/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Peter non Plys
Fra : svendgiversen
Vist : 539 gange
50 point
Dato : 01-10-15 18:53

Jeg har hidtil ikke haft problemer med at finde søde, rammende, kælenavne for vor politikere.
Eksempelvis: Lille Lars, Tøse Tulle og Knalde Carl, men nu kniber det med Peter Christensen.

Vi kan jo ikke kalde ham Peter Plys, han har jo ikke meget hår på hovedet,
og heller ikke Peter Pan, vist ingen jungle klatrer i ham?

Hvad kan vi kalde Peter Chris??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-10-15 19:07

Ved ikke hvor gammel du er, men det lyder som om du stadigvæk går i folkeskole? Du ved det der med mobning. Men du kan da kalde ham for Chrisministeren hvis det glæder dig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-10-15 19:13

Grisen!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-10-15 19:19

Jeg er gammel nok,
men glem det, jeg har ikke noget imod Peter Christensen,
og foreløbigt er han klart bedre end sin forgænger.

Hvis han på et tidspunkt også dummer sig, har jeg et par forslag...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-10-15 19:26

Jeg vil igen, igen og atter igen understrege at jeg er ikke en del af svendgiversens "vi"

Hvis svendgiversen har problemer med navne, så er det hans problem. Jeg foretrækker at kalde politikerne med deres eget navn. Jeg er stadig utilfreds med, at jeg som bruger på kandu bliver en del af svendgiversens meninger.

svendgiversen, nu må du lære, kun at udtale dig på egne vegne.

svendgiversen, hvilken tilfredsstillelse får du ved alle de "øgenavne"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-10-15 20:10

En nabo kom forbi og sagde at hernede kalder vi ham Peter Gris,
og det syntes jeg var for useriøst, han har jo ikke gjort mig noget.

Så jeg udbad mig andre kæle, ikke øge, navne,
og faktisk har jeg et par mere pæne kæle navne, for en god sønderjysk politiker?

>Hvad kan vi kalde Peter Chris??

Der er jo ikke tale om at pådutte nogen min mening,
tværtimod efterlyser jeg andres opfattelse, så jeg forstår ikke kloge ans reaktion??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-10-15 20:13

Citat
En nabo kom forbi og sagde at hernede kalder vi ham Peter Gris,

Han ligner da os så'n en, så derfor kalder jeg ham grisen, og på arb. ved de hvem det er når man lige har glemt hans navn!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-10-15 20:34

Ja, Klaudi , men det må du ikke sige højt, nogen her holder øje med os.

Og uanset udseende, skal han vel have en chance som forsvarsminister...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-10-15 20:49

Citat
Og uanset udseende, skal han vel have en chance som forsvarsminister...

Ja, selvfølgelig skal han det!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-10-15 21:23

Omkring politikeres kæle, kalde, øge navne, er jeg helt uden følelser,
men ser gerne noget mere entydigt end eksempelvis Christensen...

Et godt eksempel er Jernladyen,
noget Helle ikke nåede at komme op til, men måske hendes efterfølger?

Der hvor jeg kommer fra, hed de fleste næsten det samme,
og vi havde alle kæle navne, ofte ud fra udseende, store Peter, lille Peter, etc.

lidt værre: Marie Stakke Hals, og Jens Skelet.
Førstnævnte med en ret kort hals, den anden, meget tynd, men gift med en jordmoder.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-10-15 22:26

Lille Lars, Tøse Tulle ....Er vist ikke øgenavne du har fundet på, da det er "avis øgenavne"

Dhimmi Svend, det er dit øgenavn.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 02-10-15 08:25

Som jeg har skrevet til dig andet steds ..før jeg så dette spørgsmål, så får du mit bud:

Peter Pjok

Vi er i Pløresøledalen og så kender vi (..undskyld ans) jo hele persongalleriet: Jens Fup, frk.Olsen, Fjotte, Platon, Smarte, Rokke, Sjanten m.fl. ...ikke mindst Ljt. Pjok som altid vil gøre sig til overfor Generalen der betragter ham som et nyttigt fjols han dog ikke gider bruge sin sparsomme golftimer på.
Peter ligner ham ovenikøbet ..eller også er det omvendt
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-10-15 09:31

Mit kompromis bud var, med en enkelt taste fejl, Peter Ghristensen,
kun hvis han også dummer sig, forkortes det.

Det andet var ganske rigtigt Peter Pjok, men lad nu Peter få en chance...

Og så får Sønderborg nu lidt kompensation for det Carl Holst har taget fra os.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 02-10-15 12:50

Du kan jo kalde ham "Bondeknolden" som det gøres på denne side:
http://www.politikerlede.com/venstre.htm#pc
/Janus

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-10-15 14:47

Det var dog et grimt link, med mange nedsættende øgenavne.

Så er mine politiker kælenavne, alle enten kendte eller velbegrundede, det rene vand.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 02-10-15 14:57

Så de navne andre finder på er øgenavne og dem du selv finder på er kælenavne?

/Janus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-15 17:03

svendgiversen, jeg forstår slet ikke, hvorfor du vil kalde politikerne for andet end det de hedder !!!!!

På "Borgen" bliver Peter Christensen kaldt PC og det, er der ikke noget nedsættende i.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-10-15 20:59

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-10-15 12:05

Citat
På "Borgen" bliver Peter Christensen kaldt PC og det, er der ikke noget nedsættende i.

Jo, det er en hån mod PC'er

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-15 15:28

dova -> *ROFL*
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-15 15:34

Peter Pjok ..er noget der er hevet ind fra Venstre !

Manden har ikke gang på jord, hvis man spørger vælgerne ...og det hár man prøvet. Det blev et rungende FARVEL ved sidste valg. Løkke skylder ham et nyt sæt tøj & et par underbukser ..plus 'det løse' for at holde de mest nysgerrige journalister fra døren.

Nogen kalder det nepotisme ..jeg kalder det fo r(magt-)korruption.

</MOLOKYLE>