/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
NY fryser men hvilken ?
Fra : Rustica.dk
Vist : 520 gange
10 point
Dato : 21-06-03 14:28

Jeg skal i næste uge ud og invistere i en Kummefryser!
Den må kun være 70 x 70 cm.
Helt ny!
Men hvor kan jeg få den billigest ?
Jeg boer i skanderborg, så det SKAL være der i nærheden ?

TAK
R

Kommentar
Fra : JannOtto

Dato : 21-06-03 16:18

Du skriver at det skal være i nærheden. Jeg vil mene at århus ikke er så langt væk så prøv denne..

Electric City i Tilst ved Århus.

Afkørsel 47 på motorvej E45. Drej mod Århus . Electric City ligger på Anelystvej 6 i Tilst - skråt over for Bilka.
Åbningstider. Hverdag 10.00 - 19.00 Lørdag 10.00 - 16.00
Tlf. 86 24 82 66

MVH.
JannOtto

Accepteret svar
Fra : ks9000

Modtaget 10 point
Dato : 21-06-03 20:13

Den billigste fryser i indkøb kan ske at være den dyreste i drift, så vær lige opmærksom på det. - Du skal gå efter energimærkningen, hvor et A-mærket apparat er billigst i drift. Det kan betale sig i længden.

Kig lige ind på denne hjemmeside: http://www.energinord.dk/dk/privat/raadgivning_ved_koeb/hvidevarer/ - her finder du nogle gode links.

//Knud

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-06-03 09:33

..og husk lige fjernsynsudsendelsen om Electric City. Sælgerne for ekstra penge for at tale køberne fra at købe de gode tilbud og overtale dem til at købe det Electric City tjener flest penge på.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 23-06-03 10:48

Til 3773

Jeg synes, at det er OK, at sælgerne får ekstra bonus, og butikken tjener mere, ved at sælge et bestemt produkt, hvis det nu lige er det produkt man alligevel ville vælge.

Man skal bare ikke lade sig overtale til at købe det, de snakker godt for, hvis ikke det er et ordentlig produkt.

Som altid, skal man være vågen, når man handler.

//Knud

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-06-03 11:06

Yes Knud, men det var bestemt ikke det der kom frem i TV'et. Sælgerne blev straffet på pungen for at sælge de "gode tilbud" og belønnet for at sælge "mindre gode tilbud". Derved opnår du jo at der er sælgerens moral (og løncheckens) størrelse der er afgørende for hvilken rådgivning der yder dig. Man kan jo med rette sige, at den politik HI-FI Klubben kørete (i hverttilfælde i gamle dage), med at avancen på de enkelte varer var sælgeren ubekendt, gjorde at sælgerne solgte efter bedste overbevisning og ikke efter tegnedrengen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-06-03 21:09

Vælg et a mærke produkt. alle har et mærke de syntes bedst om. vælg det du synnes passer bedst til din penge pung. PRES altid prisen i butikken.

Kommentar
Fra : jayleno

Dato : 01-07-03 03:08

Hej Rustica.
Der er tre amerikanske økonomer der har fået nobelprisen for at påvise at hvis sælger ved mere end køber så dør markedet.
Sådan er det også i denne situation, sælger skal da lægge kortene på bordet og sige at jeg har de her 5 modeller at vælge imellem , den første er sådan og sådan und so weiter.
Så kan man selv tage stilling til hvad for en model man vil købe.
Hver gang jeg er inde i en radioforretning så skal man høre på en sælger der desperat prøver og sælge en forsikring ,igen her skal sælger forklare hvad går denne forsikring ud på og har du brug for den.
Det nytter ikke noget bare at sige at hvis du får en ridse på din nye bærbare så taber du den da bare ned fra Rundetårn hvis du nu bor i Skagen.

Kommentar
Fra : jayleno

Dato : 01-07-03 03:10

Hej igen Rustica
Der er altid en masse at spare på de priser du kan se i butikken , 25% er helt normalt.
Det kan dog også betale sig økonomisk at købe et B-mærket køle/fryseskab fordi du skal lægge mange flere penge på bordet til et A-mærket skab

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 01-07-03 10:13

Tak for svaret ks9000.