/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Boliglån i alternativ bank?
Fra : cristian2
Vist : 587 gange
40 point
Dato : 28-10-15 15:35

Vi overvejer at skifte fra F1 til fast forrentet obligations-boliglån. Renten er på 3 %, siger Danske Bank.

Kan det svare sig at tage lånet i et andet pengeinstitut end DB? (Hvor meget svinger det cirka netto om måneden per 1 mio. kr lån)?

Hvad er det aktuelle rente i dag - findes der et sted hvor man kan se det (Realkreditrådets er tilbage fra uge 40)?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-10-15 15:50

http://www.mybanker.dk/?gclid=Cj0KEQjw5MGxBRDiuZm2icXX2-sBEiQA619bq0fwuhrscjMwTNmOb-6lothzfRPh0UYLznFRA4TMJWwaAkfQ8P8HAQ

Selv tak...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-10-15 15:51
Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 28-10-15 16:34

Følger interesseret med her, min kones F1 lån i Nykredit udløber næste år.
I stedet tilbyder de et lån, der er billigt i 10 år, men som så stiger voldsomt de næste 20.

Noget der ligner bondefangeri, men jeg har fået oplyst at det er normal praksis?

Selv har jeg Sydbank, med god rådgivning, de er normalt sikre, men næppe billigere??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-10-15 17:58

Citat
Linket virkede ikke som ventet:

Det er din hang til at råbe, altså tit skrive med fed tekst.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-10-15 01:12

Citat
Det er din hang til at råbe, altså tit skrive med fed tekst.

Næh, det er min hang til HØNG at skrive med fed skrift, det har intet med at råbe...

Det er det derimod - AT SKRIVE MED STORE BOGSTAVER - blot til orientering.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 09-11-15 15:21

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-11-15 15:34

Selv tak