/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Skal vi mødes i uge 19?
Fra : ThorDin
Vist : 494 gange
45 point
Dato : 07-11-15 13:39

Det er der flere der bruger, hvem fanden ved i hovedet hvornår et ugenummer er?
Ja øjeblik, lad mig lige bruge 5 minutter på at finde ud af hvilken måned og dato den uge ligger i.
Hvad med bare at nævne en dato og deromkring

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-11-15 14:25

Mange der arbejder må tænke i uger, nu hvor jeg er pensioneret har jeg samme problem.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-11-15 14:50

Noget der hjælper, der er jo ca. 52,5 uger i et år.

Februar er 4 uger, ellers ca. 4 en halv uge for andre uger.
Så uge 19 efter ca.: 0.5 +4.5 + 4 + 4.5 +4.5 = 18, altså først i maj.

Selv har jeg en lille kalender, som jeg dagligt krydser af,
den første dag i resten af mit liv, med både uger og datoer...

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 45 point
Dato : 07-11-15 15:12

Du spørger da bare efter, hvornår det er. Kast den tilbage.
Det vil jeg heller ikke vride min hjerne med.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-11-15 16:08

Her skriver du blot uge nr. og årstal ind http://ugenr.dk/?q=19+2016

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 07-11-15 18:17

Vær også opmærksom på at fx USA bruger et andet system end Danmark til at nummerere ugerne og det medfører at visse år er ugenumrene forskellige!
/Janus

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-11-15 19:13

Jeg har da også været vant til at arbejde med uger. Ved at efterårsferien for skolebørn ligger enten i uge 42 (Jylland) eller 43 (Sjælland). Vinterferie er i uge 7. Anderledes på Sjælland?
Og så holder jeg rede på ugerne fordi skraldespandene bliver tømt i ulige uger .
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-15 20:33

Hvilken uge er vi i?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-15 21:06

Jeg kan se,at det snart er Jul, for der er masser af glimmer og dyre gaver i reklamerne.
Så det er vel snart uge 24.......................

Godkendelse af svar
Fra : ThorDin

Dato : 14-11-15 09:14

Tak for svaret katekismus.