/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Dumme tips i IDE NYT - igen igen
Fra : ingelein
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 11-10-15 10:01

Hej med dagens IDE NYT fulgte der tips og tricks til at bruge strips til andre formål . Tip nr. 7 går på at bruge dem til at rense et afløb!!
Hvis man som jeg engang har været så dum at prøve med en bambus grillpind - og har tabt den ned i afløbet, kan det samme nemt ske ved at bruge en strips. Resultatet er at afløbet må pilles af!
Der er ofte mange af disse "hul i hovedet" tips. Hvordan får man dem stoppet.
Tidligere kunne man kommentere disse tips. Det kan man vist ikke længere, eller har jeg overset noget?
Jeg har for ganske kort tid siden skrevet til IDE NYT vedr. En artikel om brug af 35 % brintoverilte. Den har de skyndt sig at rette til 10 %.
Samtidig skrev de at de ikke havde tid til at læse korrektur på egne ting og at meget var maskinoversat!!!
For filen da!
Ingelein

Accepteret svar
Fra : omahexen

Modtaget 60 point
Dato : 11-10-15 10:08

Ja Ingelein.Idenyts avis er en avis man ikke skal læse,hvis man ikke kan tænke selv.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-10-15 10:43

Hvis det er en lang kabelstrip og en kort vandlås, er ideen da udmærket. Selv bruger jeg en cykelege til badekarsafløbet - som også bruges ved brusebad. Den er fortræffelig til at fiske lange hår op med, jeg vil tro, at en strip vil have næsten samme kvaliteter.
Venlig hilsen
pbp

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 11-10-15 11:18

Tippet i Ide Nyt er glimrende.
Er det ikke bare dig der absolut vil ha' noget at brogge dig over og har set dig gal på IdeNyt?
Hvis man er fumlet kan det blot gøres sådan her http://peecee.dk/upload/view/453845

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 11-10-15 11:24

Lige en rettelse:
brogge skal være brokke.

for_lækker

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-10-15 13:38

Næh , men står der noget om hvor lange de strips skal være til det formål? Jeg har aldrig haft strips på 40-50 cm længde i huset. Cykelegern er da en glimrende lang tongest. Som jeg skrev, har jeg selv dummet mig med en for kort bambuspind, som jeg gav slip på. Er de der strips ikke ret bøjelige? I min køkkenvask sidder der nogle ting på tværs, nemlig løftestangs aktivstor til bundproppen. Det er på tværs af den der ofte lægger sig skidt.
Jeg er sikker på at det går galt med en strips der er så kort at den ikke kan nå ned til vandlåsen og stikke op over Afløbshullet. Ikke alle sfløbshuller er af den slags med små runde huller.
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-15 21:39

Det er for sent at tømme bjørnen når barnet har skudt brønden..........eller noget i den henretning.

Ide-Nyt er sponsoreret 100%, så der er nok ikke meget at hente.

Skriv et link til Kandu i bladet, så kører det

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-10-15 22:42

OK - Jeg burde ikke brokke mig. Har nemlig vundet 2. præmie i en konkurrence om DK's flotteste have - og 1. præmie i en konkurrence om et flot julebillede.
Meeeeen.................. Når jeg vinder noget, sætter jeg min forventning til at gevinsten kommer til mig uden at jeg skal rykke for den osv. Men jeg er lidt naiv. Det er ren forretning det der......
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-10-15 07:26

Løsningen er da simpel. Lad dog være med at læse disse tips, hvis de er så uduelige!

Det er vel også meningen, at folk selv kan tænke, korte eller lange strips hmm....
"Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den."

Optimisten ser muligheder i enhver fare, pessimisten ser farer i enhver mulighed."
(Winston Churchill)

Kig her
http://www.superlike.dk/15-byggeprojekter-som-er-helt-hul-hovedet/

Vil du virkelig i kontakt med ide nyt, kan du benytte https://www.facebook.com/idenyt?ref=ts&fref=ts

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-15 08:02

Citat
Det er vel også meningen, at folk selv kan tænke,

Mange mennesker har simpelthen ikke teknisk kreativitet og kan heller ikke lære det eller udnytte et tip, f.eks. min svoger som jeg ser bande hver gang ham skal slå et søm i, til gengæld er han god på andre områder.

Det kan måles, masser af mennesker har gennem jobbet været igennem "coaching" hvor man ud fra 100 eller flere banale spørgsmål skriver resultatet ind i en graf hvorefter det kan ses hvor hjernen har mest vægt, det kan være kreativitet, samarbejdsevner, evnen til at analysere m.m. og der kan de fleste genkende sig selv, det er faktisk ret morsomt
Jeg fik ny direktør som hurtigt "opdagede" mig og brugte mig til til mere komplicerede ting end min gamle..........hans ord var at jeg tænkte mere på problemløsning end selve problemet hvad der gav hurtigere løsninger.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-15 09:41

Ja, jeg kan godt tænke selv og de, der ikke kan, skal ikke stole blindt på IDE NYTS forslag. Jeg er fra en tid, hvor alle fancy overflødige rengøringsmidler i kulørte plastikflasker ikke var opfundet. Man kan faktisk klare sig med ganske få ting i husholdningen.
JEG HAR FORRESTEN OGSÅ SELV EN BLOG MED DIY TING.
Www.strikinge-selfmade.blogspot.dk
Det der kan irritere mig ved IDE NYTS forslag er at ideerene er købte og ikke afprøvede af uvildige folk. Når ganske unge mennesker, der ikke har fået f.eks. Rengørings oplæring hjemmefra blindt stoler på nogle tåbelige ideer, bliver jeg ked af det.

En veluddannet dame i vores bekendtskabskreds ville gøre det særlig godt ved rengøring af nogle offentlige toiletter. Fik blandet Klorin og sæbe ......... Og kom på sygehuset. Det var nu ikke IDE NYTS skyld, men hendes egen uvidenhed.
Ingelein

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-10-15 10:17

Hvad mon der er "galt med vores afløb"? Vi renser det aldrig, det er aldrig stoppet? Til gengæld kommer vi aldrig alt muligt ned i afløbene som fedt og madreste mv.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-15 10:33

Citat
Fik blandet Klorin og sæbe

Inspireret af Adolf Hitler

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-15 12:46

Tak for svaret omahexen. Ja, præcis, som du skriver

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-10-15 13:32

Hvorfor filen er denne tråd ikke blevet lukket efter accept???
Ingelein