/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pludselig Engelsk i stedet for Dansk???
Fra : Mone
Vist : 905 gange
120 point
Dato : 22-06-03 01:13

Er der nogen der kan hjælpe mig???

Pludselig står en masse tekst på Engelsk og ikke som tidligere på Dansk.

Hvis jeg f.eks. går ind i <Funktioner> <Internetindstillinger> så står alt i
denne "boks" (eller hvad det hedder) på Engelsk.

Hvordan kan jeg få rettet det, så det igen kommer til at stå på dansk???

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-06-03 08:33

Prøv at gå ned i bundlinien(bjælken) og click på det blå felt der DA eller EN.
Her kan man vælge sprog.

MVH

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-06-03 10:32

Hej Mone

Hvis ikke viskinges, løsning har hjulpet dig vil jeg også komme med et bud.

Det kan også være du er kommet til at downloade og installere en engelsk .dll fil i forbindelse med noget andet.
Dll-filer (dynamic link library) er filer der bliver linket hele tiden af mange programmer.

Et godt eksempel på sådan en fil er den dll, med teksten "windows har foretaget en ulovlig handling bla bla..........." , som jo åbnes af alle programmer når uheldet er ude.

Som hovedregel er alle tekststfiler lavet, som dll -filer, da man på den måde nemt og hurtigt kan skifte sprog til sin software. Oftest vil man da få en advarsel først, de lyder henad sådan:

[kode]
Der eksisterer en fil med samme navn det anbefales du vælger nej og beholder den oprindelige.......
[/kode]

Som du beskriver det er det explorer der er blevet "ramt", har du i den seneste tid installeret nogle komponenter til denne? Jeg syntes om alle omstændigheder du skal geninstallere din internet explorer, det vil måske løse problemet.

Mvh srhansen

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 23-06-03 16:38

Til viskinge & srhansen

Jeg har prøvet begge forslag, men det hjælper ikke.
Men tak for forslagene.

Hvad har jeg mon lavet??
Det er også noget rod, når man ikke har heeeelt check
på hvad det er man foretager sig.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-06-03 16:59

Afprøvet i Internet Explorer 5.0
Funktioner>internet indstillinger>generelt>sprog>hvis der ikke står DA så>tilføj>rul ned til Dansk>hvis den ikke er der så>skriv i brugerdefineret> Dansk eller da
Du kan også prøve:
Funktioner>internet indstillinger>avanceret>gendan standarder (måske)
Bare et forslag.
Emesen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 23-06-03 17:00

har du kigget i kontrol panel under (i xp)
internationale og sproglige indstilliger under fanen sprog
klik på detaljer og slet engelsk og vær sikker på dansk er valgt
genstart

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 120 point
Dato : 23-06-03 17:28

Her er også en mulighed.
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
ca. nede på midten er der et lille script som gi'r dig mulighed for at genindstallere IE Enable Reinstallation of Internet Explorer or OE
Men læg lige al din post ud i en mappe først.
Jeg har ikke prøvet det, men håber det virker.
Emesen.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 15-10-03 17:52

Nu må jeg hellere få lukket dette spørgsmål, selvom der
desværre ikke var nogen af jeres svar der hjalp mig.

Men jeg skal jo vælge, så det bliver emesen der løber af
med sejren, da hans svar var det der ramte "bedst".

Mvh
Mone

Godkendelse af svar
Fra : Mone

Dato : 15-10-03 17:54

Tak for svaret emesen.