/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Start og cortana i win 10
Fra : popper
Vist : 2797 gange
300 point
Dato : 12-10-15 09:08

Har opgraderet fra win 7 til win 10 og det køre rimeligt, dog har jeg med mellemrum oplevet at den fejler og jeg kan ikke komme på. Menuen start og cortana virker ikke og vil blive forsøgt repareret når jeg logger på næste gang.....meeen det sker så ikke og jeg må ty til at genstarte ofte flere gange før det fungere igen....findes der noget som man evt skal installere for at få den på højkant Ligeledes vil den gerne opdatere fra win uodate men med det samme resultat at den så fortryder og genstarter nogle gange for så at vende tilbage til sit gamle jeg.......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-15 10:45

Er du logget ind med en Microsoft konto - ellers får du ikke lov til at hente opdateringer osv.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-10-15 12:21

Cortana understøttes ikke på dansk endnu...

Citat
http://www.bing.com/search?q=hvorfor+findes+cortana+ikke+i+mit+omr%C3%A5de+eller+p%C3%A5+mit+sprog%3f&filters=guid:%22eff82d53-5215-4f00-ba2f-059df8e68901%22%20lang:%22da-dk%22&form=S00028

hvorfor findes cortana ikke i mit område eller på mit sprog?
target.besthw.net/da/hvorfor-findes-cortana-ikke-i-mit-omrade...
Hvorfor findes Cortana ikke i mit område eller på mit sprog? Cortana er tilgængelig på følgende sprog: fransk, italiensk, tysk, spansk, engelsk (USA), engelsk ...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-10-15 15:00

Hvad er "Cortana"?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-10-15 15:54

Springer Danmark over:
Ingen dansk Cortana til Windows 10 i første omgang

En af de største nyheder i Windows 10 er Cortana, en dybt integreret digital assistent, som gennemsyrer hele Windows 10.
Havde du glædet dig til Cortana, så bliver du skuffet, når du tænder Windows 10 for første gang.

http://www.computerworld.dk/art/233940/springer-danmark-over-ingen-dansk-cortana-til-windows-10-i-foerste-omgang

Slå Cortana fra hvis den da ikke allerede er det!
http://www.digitaltrends.com/computing/how-to-enable-and-disable-cortana-in-windows-10/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-10-15 16:01

Den med Start, prøv evt Classic Shell
http://www.classicshell.net/

Kommentar
Fra : popper

Dato : 13-10-15 00:04

Nej har ingen konto hos microsoft og ingen problemer med at hente opdateringerne det er først efter genstart at problemerne kommer.....

Nej er ikke skuffet over manglende cortana men det nævnes jo i teksten som værende den med skyldige i manglende logon.....cortana er slået fra og kan ikke slås til endnu.

Har hentet programmet ang. start håber så at det evt kan afhjælpe problemet.

og undskyld de sene svar har haft en mega lang arbejdes dag.......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-15 09:34

Win 10 skal installeres med konto og mail-adresse evt. som i win8, bare med en google adresse.
Ellers virker de forskellige indstillinger ikke...............................egen besværlige erfaring.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 13-10-15 10:00

Syntes ikke jeg bliver meget klogere af det du skriver Eyvind dvs at jeg resten af livet med win 10 skal have problemer. Mail adresse har jeg og den fungere helt som den skal. Og hvordan får man en google adresse........

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-10-15 10:34

du går ind på www.gmail.com og opretter en valgfri adresse.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-10-15 10:39

Man kan sagtens køre uden en MS mail konto, men det giver så nogle begrænsninger.

Jeg startede med en lokal konto(tror jeg det hed) og der virkede det fint.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-15 11:19

Det var også en lokal konto jeg startede med................og lidt bøvl.
Så satte jeg den hentede DVD til og geninstallerede den hvor den fik lov til IKKE at gemme noget.
Derefter kunne jeg så skrue på alle indstillingerne.
Jeg brugte en outlook konto jeg havde i forvejen.

Du kan også hente en gmail her : https://www.google.dk/
Klik på log in og lav så en google mail = ditnavn @gmail.com

Kommentar
Fra : popper

Dato : 13-10-15 15:26

Tak for jeres råd. Jeg vil forsøge alt dette i morgen hvor jeg har en fridag......Og med hensyn til at hente fra windows opdate er jeg ikke komme et skridt længere....den fortryder stadig det den har hentet men måske det hjælper når jeg får en g-mail konto eller google konto....men tak for nu

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 13-10-15 15:44

Citat
men måske det hjælper når jeg får en g-mail konto eller google konto....

Det tror jeg nu ikke det gør, hvis du alligevel skal lave en ny konto så kan du lige så godt lave en Microsoft mail, det er jo til Windows!

MS mail
http://outlook.dk

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 04-11-15 14:23

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-15 18:39

velbekomme