/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Risisi ved Win 10
Fra : yearhouse
Vist : 493 gange
200 point
Dato : 11-08-15 01:24

Halløj.
Jeg vil blot høre om jeg mister nogle af mine download fra 8.1, ved at installere Win 10

TOM

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-08-15 02:06

Det afhænger helt af din computer og hvilke download,der er tale om.
Man skal altid have en frisk total back-up , både af data og systemet, inden man begiver sig ud i at skifte styresystem,
Hvis du ikke har det, eller ved hvordan, man gør det, vil jeg kraftigt fraråde dig at begynde på at installerewin 10.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-08-15 04:40

De computere jeg har installeret Windows 10 på har alle installerede og downloaded programmer virket bagefter - kun et program der hed Xara måtte jeg reparere.
Jeg har også prøve at gå tilbage til Windows 7 fra Windows 10 det gik ligeledes gnidningsløst.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-08-15 07:01

Nej. Man mister ikke installerede programmer, men bliver evt. bedt om at opdatere sit antivirusprogram (...afhængigt af producenten).

Den værste risiko er at man ikke får taget hånd om sit privatliv i Windows 10 ved installationen:

1.) http://www.version2.dk/artikel/saadan-undgaar-du-edge-dataindsamling-og-wifi-deling-i-windows-10-309720

2.) http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/ECE2775287/pas-paa-windows-10-deler-dit-wi-fi-password-med-andre/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 11-08-15 10:09

Men men men - det er vigtigt at du ser dig godt for når du opgraderer.
På et tidspunkt i starten får du et valg og skal sætte en prik inden du kan gå videre.

O bevar filer og apps...........................denne skal du markere, og hvis der ikke er et specielt program på din nuværende harddisk, så vil alt fungere.

O bevar mine personlige indstillinger

O INTET

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 11-08-15 10:32

Tak for svaret Eyvind. Jeg vil prøve