/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Snydt eller?????
Fra : TheCon
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 20-06-03 18:35

Hej til alle.
Jeg har en svoger som har købt en pc for et stykke tid siden. Det er en 1,6Ghz AMD Athlon ihvertfald ifgl.
faktura osv. Nu har jeg haft kigget lidt på det og når jeg prøver at checke egenskaber for system så står der
sørme at det er en AMD Athlon 1,04Ghz.........
Er han blevet snydt eller kan det være systemet som er sat op til kun at køre i 1,04Ghz?
Jeg har selv købt en tilsvarende pc det samme sted, og der fik jeg det som jeg havde købt altså en 1,2 Ghz Athlon.

Jeg ser frem til at høre fra nogen som er mere vidende om pc'er end jeg.....

Hygge

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 20-06-03 18:40

Hej HteCon!
Måske ville det være bedre at kikke i bios, for der kan du se om den køre rigtig!
133/33.
Så prøv at genstarte og gå der ind
Det kan være at den bare skal sættes op til den CPU

Rustica.dk

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 20-06-03 18:42

Er det en 1.6 har har købt? Eller står der 1600+ på fakturaen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-03 21:12

Kan du ikke checke jumperne til processorhastighed på bundkortet. Der vil du ku' se hvilken clockfrekvens CPU'en er sat til at kører med, hviket du sikkert ikke ka' se på CPU'en selv, da der sikkert sidder en køler på. Denne kunne du også afmotere og selv se, men så bortfalder garantien sikkert, så lad vær med det. Det jumperen er sat til er hastigheden på CPU'en flyt den IKKE hvis den står til 1.02Ghz. Du risikerer at brænde CPU'en af hvis du vælger for høj/lav frekvens.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 21-06-03 00:11

Som hjp spørger om, stod der 1.6 GHz eller 1600+??? Dette er en væsentlig faktor, da AMD 1600+ IKKE kører 1.6 GHz...

Bare så du ved det

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : 0raxter

Dato : 22-06-03 08:57

ja.... Væsentligt er det om det er en 1,6 Ghz eller 1600+ .... Fordi en 1600+ køre 1,4 Ghz..

Kommentar
Fra : TheCon

Dato : 23-06-03 09:02

Hej igen.

Nu har jeg fået kigget på den faktura som de har modtaget, det er en 1600 og ikke en
1,6 Ghz. Vil det sige at den kun kørersom en 1,4 Ghz????

Anyway når den starter op står der at det kun er en 1,04 Ghz kan det have noget med konfigurationen at gøre???

Michael

Kommentar
Fra : 0raxter

Dato : 24-06-03 23:21

Tjek det der hedder "Jumperene" på dit bundkort om de står rigtigt... Hvis de står rigtigt så få fat i en ny bios til dit bundkort, da det også kan være der dit problem ligger !

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-03 02:29

TheCon->Nej.
Oraxter->Det vil jeg ikke anbefale på en ny maskine. Altså skifte bios. Evt. kunne man skifte krystallet til et hurtigere, men DET vil gi' køleproblemer så det vil frem.

Umidddelbart lyder det som om du har fået en 1Ghz maskine.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 0raxter

Dato : 07-07-03 10:08

Øhhhhh..... Du kan da godt gøre det på en ny maskine... og teste om det fungere, har været ude for flere gange at Edb firmaer glemmer at sætte biosen rigtigt op... Det kan være vilderen irreterende !!

Kommentar
Fra : Poe

Dato : 13-07-03 23:00

Har selv en 2800+ og den har også kun 2200 MHz ... Dog skal det jo siges at de MHz er bedre end f.eks. Intels... Så nej, han er ikke blevet snydt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-03 21:34

Fandt du ud af det? Hvis... gør kandu.dk en tjeneste, gi' point (IKKE til mig) = acceptér -----------------------------^

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : TheCon

Dato : 15-08-03 10:55

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 11:18

Ja, nu fik jeg dem jo alligevel og så er der vel ikke andet at gøre end at takke

</MOLOKYLE>