/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Reetablering
Fra : clou
Vist : 725 gange
100 point
Dato : 20-06-03 22:55

Hej igen derude

Da jeg er næsten 100% sikker på hjælp, vil jeg prøve denne gang, om det ikke skulle lykkes at få hjælp til at reetablere min harddisk eller formatere harddisken, jeg kører windows xp home edition. Jeg har original cd-rommen og ikke andet!

På forhånd mange tak og rigtig god weekend derude fra

Clou

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 20-06-03 23:20

Hej

(1) Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom kan du ikke boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
(2) Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
(3) Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
(4) Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
(5) Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på L.
(6) Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny installation.

Hvordan kommer jeg ind i BIOS,hold en af disse taster nede under opstart.

ESC, DELETE, F1, F2, CTRL-ESC, eller CTRL-ALT-ESC.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;315341

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-06-03 23:50

Hvis du ikke kan Boote fra CD-drevet eller ikke vil pille i bios>
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-06-03 00:31

Inde i Bios går du til>Advanced Setup Page
Der sætter du(1'st Boot Device ......til.........CDROM) med Tasterne page up og page down.
Du navigerer som reglen med Pil op,pil ned,pil højre,pil venstre,ESC tibage til hoved side.
Tryk F10 for at gemme indstillinger, Y/N ( tryk Y tasten for ja) (N tasten for nej)
Når det hele er overstået,sættes (1'st Boot Device) tilbage til (IDE-O)Det er nr.1
MASTER.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 21-06-03 14:06

Mener du reetablere min harddisk, læser som gendanne tidligere eller mener du formatere. Det er af stor betydning.
Formatering geninstall af xp-home gør du som Manse skriver, skal da inlægge alle drivere og lign. som xp-hpme ikke selv finder. Spørgsmål Har du har det til at køre??? og vil reetablere en tidligere version????

frostsys say have a nice day

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 21-06-03 15:23

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-06-03 16:56

Selv Tak