/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL fra TDC og opkald via mobil tlf
Fra : Ulletheman
Vist : 638 gange
20 point
Dato : 20-06-03 10:36

Jeg har ADSL hos TDC ab. med 2 dynamiske IP adresser. Jeg har 1 stationær på mit kontor. Jeg ville gerne have min bærbar på koblet på netværk sammen med stationær. Det er ikke et problem. Problemet ligger i at jeg samtidig vil kunne ringe og koble mig op til min e-mail og internet fra udlandet via mobil tlf. Jeg har en Nokia 6210, og ab. hos Sonofon der begge understøtter High Speed Data. JEg er klar over muligheden for webmail, men det er ikke en løsning der passer mig. Jeg ønsker at bruge min egen outlook på bærbar til at læse og besvare mail.

Er det muligt at have ADSL og samtidig kunne ringe ind med samme kundenummer og password, og derved få adgang til sin postkasse?

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 20-06-03 10:44

Hvor ligger din postkasse? Hos TDC ADSL?

Dit Sonofon giver dig en internetforbindelse som du sagtens kan bruge til at tjekke din TDC postkasse. Du kan bare ikke sende mail via TDC, men skal skifte til Sonofons SMTP server, når du kobler op med mobilen.

Kommentar
Fra : Ulletheman

Dato : 20-06-03 11:01

Ja den ligger hos tdc

Accepteret svar
Fra : tla

Modtaget 30 point
Dato : 20-06-03 11:22

Det er helt sikkert muligt!

Du skal blot have oprettet Internet hos SONOFON hvis du ikke allerede har det (gratis!). Herefter får du opkaldsnummer til deres server, og er dermed på nettet.

Herefter er det dig ganske frit, hvilke mailbokse du tjekker og på hvilke servere du henter dine mails. Det opsætter du blot i Outlook på ganske normal vis med TDC´s indkaldsadresser mv.

Jeg har selv brugt det gennem længere tid med SONOFON som udbyder på mobilsiden og Tiscali som primær mail...

Håber du får det til at virke!

Godkendelse af svar
Fra : Ulletheman

Dato : 20-06-03 11:31

Tak for svaret tla. Det var lige præcis det jeg havde brug for. Det giver mig endnu en fordel, da jeg ikke skal skifte ADSL ab. og derved skal investerer i en router, men kun en switch.

Kommentar
Fra : tla

Dato : 20-06-03 11:36

Det har faktisk flere fordele...

Du kan nemlig opsætte at den tjekker mail på flere end én mailserver - dvs. har du en hjemmemail og en arbejdsmail, så kan du i ét og samme klik få tjekket, om der er mail. Det opsætter du også uden problemer i Outlook.

Men du har ret - det er kanonsmart! Og det lader sig gøre fordi SONOFON "bare" leverer adgangen til nettet (og HELST via deres Internet da du så er garanteret 100% hastighed på HSD!) men fordi du samtidig er frit stillet mht hvilken/hvilke servere du vil tjekke mail på...

Og det virker perfekt!

Kommentar
Fra : Ulletheman

Dato : 20-06-03 11:53

Da jeg ringede til TDC ADSL support, sagde de at det ikke var muligt fordi jeg havde 2 dynamiske ip adresser. Jeg skulle så ændre ab. over til PPPOE (?) ab. som gav mig en fast IP adresse. Det betød så at jeg skulle investerer i en router fordi jeg ellers ikke kunne koble mig på netværk på kontoret. Samtidig har jeg fundet et smart program som synkroniserer mine mails på stationær og bærbar, når jeg kobler min bærbar på netværket. DEt er smart.....

Kommentar
Fra : tla

Dato : 20-06-03 12:10

Så er du jo ved at være på vej til at have styr på tingene!!!
- og endda med nøjagtig den løsning, som du søgte!

Håber du for det til at fungere - men som sagt, det er jeg ret sikker på, for jeg har selv en lignende løsning!

Kommentar
Fra : Ulletheman

Dato : 20-06-03 12:54

Tak for din gode hjælp.