/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Træ klasser? T1 K18 osv....
Fra : Odense
Vist : 6531 gange
50 point
Dato : 21-06-03 13:44

hej !

Hvad betyder T1 K18 K23 osv. træ ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-06-03 21:07

Fundet på:
Det er betejnelser for den godkendte styrke, du skal bruge til din tilbygning.
http://www.t-virke.dk/
Ved styrkesortering af savskåret nåletræ efter DS 483 inddeles træet i 4 sorteringsklasser: T0, T1, T2 og T3. T'et angiver at det er T-virke, dvs styrkesorteret træ til konstruktionsbrug. Tallet 0, 1, 2 og 3 angiver hvilken styrkeklasse træet skal henføres til ved beregning. De tilhørende styrkeklasser er K14, K18, K24 og K30. De danske styrkesorteringsregler er baseret på reglerne i INSTA 142 som er fælles for de nordiske lande. Nærmere oplysning om konstruktionstræ findes på
http://www.trae.dk/
Emesen.

Accepteret svar
Fra : thomat

Modtaget 50 point
Dato : 14-07-03 23:24

hej
lige en tilføjelse når du ser f.eks lægter på tilbud i bladene er det som regel skillerum`s lægter de er f.eks ikke godkendt til at bruge til tag der skal de være t1 godgendt det er da rart lige at være opmærksom på hvad man skal bruge træet til

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 19-03-04 17:31

Tak for svaret thomat.