/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Køb af tv - Philips, Sony eller ...? Råd~
Fra : Bolino
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 21-06-03 00:23

Vores B&O LX2500 står for udskiftning, og min priortering (læs tegnebog) er ikke til B&O igen.

Vi har set et Philips 28" 16:9 tv (28PW6306) som er pænt, ikke for stort og med en del features til kr. 3.999,- hos El-giganten.

Er der nogle der har gode råd til tv, skal man hellere vælge et andet mærke, f.eks. Sony, Grundig eller Samsung? Jeg er slet ikke inde i de forskellige billedrørstyper mv. men stiller enkelte krav til at der skal være hurtig tekst tv, og skærmbilledet ikke må være mindre end 25", samtidigt med at det ikke må være en stor klods, og så en enkelt fjernbetjening. Max. kr. 4.000,-

Hvad har I af gode råd ? Jeg har ikke kunne finde denne model hos pricerunner eller andre! Har I links til lignende steder hvor man sammenligner produkterne!

Bolino

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-06-03 00:38

Hej Bolino!

Stort set er al "indmad" lavet det samme sted. Se i forretningen på det tændte TV. Hvis du kan lide "billedet" og udseendet af selve TV samtidig med at det er indenfor for den pris, som du vil betale og kan det, som du forlanger, så køb det.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 100 point
Dato : 21-06-03 02:24

Giver ans ret - og dog ikke!
Det er satans til krav du stiller for et tv! - over 25", hurtig text-tv,god kvalitet, strømlinet - og til max 4000,- Nu må du bestemme dig - du kan ikke få det hele for en daler.....

Det bedste du kan gøre er at få det Phillips-tv hjem som du har kigget på, og så returnere det hvis det ikke lever op til forventningerne.

Min pengepung er ikke til dyre tv - så jeg kunne snildt falde for et Phillips-tv, men skulle jeg have et jeg virkeligt kunne holde ud at kigge på og havde de features som jeg ville have - ville jeg vælge Sony!!! Sony er nok de eneste på markedet der virkeligt har forstået det med skærme....

Med hensyn til priser på sammme - så varierer de så stærkt (lige så stærkt som pc'ere) at det ikke er til at sige en dagspris på dem..... og landsdelen har en del at sige også.....

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 21-06-03 10:01

Merlin har fra næste uge tilbud på et JVC 28'' widescreen fjernsyn til 2.999... Det ville jeg da sige god for ¨

Og pssst... så har det HELE 3 scart-stik

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-06-03 12:14

Jeg vil også lige komme med mit besyv

Mit næste TV bliver et SONY med trinitron billedrør. SONY, har et snart mangeårigt patent på netop denne billedrørskvallitet, derfor SONY. For mig er det primære at fjernsynet har et godt billede med skarpe farver. Secondært kommer så det andet. Jeg tror ikke du får et fjernsyn med trinitron billedrør for 4000 kr. Men hvis du ser et bør du bestemt kigge nærmere om ikke det er noget for dig også

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : Bolino

Dato : 23-06-03 13:33

Vi prøver et Philips!

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 23-06-03 16:07

Så held og lykke - og god fornøjelse med det - husk for en god ordens skyld at aftale en god retur-ret, så du kan finde frem til det helt rigtige for dig.

Mvh