/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke modtage filer i messenger...
Fra : sth77
Vist : 522 gange
50 point
Dato : 21-06-03 19:36

Forleden sad jeg og "snakkede" med min søster over messenger og hun ville så sende mig nogle billeder fra sin ferie. Hver gang hun prøvede stod der "overførslen mislykkedes". Jeg havde ingen problemer med at sende til hende. Jeg har WinXP home, men har fjernet fluebenet i firewall, da jeg mener det giver en falsk tryghed (nå, det var et sidespring).
Kan det være rigtigt at man i XP ikke kan modtage filer gennem messenger, uanset om man har firewallen aktiv eller ej?
Det var den indbyggede Windows messenger jeg brugte (ver. 4.7). Den nye msn messenger 6.0 vil heller ikke......
Hjææææææælp

sth77

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 21-06-03 20:24

prøv at kigge her og læs det igennem http://messenger.msn.dk/support/helphome.asp?client=1#Q4e

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 21-06-03 20:49

Du er sikker på at det ikke er din udbyder der ikke lukker for disse porte som skal benyttes eller at du sidder bag en router som glemmer dine NAT'tede porte for hurtigt. Du må fortælle lidt mere om dit netværk og vi skal nok hjælpe Dig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-06-03 22:32

Det kan være at din søster har prøvet at sende for store filer man kan som
reglen ikke sende større filer end det ens internetudbyder har fastsat af MB
i ens e-mail konto,altså vis din søster har en e-mail konto med en lager
kapacitet på lad os sige 5 MB, eller hvor meget hun nu har,og der måske ligger
2 MB e-mails på serveren så kan hun kun sende filer på de resterrende 3 MB o.s.v .Jeg har 10 MB på min konto så jeg kan ikke sende større filer end det
uden at splitte dem op og sende dem over flere omgange.(zip og splitter software)

Manse9933Og det gælder også for messenger og den konto den er tilknyttet.

Kommentar
Fra : sth77

Dato : 25-06-03 23:38

manse9933 >
Det er ikke det der er problemet hos mig. Jeg har et max. på 10MB pr. mail (ikke ialt) men kan sagtens sende store filer. Den største jeg hidtil har prøvet at sende var på 108MB. Det tog tid, men kunne sagtens lade sig gøre.
Min søster har samme udbyder som mig, så heller ingen problemer fra den kant.

Det skal så siges at de billeder hun prøvede at sende fyldte omkr. 100-150KB pr. styk, så det burde ikke være størrelsen der var problemet.

xodeus >
Jeg har kontaktet min udbyder, som siger at der ingen problemer skulle være. Igen, min søster har samme udbyder og kører også XP home. Hun kan modtage fra mig, men jeg kan ikke modtage fra hende.

Jeg har ingen Router. Blot et stik i væggen til netværkskablet.
Jeg tænkte på, om det kunne være noget i opsætningen af messenger jeg har overset....

sth77