at være. Og jeg mener "seriøst" at jeg høster erfaringer.

Sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-06-03 16:14

Sådan - nemlig.
Eyvind.