/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hente filer fra en bærbar til en station~
Fra : heseda
Vist : 375 gange
50 point
Dato : 22-06-03 00:24

Kan man hente filer fra en bærbar til en stationere computer, ved at forbinde dem eks. med et UBS kabel?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 22-06-03 00:41

er det store mængder du skal overføre ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-06-03 00:43

Hej Heseda

Ja det kan man. Det kræver blot et "specielt" kabel og så skal du være opmærksom på at afstanden mellem de to computere ikke kanvære ret stor. Dette plejer dog ikke at være noget problem med en bærbarcomputer

Kablet kan findes på edbpriser.dk ellers må du lige henvende dig igen

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-06-03 00:48

Hej igen

Her er et :
http://www.holm-data.dk/varedetalje.asp?varenr=H005%2D816%2D2247

og her er et andet:
http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1950

Ellers er der måske mulighed for ethernet med almindelige netkort ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 22-06-03 21:14

srhansen>> og det betyder:
>>Ellers er der måske mulighed for ethernet med almindelige netkort ?<<

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-06-03 21:19

Jeg mener blot at hvis du i forvejen har netkort i dine computere kan du via et dobbelt krydset kabel lave en forbindelse mellem dem uden switch. Meget billigere

mvh srhansen

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 22-06-03 23:10

srhansen>> også hvis det er 2 forskellige styresystemer 98/xp?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-06-03 23:11

Hej igen

Ja det er ligemeget

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-06-03 23:17

Hov, jeg har lige en tilføjelse !!!!

Win 98 kan ikke læse NTFS, Så hvis din WIN XP er formateret til NTFS, er det kun win XP maskinen der kan se den anden.

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 25-06-03 23:39

nobe... ikke på et netværk... min com har vært NTFS i flere år... har haft den ude ved nogen der ikke har NTFS og de kunne nemt se min com på net. og hente fra den...

det er kun hvis man har 2 windows på sin com... så kan en fat32 ikke se NTFS men NTFS kan godt se fat32

Kommentar
Fra : simonpe

Dato : 28-01-04 23:54

Heii "heseda"... :D

Af hvad jeg ved, så kan du gå ud og købe dig et "krydset-netkabel"...
Men det kræver dog at der er NET-KORT i begge dine PC'ere...

Og derefter skal du så lige ændre på nogle indstilninger...

Mvh. SiMoN :)