/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Windows XP og CD drev
Fra : Hjeds
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 11-12-01 15:13

Jeg har installeret Windows XP home,men kan nu ikke få mine CD drev til at virke,
jeg får besked om at de er installeret, men kan ikke åbne hverken musik CD eller andre ( mine drev er Pioner DVD og Plexwriter 16/10/40 A.
ER der en der kan give et godt bud, jeg har opgraderet min gamle bios ( Award Modular Bios v4,51PG fra 1998.
På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 11-12-01 15:50

Hej Hjeds
Højreklik på denne computer, vælg Egenskaber, gå til fanen Enhedshåndtering. Klik på + udfor Hardiskcontrollere. Marker Master IDE controller og vælg Egenskaber. I fanen Indstillinger skal du ændre indstillingen fra Standard til: Begge IDE kanaler aktiveret
Håber det løser dit proplem
PS-Du skal også være sikker på at begge dine drev er aktiveret inde i din bios
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-12-01 15:58

tillæg
Du kan også prøve at gå om i dit kontrolpanel og dobbelklik på den der hedder tilføj ny hardware,og lad den selv søge efter dine drev,så skulle den gerne kunne finde dem.
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 11-12-01 16:20

Hej Hjeds

Hvordan ser det ud inde i Enhedshåndtering ?? Er der konflikter??

Mvh
Parkenss