/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Eksport af CSV-filer i Excel
Fra : Riallica
Vist : 871 gange
100 point
Dato : 20-06-03 16:26

Hej med jer !!!

Findes der er VBA Event til excel der kan eksportere f.eks "Ark1" til "Ark1.csv" når arket gemmes ???

Når jeg forsøger gemmes hele regnearket som .csv, det var ikke meningen da man gerne skulle kunne arbejde videre i regnearket bagefter.

Kan det løses ?

VH

Riallica

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-06-03 18:52

Dette er vel også hvad du er kommet til.
Exel 2000
navngi ark1-abc
a1=2 b1=4 sumc1=6
slet alle ark -abc
gemsom mappe1 csv (du kan stadig arbejde på arket).
a2=3 b2=6 sumc2=9
gem...........filen mappe1 eksisterer allerede vil du overskrive
den fortæller lige at der er begrænsninger ved csv
ved lukning vil den lige gæmme ændringerne i mappe1

åbne Exel
åben mappe1 csv
.........starter med 1;; i celle a1
a1,a2,a3 ser sådan ud 2;4:6 i en celle A2
a2,b2,c2 ser sådan ud 3;6;9 i en celle a3
Du kan nu ikke arbejde videre fordi dit regneark er kommasepareret
Emesen.

Kommentar
Fra : Riallica

Dato : 20-06-03 20:19

Arket er en vagtplan over ansatte i en virksomhed, dette regneark er tilgængeligt for en del ledere som skal kunne rette i den.
CSV-filen er til brug på vores intranet, alle ansatte kan nu se deres vagter på intranettet.

Meningen er så :
Hver gang en leder laver en ændring og gemmer, eksporteres der en kopi af arket i en csv-fil som ifølge vores IT-afdeling så automatisk hentes hver 15 min og lægges ud på intranettet.

Derfor skal regnearket blive ved med at være regneark, men blot eksportere en csv-fil.

Pyyyhhaaaa en smøre

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-06-03 20:26

Lav regneark mappe1
gem som mappe2.csv
"regn" videre på mappe1
gem som mappe2.csv ja til overskriv
"regn" videre på mappe1
gem som mappe2.csv ja til overskriv
osv.
Jeg har prøvet, den kan overskrive.
Emesen.