/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Snog som kæledyr?
Fra : viggoeddie
Vist : 1976 gange
80 point
Dato : 21-06-03 18:23

Hej
Jeg har i nogen tid tænkt på at anskaffe mig en kvælerslange som kæledyr.
Men nu har jeg hørt, at det skulle være godt, som nybegynder med slanger at vælge en ugiftig snog(colubridae) fx. en strømpebåndssnog eller en kornsnog.
Men da jeg ikke ved så meget om disse snoge og heller ikke kan finde noget, tænkte jeg om jeg kunne få nogle råd om dem. Ville det være et godt valg?
Håber i kan hjælpe mig!

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 21-06-03 21:08

en gul el. rød rottesnog er en nem slange at ha med at gøre...
og der er oceaner af info på nettet at hente...
http://www.dyrebrevkassen.dk/html/spoerg/frmsp.html?svslan.html&2

hilsen michael

Kommentar
Fra : noname_nolife

Dato : 14-07-03 16:56

Hej viggo.

Jeg er udd dyrepasser og har haft krybdyr i snart 18 år...mest slanger..både snoge og kvælerslanger, der er både gode "begynderslanger" inden for kvæler og snoge..MEN mange slanger bliver rimelige store(læs lange) feks en taiwan rottesnog(kaldet klatresnog)kan blive op til 3.5 meter...men der findes også kvælerslanger der bliver ca 1 meter når den er MAX størrelse.((childrens python))..??? men hvis jeg skulle anbefale en slange der er "nem" og ret hurtig bliver fortrolig med mennesker er det nok Boa Constrictor/konge boa...pris ca 500-650 kr størrelse helt "udvokset" max 3.5 meter......det er en virklig god slange der sjældent bider og er "nem" at holde..!! du kan også gå ind på min hjemmeside http://www-noname-nolife.dk tryk på Snake Cam og du kan få den oven nævnte slange at se..og der står også en MASSE info omkring pasning og terrarie størrelser og meget mere..

Krybende Hilsner..NoNo

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 14-07-03 18:10

Gul rottesnog er min og stadig første slange....
har selv bygget terraie og fået ideer fra www.zoocity.dk

Kommentar
Fra : Rottesnogen

Dato : 14-12-03 14:03

Efter min erfaring vil jeg sige at du nok skal starte med en rottesnog da den er nem og passe og kræver ik nogen bestemt luftfugtighed kun varme(26-32c) og hvis man er ny i hobbyen er det lidt svært det med fugtigheden