/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Charly er sluppet løs!
Fra : jysch
Vist : 376 gange
50 point
Dato : 21-06-03 08:30

Da jeg kom hjem her til morgen kl. 07.00 lukkede jeg Snubbi (min gravhund) ud i haven, som er indhegnet. Charly kom også og ville ud, så han kom i snor som han altid gør og da jeg lidt senere kikkede efter ham var han væk - snoren havde sat sig fast og var knækket og Charly var væk!

Vi bor en i meget lille landsby med marker rundt om, så det er ikke til at sige hvor han er henne, men vi har også en stærk befærdet vej lige forbi huset, og han har aldrig før været ude på egen pote ( han er 5 år ). Det er heldigvis lørdag og ikke så meget trafik, men bilerne kører meget stærkt.

Jeg burde gå hen og sove, skal arbejde igen i aften/nat - men har det meget svært da han ikke er her, han plejer at ligge ved siden af min hovedpude.

Jeg ved ikke mine levende råd - for jeg ved ikke hvor jeg skal lede efter ham.

Jysch

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-06-03 09:00

Jeg vil foreslå, at du adviserer alle du kender i landsbyen,
om at holde øje med katten.
Derudover synes jeg, du skal hænge opslag op på
alle tilgængelige steder - og selvfølgelig helst forsynet
med et billede af Charly.
Når det er gjort, kan du så selv gå ud at lede.

Selv om Charly aldrig har været ude på egen pote før,
er jeg ret sikker på, at han kan finde hjem igen. Det
plejer katte i hvert fald at kunne.

Men med den trafikerede vej in mente, er det nok klogest
at få ham hjem så hurtigt som muligt.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 21-06-03 09:13

Jeg har været ude og kalde og ruste med hans dåse med snaks - men heldigvis var hans madskål tom da jeg kom hjem her til morgen, og han var "sulten" - jeg så ham ved hegnet, men han forsvandt i marken - var ved at gøre klar til at gå i seng, men åbnede terassedøren så han kunne komme ind og sætte lågen for så Snbbi ikke kunne komme ud ( han larmer i haven, og så kan jeg slet ikke sove) og pludselig hoppede Charly over lågen til stuen - oh nu kan vi gå i seng og jeg kan sove roligt.

Jeg skal have fundet noget snor/line som ikke vejer for meget, men som er meget stærkt og som kan bindes i en karabinhage til han sele. Nogen som har et forslag????

Lykkelig og træt Jysch, som vil gå i seng nu ( forhåbenlig med Charly og Snubbi).

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-06-03 09:40

Det var vel nok rart at høre, Jysch!

Kommentar
Fra : skattekat

Dato : 21-06-03 11:17

Det er altid dejligt med en lykkelig sluttning ! Dengang jeg havde en " selekat" brugte jeg den der plastikovertrukne tøresnor (fås både i rød og blå ) den er stærk og vejer ikke alt for meget. Håber du sover godt.

"skattekat"

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-03 23:51

Murer-snor er MEGET stærkt og meget tyndt. Men hvis han VIL løs, kan han nok gnave alt over, med mindre det er en lænke. Så må du finde en gammel toiletsnor og sætte overst, ved hans halsbånd. Det er nok der, han vil bide det over, hvis han prøver at komme løs.
Dejlig, din kat kom hjem igen. Jeg fik også dagens chock i dag. Min Pjuske var forsvundet, og han kom ikke frem, da det var spisetid. DET er absolut ikke noget godt tegn. (han er indekat). Jeg ledte og ledte, men han var ingen steder. Så ud og kigge løbegården efter. Der fandt jeg et meget lille hul mellem tagnettet og sidenettet. Ak jammer, så var han nok rendt hjemmefra og ud og blive kørt ned. De kører nemlig også sindsygt på vores vej, selv om det er i bymæssig bebyggelse. Jeg kaldte og kaldte, men ingen Pjuske. Endelig fik min samlever den idé at finde en lommelygte og se efter ham i skunken. Der plejer han at gemme sig, når han skal til dyrlæge. Og - jubel - der var han, helt inde i et hjørne. Han havde fået øje på den transportkasse, vi havde brugt til killingerne, der stod inde i stuen så de kunne lege i den. Så han troede, han skulle til dyrlæge, den stakkels kat. Han har for nyligt tilbragt tre døgn deroppe uden mad og med en kikkert i rumpen/tarmene til sidst. Så han skal absolut ikke til nogen dyrlæge, synes han. Han brød sig ikke om dem i forvejen. Men sikke en lettelse.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 22-06-03 07:34

Hej Lady!
Det var da godt I fandt Pjuske.

Charly bider ikke snorene over, men de bliver klemte i terrassedøren og bliver slidt og hvis han kommer til at hænge fast i noget, så kan den let springe.
Har overvejet om jeg skal sætte en krog udenfor døren og så hænge karabinhagen med snoren der.

Vil prøve at kikke på murer-snor.

Lige nu ligger han ude under busken, han var også meget stille igår - lå og sov på sofaen i al den tid jeg var oppe - ellers lå han ved siden af min hovedpude.

Nu vil jeg tage ham ind og så går vi op og sover et par timer, skal først på vagt i morgen tidlig.

Mange hilsner Jysch, Snubbi og Charly

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 24-07-03 22:15

Tak for svaret Jernladyen.

Har købt noget murer-snor ( kors hvor var det dyrt) men nu har der ikke været problemer med den han havde, så det er stadig den samme han går med - jeg bandt bare en knude på den den gang. Men nu holder jeg meget øje med ham - han skulle jo nødig smutte igen pyha!

Hilsen Jysch