/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
modne majs
Fra : beckski
Vist : 551 gange
200 point
Dato : 21-06-03 19:02

hvordan kan man - når man nu står i kvickly - se på en majskolbe om den er moden.
beck

Accepteret svar
Fra : dortedyg

Modtaget 210 point
Dato : 21-06-03 19:10

at kornene er gule og ikke gennemsigtige

/dd

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-06-03 19:44

i toppen eller bunden ?? --- altså kom nu ... jeg aner det ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-06-03 20:43

Det er kun toppen som er synlig. når den vokser normalt. Toppen vender nedad og kan måske udtales som bunden.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-06-03 20:45

I vores kvickly vokser der majs.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-06-03 20:45

Til beckski:

Majskornene skal være gule fra top til bund. Hjælper det lidt?

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-06-03 08:17

Du skal også kigge på dusken der sidder i spidsen (så undgår jeg at tage stilling til top og bund) af majsen. Den skal ikke være helt grøn, men være brunlig. Og kig også på majskernerne, de må ikke være indfaldne, så er den tør og ikke friskplukket, og det er tit værre end for lidt moden.

Hvis du laver et hul med neglen og presser skal der komme lidt saft ud, men det er nok ikke så populært i forretningen eller blandt de andre kunder.

Godkendelse af svar
Fra : beckski

Dato : 22-06-03 09:26

Tak for svaret dortedyg.

og emeson - hvorfor tage pis på et reelt spørgsmål??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-06-03 18:24

Se egenlig svarede jeg reelt bechski. Men igen opdagede jeg en manglende gennemlæsning af spørgsmålet. Og da dit tillægsspørgsmål så ud som lidt "fis" - ja så syntes jeg da også, at jeg kunne dække over mit kiks på denne måde.
Emeson.