/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvad passer sammen
Fra : trimare46
Vist : 380 gange
300 point
Dato : 11-11-15 19:09

Findes der et sted hvor man kan finde oplysninger om, hvilke dele der passer på hvilke biler. Altså passer en motor eller gearkasse til flere forskellige modeller og selvfølgelig også andre dele

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 20:06

Jeg plejer at bruge Thansen = indtast nummerpladen og find den del du skal bruge/ søg så på selve varenummeret og der dukker samtlige biler op den passer på.

MEN nu skriver du motor...og dem tror jeg ikke de sælger ved TH

Prøv at søg på car compare + din bil

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-11-15 20:11

Det er mest fordi jeg har en bil der er mekanisk rigtig god, men meget rusten. Og så ville jeg finde en anden hvor jeg kan bruge diverse dele fra min egen.
Den jeg har nu er en polo og jeg har kigget lidt på en golf som er et par år ældre, men den har defekt gearkasse og motor

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 20:17

OK, men prøv stadig ovenstående - dele som trækaksler/ ophæng og kopling osv skulle gerne passe sammen, men tror ikke det vil som du vil.

Afhængig af årtal på en reservedels bil/ Polo er ikke mange kroner, og du kan få den importeret fra Tyskland - lige til døren?? - kan ikke lige finde de links jeg rendte over, men mener at selve fragt / papir arbejde var på omkring 1500 + en bil til måske 2-4000.-

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 20:18

De sælger også billige stumper/motorer på GoG, men hvilken årgang og ccm/hk skal du bruge

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-11-15 20:21

Jeg skal ikke købe reservedele.
Jeg skal have fundet ud af, om motor og gearkasse fra min egen kan passe i flere forskellige modeller

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 20:24

Jamen så smutter jeg igen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-15 20:50

Hvad med at købe en tilsvarende gammel polo hos en auto ophugger?

Så kan du i ro og mag erstatte det der er slidt i din med det der er bedre i den anden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 23:39

Citat
Hvad med at købe en tilsvarende gammel polo hos en auto ophugger?

Så kan du i ro og mag erstatte det der er slidt i din med det der er bedre i den anden.

Tror jeg har foreslået - men dæleme svært at rådgive når der ´bare´ skrive polo og golf.

Men STADIG passer TH´s varenumre sammen = så hvis en del?? kopling andet? passer på en bil osv - har sparet mig for et par kroner - især når sælger påstår at de passer med...men så må man så oplyse om at det er direkte løgn.

Men fra Polo til Golf er som at fiske ørne i havet og fisk i himmelen... især uden årgang osv

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 11-11-15 23:43

NB: du kan købe min Polo næste år for 4000.- skal den synes, ryger der 1500.- oven i.
Og PT er der 1 år til syn, motor har kørt 230.000 og starter første gang sommer og vinter.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 12-11-15 02:31

Citat
Jeg skal have fundet ud af, om motor og gearkasse fra min egen kan passe i flere forskellige modeller

Så skal du lige opgive årg. model mm. for at der er nogle der kan hjælpe dig.
Oplys nummerplade nr. så er det lidt lettere at hjælpe dig.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 16-11-15 17:30

Tak for svaret mig-selv.