/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Erfaring med arkitekt/byggetilsyn?
Fra : vagnr
Vist : 485 gange
300 point
Dato : 05-08-15 06:38

Hej

Vores sommerhus skal have lavet til/ombygning samt udvendig isolering.

Der er masser af anmeldelser af firmaer der kan stå for såvel projektering og selve arbejdet, men vi vil have sagkyndig(e) på vores side.

Derfor vil vi gerne finde en arkitekt, evt en del af et firma, der kan stå for projektering (inkl. beregninger om stabilitet mv.), ansøgning om byggetilladelse, gerne hjælp til at finde firma/håndværkere til arbejdet og byggetilsyn, men anmeldelser af arkitekter er en by i Sibirien

Hvis I har gode erfaringer med en arkitekt til et konkret byggeri, hører jeg meget gerne om det!

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 05-08-15 09:03

Har du prøvet at kigge på Trustpilot ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-08-15 11:05

Beregning af bygningsstabilitet er ingeniørarbejde .ikke arkitekt. Hvis det er et meget simpelt ytilfælde kan en konstruktør eller erfaren arkitekt do også klare det. Når du kontraherer med en skal du sikre dig at det er en med professionel ansvarsforsikring.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-08-15 13:39

Citat
Har du prøvet at kigge på Trustpilot ?

Ja, men ikke noget brugbart, det meste handler om typehusfirmaer!

Citat
Beregning af bygningsstabilitet er ingeniørarbejde .ikke arkitekt.

Og bygningskonstruktørarbejde, derfor kunne jeg også bruge referencer på firmaer der både har arkitekter og ingeniører/bygninskonstruktører i "stalden"!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-08-15 15:50

Det kommer jo an på hvor i landet

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-08-15 17:02

Citat
Det kommer jo an på hvor i landet

Jeg tænkte på at skrive Sjælland, men ville ikke indskrænke området, hvis den bedste bor i Jylland, på Bornholm eller...

Efterfølgende at skulle ændre noget der ikke du'r er helt sikkert dyrere end at betale for rejsetid

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-15 21:27

Hvis det er bygningens stabilitet, eksempel fjernelse af en væg, er det en "statisk beregner" du har brug for. Det kan både være en arkitekt og en bygningsingeniør som også kan være Statisk beregner.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-08-15 21:37

Citat
Hvis det er bygningens stabilitet, eksempel fjernelse af en væg, er det en "statisk beregner" du har brug for. Det kan både være en arkitekt og en bygningsingeniør som også kan være Statisk beregner.

Jeg vi helst have "hele pakken", et firma der kan tegne udbygingm´, som beregne stabilitet, men jeg regner med at de fleste arkitekter kender nogen, der kan stå for det mere tekniske!

Men jeg begynder at savne svar fra nogen, der rent faktisk har hyret en arkitekt til at lave første del af øvelsen, den der tegning hvor man siger "Hvorfor havde vi ikke tænkt på det"!