/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computeren låser!?
Fra : JudAs.J.LAiR.P
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 20-06-03 12:32

Hey allesammen.
Jeg sidder med en kammerats computer, som jeg skulle prøve at lave. Den laver en fejl som jeg aldrig har været ude for før. Så snart man prøver at gemme en fil fra internettet låser computeren fuldstændigt. Lige i øjeblikket er jeg på bar bund, hvis nogen af jer har nogle idéer ville det være fedt. på forhånd tak.
det er en
AMD duron 750 mhz
512 mb ram
1 x 20 gb hd
1 x 80 gb hd

mvh JudAs.J.LAiR.P

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 110 point
Dato : 20-06-03 12:53

Måske er det virus-scanneren, der er gået amok.
Prøv at deaktivere denne - og hjælper det heller
ikke, så luk den helt.

Jeg bruger her Norton Antivirus som "model":
Vælg Options i Norton-anti-virus.
Vælg options for auto-protect.
Fjern markeringen i "Load auto-protect at startup".
Genstart computeren, først efter genstart er virusscanneren definitivt lukket.

Kommentar
Fra : Aarslev

Dato : 20-06-03 12:58

Hej JudAs......

Har prøvet dte samme
Prøv at luk nettet ned. tryk højre musseknap.
Tryk på indstillinger, derefter på kort, så følg anvisningerne indtil listen af drivere toner frem.
Prøv med: CIRRUS LOGIC 5446 PI

Det hjalp mig en gang for ikke længe siden, det kunne jo være det var samme problem

Hilsen og god week-end
Aarslev

Kommentar
Fra : Aarslev

Dato : 20-06-03 12:58

Hej JudAs......

Har prøvet dte samme
Prøv at luk nettet ned. tryk højre musseknap.
Tryk på indstillinger, derefter på kort, så følg anvisningerne indtil listen af drivere toner frem.
Prøv med: CIRRUS LOGIC 5446 PI

Det hjalp mig en gang for ikke længe siden, det kunne jo være det var samme problem

Hilsen og god week-end
Aarslev

Kommentar
Fra : Aarslev

Dato : 20-06-03 12:58

Hej JudAs......

Har prøvet dte samme
Prøv at luk nettet ned. tryk højre musseknap.
Tryk på indstillinger, derefter på kort, så følg anvisningerne indtil listen af drivere toner frem.
Prøv med: CIRRUS LOGIC 5446 PI

Det hjalp mig en gang for ikke længe siden, det kunne jo være det var samme problem

Hilsen og god week-end
Aarslev

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 20-06-03 15:29

Hej Rellom.
Ja der ligger norton antivirus på computeren. Jeg fulgte dine anvisninger, men computeren låser stadig... desværre. Ellers et glimrende bud. tak.

Aarslev, du kunne vel ikke uddybe din kommentar en smule? Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal lukke nettet ned og, hvor jeg skal højreklikke...

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-03 17:05

Er det en bestemt fil fra nettet? eller alle filer? Låser den på andre tidspunkter? I andre programmer?
Har du checket og optimeret din registreringsdatabase; for det ku' sagtens være noget med den. Jeg havde selv et problem med en PC der låste i tide og utide ( ...mest utide ) og det fandt jeg ud af, efter ugers kamp, var fordi den ikke var jordet via jordforbindelsen bagpå!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 20-06-03 17:10

Det er alle filer fra nettet den går i stå med. Den låser også engang imellem i outlook når man besvarer en e-mail.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-06-03 17:15

Det lyder som om cpu'en er på overarbejde,prøv at åbne joblisten (højreklik på menu linien)og gå den igennem og se hvordan di forskællige procceser opføre sig mens du prøver at dawnloade en fil fra web.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-06-03 17:19

Det kan være der skal gøres rent i kabinettet,cpu'en bliver for varm når den
laver en for stor opgave og at dawnloade fra web kræver meget af cpu'n

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 20-06-03 17:30

Jeg har kontrolleret mht cpu'en. Den er ikke for varm, den bliver kun 50 grader... Jeg har nu afinstalleret så mange programmer som muligt. så der er kun standard windows programmer på selve joblisten...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-06-03 17:43

Prøv at indstille krontrolpaner>system>avanceret>ydeevne,indstillinger>avanceret> til bagrundtjenester og systemcache >genstart og prøv igen.
du kan højer klikke på dem og se hvad det handler om,test dig frem vis det ikke virker.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-06-03 17:53

prøv også Samme sted visuelle effekter sæt et mærke i bruger defineret og fjern
fluebenene i de ting han ikke har behov for,jeg har personligt kun fire boxe makeret,disse ting tar en pæn del af pcen's recurser.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-06-03 11:53

Hej allesammen. Tak for jeres hjælp. Det lykkedes mig selv at finde fejlen på computeren. Grafikkortet er åbentbart i stykker, eller foresager i en form for konflikt. Så snart jeg skifter skærmkortet, fungerer computeren perfekt.

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-03 21:31

Gi' en eller anden point (..IKKE mig), så spørgsmålet kan blive lukket. Tak

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 09-11-03 20:13

Du var den som først prøvede at komme med et svar til mit spørgsmål, derfor får du pointne... Tak for hjælpen allesammen,....

JudAs.J.LAiR.P