/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
vand/varme regning
Fra : buller123
Vist : 1093 gange
20 point
Dato : 20-06-03 19:51

hvis man man lejer et hus ved en privat udlejer skal udlejer så ikke betale abonnement til vand/varme/tv og lejeren betaler forbruget

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 20-06-03 19:56

Hej Buller123.

Vi bor til leje i hus , og her er det sådan at vi betaler for forbruget , men hvad der er gældende lovmæssig er jeg ikke helt klar over.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-03 20:06

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med abonnemet til vand/varme/TV.

mvh ans

Kommentar
Fra : buller123

Dato : 20-06-03 20:15

Det er sådan at vi som lejer selvfølgelig betaler forbruget af vand, varme og antenne, men der er jo noget der hedder abonnementafgift og vi er i tvivl om det er udlejer der skal betale det

Kommentar
Fra : buller123

Dato : 20-06-03 20:15

Det er sådan at vi som lejer selvfølgelig betaler forbruget af vand, varme og antenne, men der er jo noget der hedder abonnementafgift og vi er i tvivl om det er udlejer der skal betale det

Kommentar
Fra : buller123

Dato : 20-06-03 20:15

Det er sådan at vi som lejer selvfølgelig betaler forbruget af vand, varme og antenne, men der er jo noget der hedder abonnementafgift og vi er i tvivl om det er udlejer der skal betale det

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 30 point
Dato : 20-06-03 20:33

Jeg mener at udlejer har ret til i varme/vand opgørelsen, når den foreligger, at opkræve afgifter. Er det ikke noget, der fremgår af Jeres lejekontrakt? Mht. antenne burde dette også fremgå af lejekontrakten. Hvis du er meget i tvivl kan du jo rette henvendelse til huslejenævet i den kommune, som I bor i. De vil kunne give dig et konkret svar.
Som oftest er det i lejekontrakter at ekstra udgifter, her tænker jeg på antenne, så skal der i kontrakten stå, at det er noget, man skal betale ekstra for. Det kommer jo også an på hvor meget antennen dækker (her tænker jeg på antal kanaler)

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : buller123

Dato : 20-06-03 20:42

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 20-06-03 20:46

Hej Buller123.

Jeg har lige tjekket vores lejekontrakt.
Der står at afgifter går ind under den reelle husleje og vil blive reguleret ved lejeforhøjelse.
Hilsen Rita . Håber du kan bruge svaret.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-03 21:25

Til lillespir

Den reelle husleje er en ting, og udgiften til vand/varme er ikke det samme. Vand/varme betales a´cto., når året er omme får lejeren en regning på forbruget af vand/varme og her har udlejer ret til at medtage afgifter. Som jeg også skrev til Buller123, vil det være en god ide at kontakte huslejenævnet.

mvh ans

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 21-06-03 06:53

Når man bor i lejet hus betaler man både forbrug og afgift og evt. målerleje. Min udlejer kommer hver år i februar måned med opgørelsen fra kommunen på vand og så gør vi regnskabet op: indbetalt aconto minus forbrug. Elselskabet gør det også sender en opgørelse på samlet forbrug + afgifter. Det eneste vi ikke betaler er renovasion, det går over ejendomsskatten og er med i huslejen.

Hilsen Jysch