/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Nyt sygesikringsbevis ved ingen nemid.
Fra : k_m_s
Vist : 400 gange
200 point
Dato : 28-10-15 13:26

Hej alle.

Min mor har fået stålet sin pung med bl.a. sygesikringsbevis i.
Hun har ikke nemid og er frameldt det på rådhuset.

Hvordan får hun bestilt et nyt sygesikringsbevis??

Go dag
Kim

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-10-15 13:32

Kontakt Borgerservice.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 28-10-15 16:00

Her finder du dit/hendes borgerservice kontor i jeres kommune:

https://www.borger.dk/Sider/default.aspx

Man kan bare møde uanmeldt op i skranken. (Hun SKAL kunne huske sit eget CPR nummer !!!)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 29-10-15 07:11

Når man er frameldt de elektroniske løsninger, gør man ligesom i gamle dage for 10 år siden, enten går man hen på rådhuset og taler med borgerservice. Eller også skriver man et ganske almindeligt brev stilet til Rådhuset, opg beder om et nyt, så kommer der et brev tilbage, når det ny bevis er fremstillet. Med samt en regning på gebyret, som kan betales på Rådhuset eller Posthuset, hvis I stadig har sådan et hos jer. Nogle mener, at alting går langt hurtigere og sikrere med internettet, men der er også en hel del, der synes, det er lettere og hurtigere på den gammeldags facon. Derfor er ca 1 million personer frameldt den digitale postkasse. Den store besparelse, som Bjarne Corydon brugte som argument for digital postkasse, forsvinder i øvrigt som dug for solen, fordi portoen for et almindeligt brev stiger til 18 kr. fra nytår.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 29-10-15 08:58

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-15 09:49

Hej forklar lige argumentets forsvinden?
Ingelein