/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pæoner
Fra : lillespir
Vist : 1126 gange
150 point
Dato : 21-06-03 23:25

Hej Kandu-bruger.

Jeg er vild med Pæoner, silkepæoner, træpæoner og bonderoser.
Er der nogle der ved hvor de kan købes?
Jeg håber på at kan få fat i den hvide, lyserøde og den meget mørke røde silkepæon.
Samt bonderoserne også i de ovenstående farver og gerne i andre farver.
Træpæonen kender jeg kun af omtale, men jeg vil meget gerne have et eller flere eksemplar af denne art.
Jeg har forgæves søgt på mange internet adr. men ikke fundet noget brugbart.
Så derfor HJÆÆÆÆLP.
På forhånd tak. M.V.H. Rita

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-06-03 23:38

Hej Rita
Du kan købe dem på planteskolerne eller i Bilka. Men jeg ville vælge planteskolerne.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 21-06-03 23:41

Hej. Du kan prøve disse her:
Dueholms Planteskole
Lund-hede planteskole

Jes

Accepteret svar
Fra : pabloj

Modtaget 160 point
Dato : 21-06-03 23:43

Det gik ikke
www.dueplant.dk
www.lund-hede.dk
Jeg ved om det virker som links, men det er adresserne

Jes

Godkendelse af svar
Fra : lillespir

Dato : 22-06-03 00:04

Tak for hjælpen til jernladyen og en særlig tak til pabloj.

Jeg er glad for at have fået adresser. til planteskoler der har de blomster,
jeg søger   .
Grunden til at jeg valgte dit svar var fordi det indeholdt et par links der her og nu var brugbare for mig.

Endnu engang Tak for hjælpen.
Hilsen Rita.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 22-06-03 01:28

Hej Rita
Selvtak. Der er flere links på www.ihaven.dk
det er en rimelig god side

Jes

Kommentar
Fra : joti

Dato : 21-03-05 14:41

Hej
Så din "gamle" mail om træpæoner og behandling køb af disse

Den bedste side i danmark er www.pspaeon.dk som forhandler træpæoner også nogle meget værdifulde og sjældne . Man kan også købe staudepæoner.
Dusuden findes der et dansk pæonselskab : mail adresse: www.danskpaeonselskab.dk
som er et spændende websted.
Jeg håber du har fået nogle gode planter. Jeg selv har mange bl.a. træpæonen Gaugin og en Rockiies varat, som er hvid med mørk midte og kæmpestor blomst.

venligst

joti