/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette huskede passwords
Fra : Troldepige
Vist : 473 gange
200 point
Dato : 04-10-15 21:22

Jeg har lånt en bærbar pc (HP) med windows 10, jeg har opdaget, at ejerens kæreste har været på facebook med den, og hun har vist bedt pc'en om, at huske password.

Jeg forestiller mig, at man, på en eller anden smart måde, kan slette alle de passwords man har bedt sin pc om, at huske, men hvordan?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-15 21:25

Ccleaner kan slette alt det der gemmes.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-10-15 21:50

Det burde være en browserindstilling. I Internet Explorer kan man gå ind under Indstillinger > Internetindstillinger > Generelt og så ned til Browserdata.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-10-15 21:52

I Microsoft Edge skal du ind under Indstillinger >Avanceret indstillinger og så kommer der et punkt der hedder administrer adgangskoder.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-10-15 22:05

Hvad så med Firefox?

Men det vil sige det er browseren, jeg skal finde nogle indstillinger i, og slette det?

Jeg troede det var pc'ens indstillinger.

Kigger på det i morgen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 04-10-15 23:06

Firefox browseren gemmer kodeord og brugernavne, klik på de 3 vandrette streger oppe til højre og klik på Indstillinger og klik på Sikkerhed der kan du klikke på Gemte adgangskoder og fjerne dem som den tidligere bruger benyttede, marker en linje og klik på Fjern eller klik på Fjern alle hvis du vil rydde helt op, fjerner du alle så skal du indtaste brugernavn og kodeord på ny for de sider du selv bruger.

Windows gemmer også kodeord og brugernavne du finder dem i Kontrolpanel > Brugerkonti > Styring af legitimationsoplysninger, klik på linjerne en efter en og klik på Fjern for at fjerne dem som har noget med den tidligere bruger at gøre eller fjern dem alle, men så skal du bagefter selv skrive kodeord og brugernavne for de tjenester du selv benytter

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-10-15 07:18

Tak o.v.n. Det lyder som noget jeg kan bruge.
Jeg tænder den senere på dagen og prøver.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-10-15 11:44

Ctrl+Shift+Delete

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-10-15 23:19

Citat
at ejerens kæreste har været på facebook med den, og hun har vist bedt pc'en om, at huske password.

Sikke dog en masse sjov du kunne få ud af dét...
Og det var ikke en opfordring - bare en tanke.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-10-15 06:00

Citat
Sikke dog en masse sjov du kunne få ud af dét... [Hahahahaha]
Og det var ikke en opfordring - bare en tanke.

Lige præcis.

Men det gør jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 07-10-15 07:03

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-10-15 01:13

Selv tak - godt du fik problemet løst