/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
omregistrering af bil
Fra : janik
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 06-08-15 18:18

Kan man omregistrerer en bil kun med en slutseddel fra sælger
med underskrift ??
Der står med plader ...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-08-15 18:38

Få ham til at bestille en ny reg-attest - eller lad ham stå for omregistrering

Kommentar
Fra : janik

Dato : 06-08-15 18:47

mig-selv ja den havde jeg også regnet ud ..
Men jeg kan ikke få fat i ham heller ikke ham jeg købte
bilen af.
Har talt med politiet og har en adresse på ham biler
er registret hos.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-08-15 19:19

Du kan ikke gøre det online da de vist kræver en masse tal osv der står på reg-attesten, så prøv en synshal eller motorkontor, og forklar hvordan og hvorledes det står til med sælger/ejer

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 06-08-15 19:35

Jeg tror desværre ikke du kan omregistrere den uden du har reg.attest. Havde selv en trailer hvor køber lovede at omregistrere den, uden det blev gjort.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 06-08-15 19:40

Glemte at skrive at jeg havde fat i skat og fik at vide at hvis reg. Attest var væk, skulle tidligere ejer bestille en ny. Jeg måtte nærmeste true gammel ejer med hvor elendig jeg var til at køre med trailer. Og at han ville komme til at hænge på skaden hvis jeg kørte fra en skade og de kun kunne se nr plade på traileren.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 06-08-15 19:40

Hvor gammel er bilen ?

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 06-08-15 19:58

Har prøvet og sende dig en privat besked, ved dog ikke hvordan det virker herinde

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-15 20:14

Du har slutseddel:
Citat
Mistet registreringsattest Hvis du har mistet bilens registreringsattest, kan du bestille en ny hos SKAT, hvis du er primær ejer af bilen. Du skal kunne dokumentere, at du ejer bilen fx ved at fremsende slutsedlen eller faktura for bilen. Hvis du kun har mistet den ene del af registreringsattesten, skal den anden del leveres tilbage til SKAT, før at du kan få en ny.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-15 20:34

Det er kun ejer som kan bestille ny registrerings attest.
Du er ikke ejer før du står på en registrerings attest.

...................................Det er jo en slags tyverisikring.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 07-08-15 21:01

På registreringsattesten er to koder der skal bruges ved omregistrering. I princippet er en fotokopi tilstrækkeligt til, at omregistrering kan foretages.
Du skal ikke længere aflevere noget til SKAT, men dels som dokumentation f.eks. ved kørsel i udlandet og dels i forbindelse med salg/ophug er den en nødvendighed.

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 08-08-15 09:46

Tak for svaret mig-selv.