/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word - autocorrect
Fra : Franko
Vist : 603 gange
50 point
Dato : 11-12-01 12:51

Et helt banalt spørgsmål:
Hvorfor retter min Word (Word 2000) automatisk bindestreger så de bliver længere i et dokument?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-01 13:41

Franko <Franko.news@kandu.dk> skrev i en
news:gjmR7.6364$z4.788028@news000.worldonline.dk
>
> Et helt banalt spørgsmål:
> Hvorfor retter min Word (Word 2000) automatisk bindestreger så de bliver
> længere i et dokument?
>
Ved egentlig heller ikke hvad det smarte i det er, men det kan da slås fra.
Funktioner > Autokorrektur > Fanebladet "Autoformat under skrivning"
I midsterste sektion under overskriften "Erstat under skrivning"
Fjern fluebenet i "Symboltegn (--) med symboler (-)"
Så skulle Word gerne holde sig til en almindelig -

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 50 point
Dato : 11-12-01 19:57

Hej Franko
Hvorfor den gør det automatisk,--tja,-et sted skalden vel starte.
Under "funktioner" er der noget der hedder Autokorrektur. Der kan du ændre det hvis du ikke vil have det.
Gå op i "Indsæt" og vælg "Autotekst" og derefter "Autotekst..." her kan du vælge de ting du vil slå fra!!!
Når word retter kan du også bare trykke "Ctrl"+"Z" (fortryd) så ændrer den det til det du har tastet !!!!
Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-01 19:57

Ånej, den holder ikke vand.

Word bruger to forskellige bindestreger,svjh. kaldes de hhv. en og em, alt
efter hvor lange de er, og det har noget at gøre med linielængde,
punktstørrelser og fordeling af mellemrum når linier skal afbalanceres til
lige højre-venstre margen.
Og hvis man undlader at skrive --, så får man indeni tekst en en streg -.
Hvis man derimod skriver ---, så får man en linie fra venstre margen til den
højre.
Endelig kan man slå Autokorrektur helt fra.
--
mvh
pre

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> wrote in message
news:3c15fe6a$0$94402$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Franko <Franko.news@kandu.dk> skrev i en
> news:gjmR7.6364$z4.788028@news000.worldonline.dk
> >
> > Et helt banalt spørgsmål:
> > Hvorfor retter min Word (Word 2000) automatisk bindestreger så de bliver
> > længere i et dokument?
> >
> Ved egentlig heller ikke hvad det smarte i det er, men det kan da slås
fra.
> Funktioner > Autokorrektur > Fanebladet "Autoformat under skrivning"
> I midsterste sektion under overskriften "Erstat under skrivning"
> Fjern fluebenet i "Symboltegn (--) med symboler (-)"
> Så skulle Word gerne holde sig til en almindelig -
>
> --
> Med venlig hilsen
> Ole Gaarde Kristensen
> - Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -
>

Kommentar
Fra : filuren

Dato : 11-12-01 21:14

Well, en bindestreg i virkeligheden, dvs. bøger, aviser, alt trykt, er længere, end de streger tastaturet laver. Word prøver bare at efterligne virkeligheden. Men hvis du insisterer på en "uvirkelig" bindestreg, kan du altså også få det, som de ærede forrige indlæg pointerer.

Hilsen
Filuren