/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gl. pc/ny skærm-VGA/HDMI
Fra : lgs
Vist : 565 gange
300 point
Dato : 15-08-15 13:59

Jeg kan jo lige så godt sige det, som det er: har net-købt en ny Dell-skærm til min gl. stationære Compaq-pc uden at gøre mig det klart at den gl. skærm er tilsluttet pc med VGA, mens den nye skærm er med HDMI-kabel, som der ikke er indgang til i min gl. pc.

Er det en converter, der skal til og i så fald, hvilken kan anbefales? Det skulle jo nødigt være så dyrt med en sådan, at det bedre kan betale sig at købe ny pc.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-15 14:15

Det kan være du kan finde et skærmkort til din nye skærm.
Du skal også bruge 2 drivere som passer til dit styresystem.
skærmkortdriver
skærmdriver

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-08-15 15:23

Uden at kende dit behov og hvad det er for en computer du har så smider jeg lige et eksempel på et grafikkort der kunne være en løsningsmulighed:
https://www.komplett.dk/msi-geforce-210-1gb-physx-cuda/763492

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-08-15 15:36

Jeg lavede det samme nummer for nogle måneder siden - det resulterede i en ny computer...

Det var da noget af det bedste jeg har gjort i flere år.

Nogle gange skal man tage proppen af og give sig selv en god oplevelse.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 15-08-15 15:37

Foreløbig tak til jer to.
Jeg vil møj nødig skulle til at fumle med noget inden i pc´eren, så er en converter, som jeg opfatter som et apparat til stikke VGA-kablet fra min gl. pc ind i og HDMI-kablet ind i, en mulig løsning?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 15-08-15 16:55

Har du prøve at google hdmi vga adapter.

Der er rigtig mange forskellige muligheder.

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 300 point
Dato : 15-08-15 19:52
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-08-15 19:59
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-08-15 20:03

Er det ikke den modsatte vej?:

https://www.av-cables.dk/soeg/?efter=HDMI+til+VGA

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 15-08-15 21:06

Bille1948:

Citat
Er det ikke den modsatte vej?:

Når udgangen i min pc er VGA, mens indgangen i min nye skærm er HDMI, må jeg så ikke gå ud fra, at adapteren/converteren skal være VGA til HDMI og ikke omvendt?

Og hvad er forskellen (om nogen) på en adapter og en converter? Jo, jeg kan se, at der er prisforskel.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-08-15 22:27

Det er nok en strid om ord :)

Men det synes korrekt, at signalet kommer fra PC/VGA og skal til HDMI.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 15-08-15 23:18

Citat
Men det synes korrekt, at signalet kommer fra PC/VGA og skal til HDMI.

Ja!

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 17-08-15 11:02

Tak for svaret anyway.