/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP deskjet 5552
Fra : jbb59
Vist : 275 gange
100 point
Dato : 20-06-03 22:49

Jeg har lige købt og installeret en HP desket 5552. MEN - den skriver ufattelig langsomt. Når jeg har send printerkommandoen, går der adskillige minutter, før den begynder at printe.
Jeg har installeret den efter alle kunstens regler og kan ikke se, at der skulle være noget, der forstyrrer. I forvejen har jeg en HP deskjet 710C, og den begynder udskrift straks efter at jeg har sendt kommandoen til den.
Mine maskiner er hhv. en pentium III 550 mhz m. 256 mb. ram og rigelig hd. plads og en 1600 mhz m. 128 mb. ram.

De kører i et lille netværk, kan det være det, der er årsagen og hvordan afhjælper jeg problemet.

venligst Jørn.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 100 point
Dato : 21-06-03 12:43

Hej Jørn

Først syntes jeg du skal prøve at proppe printerkablet direkte i printerporten eller USB-porten bag på en computer, altså uden om netværket. Viser det sig her at printeren stadig er langsom, kan det tyde på at den er defekt og skal byttes. Her er min mistanke specielt rettet mod printerens ram, der sagtens kan forårsage den fejl du nævner.

Printerjobs foregår på den måde at computeren forsøger at sende mest muligt ned i printerens ram. Det der ikke er plads til i printerens ram bliver forberedt i printerspooleren. Printerspooleren er et ram-område i computeren der bruges til at forberede og administrere printerjobs. Min mistanke går på at det udelukkende er den langsomme printerspooler og ikke den hurtige printerram der benyttes ved din nye printer.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : jbb59

Dato : 26-06-03 20:08

Tak for svaret srhansen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-06-03 20:11

Hej Jørn fik du løst problemet ?