/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Problemer med gasbrænder
Fra : jensviggo
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 06-10-15 09:49

Har en sådan gasbrænder, har lige skiftet gasdåse, men den ville ikke prikke hul i dåsen som den plejer at gøre, før den fik et tryk i bunden, det hjalp, men som om der mangler noget, den vil kun brænde med fuld styrke, når jeg presser på bunden af dåsen når den er isat selve brænderen.
På siden af brænderen er der et hak på den blå del og en sort fjedrende del på det sorte, hvilken funktion har dette.
http://peecee.dk/upload/view/453735
http://peecee.dk/upload/view/453736
http://peecee.dk/upload/view/453737
http://peecee.dk/upload/view/453738
http://peecee.dk/upload/view/453739

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-10-15 15:16

Jeg kan ikke hjælpe, men to gode råd,

køb ikke de små blå gasdåser, men en lille ukrudts brænder til 149 kr.
til rigtige, små gas beholdere, typisk 20 kr. pr stk.

Eller køb en større ukrudts brænder til en rigtig gasflaske, den koster nu under 500 kr.
Gassen koster næsten 200 kr. herhjemme, men fås syd for grænsen til ca. 120 kr.

Og så kan du brænde 1000 gange mere ukrudt,
og så har du samtidig to billige adgange til din grill starter,
til os der stadig bruger rigtigt kul...

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 06-10-15 16:08

Den er ikke skruet helt sammen, bunddelen skal skrues helt sammen så hakket i bunddelen er ud for den sorte knap som er en lås og den skal trykkes ind for at kunne skill top og bund af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-15 17:01

Jeg har en der ligner med el-tænding.
Jeg kan ikke skruebunden fra for så fiser gassen ud.
Men jeg mindes at der er noget fjeder når bunden sættes på ved skift af gasdåse.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 06-10-15 17:27

Har lige fundet min egen frem og kan se at din er skruet for meget sammen, hakket på bunden er skruet for langt frem, drej det lidt til bage så lås og hak går i indgreb, den er skruet så meget sammen at stiften lukker for gassen.
Der sidder en fjederventil i toppen med en sort gummikonus som passer i dåsens fordybning inde i midten sidder stiften som prikker hul i dåsen når bunden skrues fast.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 07-10-15 07:17

Har nu drejet den tilbage så den går i hak, dette hjælper imidlertid ikke, den fjeder, hvordan ser den ud, måske den er blevet væk, eller faldet ud da jeg skiftede gasdåse.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 07-10-15 09:22

Hvis det er stiften som stadig lukker så sæt brænderen lidt hårdt på bordet, så måske dåsen falder på plads.........................................udenfor altså.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 07-10-15 11:49

Citat
den fjeder, hvordan ser den ud, måske den er blevet væk, eller faldet ud da jeg skiftede gasdåse.

Fjederen kan ikke falde af det er hele ventilsystemet der er fjederpåvirket for at slutte tæt på dåsen, det er dåsen der er blevet trykket for meget op og sidder fast på stiften så der ikke kan komme gas ud, prøv at løsne bunden meget lidt og sæt den hårdt ned så dåsen kan ryger lidt ned, og så tilbage i hak igen, gør det uden for, for der kommer gas ud hvis dåsen kommer forlangt ned under forsøget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-10-15 21:06

Gør det uden dørs, jeg har engang prøvet noget lignende hvor jeg fik prikket hul i dåsen men den ville ikke pakke tæt og al gassen fes ud på et ½ minut.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-10-15 22:16

Smid den ukrudtsbrænder ad H til. Rent miljøsvineri!

Ukrudtsbrændere er rent miljøsvineri, mener tidligere ansat i Miljøministeriet, som har beregnet, at ukrudtsbrændere udleder ca 3500 gange så meget CO2 som Roundup.

Roundup er lagt for had i offentligheden, men ukrudtsbrændere, som mange tror er mere miljørigtige end bekæmpelsesmidler, er ifølge tidligere ansat i Miljøministeriet biolog Claus Hansen rendyrket miljøsvineri.
Ukrudtsbrændere er rent miljøsvineri, mener tidligere ansat i Miljøministeriet, som har beregnet, at ukrudtsbrændere udleder ca 3500 gange så meget CO2 som Roundup.

http://landbrugsavisen.dk/mark/biolog-v%C3%A6r-milj%C3%B8rigtig-brug-roundup-i-stedet-ukrudtsbr%C3%A6nderen

Citat
Eller køb en større ukrudts brænder til en rigtig gasflaske, den koster nu under 500 kr.
Gassen koster næsten 200 kr. herhjemme, men fås syd for grænsen til ca. 120 kr.
Skribenten her, forurener Danmark med masser CO2, købt i Tyskland uden dansk moms og afgift. Samtidigt med, han råber på velfærd.
En ren Carl Holst.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-15 09:33

Hvis i nu havde kigget på billede nr. 3 i indledningen...............................

Dette er ikke en ukrudtsbrænder.

http://peecee.dk/upload/view/453737

Men et stykke værktøj, til eks. tin-lodning af kobberrør.

Ps. Den er ret besværlig, at bruge til ukrudtsafbrænding, da brænderrøret ikke er ret langt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-15 16:00

Citat
Men et stykke værktøj, til eks. tin-lodning af kobberrør.

Ps. Den er ret besværlig, at bruge til ukrudtsafbrænding, da brænderrøret ikke er ret langt.

AAAARHHHHH, den kan godt bruges til en lille skørtidsel

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-10-15 16:37

Ja, det er ikke en rigtig ukrudts brænder, spild af penge og CO2.

Og når jeg nu sviner, jeg købte sidste år 4 af de små gasdåser hos Harald Nyborg, i Danmark,
til under 80 kr. og jeg har de to af dem endnu, jeg bruger dem kun til min grill starter.

Og min store gasbrænder bruger jeg således: Jeg vander vor indkørsel og havefliser med
eddike syre, kun fortyndet med en tredje del vand, og så efter 3-4 dage, når det grønne
er visnet, får det et fur med gasbrænderen; rigtigt gassen er købt i Tyskland,
men det er over to år siden jeg tankede op, så ikke noget overflødigt CO2 udslip her.

Tidligere brugte min kone Round Up, men ikke mere,
det har jeg fået hende overbevist om ikke er sagen i vor nu økologiske have,
det ødelægger jo grundvandet, ikke med CO2, men med toxider.

Når man erkender det, om for mange år, bliver det også forbudt...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-15 17:27

Terrassen skal renses med dieselolie (den godkendte af VW)
Fordel 5-6 liter dieselolie på en alm terrasse,
Og så skal du være der med Jens Viggo´s brænder.
Du behøver ikke at ringe efter brandvæsnet.....................................de kommer selv.

Det er selve skummet fra brandsprøjten, som nedlægger ukrudtet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-10-15 17:37

Jeg tilslutter mig Eyvind´s helt unikke forslag, men snyd nu ikke med CO2 målingen.

Og hvor meget bruger brandværnet ikke af CO2 inden de når frem?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-10-15 07:08

Jeg bruger gasbrænderen til at tænde op i min co2 neutrale brændeovn, før brugte jeg sprittabletter. Med brænderen tar det maks et minut.
Jow jow

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-15 11:12

Citat
Og hvor meget bruger brandværnet ikke af CO2 inden de når frem?
Der tager du helt fejl Giversen. Vi bruger det lokale co2 frie brandværn.

http://peecee.dk/upload/view/453821

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-10-15 19:08

For satan da, Svend. Jeg er ked af, at jeg igen igen må rette på dig. Eddikesyre er ulovligt som ukrudtsmiddel Det er ikke et postulat jeg kommer med, det er Miljøstyrelsen der advarer.

Round up er godkendt!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-15 19:14

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-10-15 19:35

Uanset hvad diverse miljø styrelser siger, er Eddike syre et naturprodukt,
og uskadeligt for vor natur og grundvand, og det er Round Up ikke,
noget nogen vil erkende engang...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-10-15 20:29

I hvilket årstal startede du med eddikesyre..?

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 18-10-15 07:22

Tak for svaret Eyvind.