/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Genskabe formateret harddisk.
Fra : spimmer
Vist : 396 gange
200 point
Dato : 09-07-15 14:31

Hej.
Er der nogen, der kan fortælle mig, om man kan gendanne en formateret harddisk.
Det er en SATA disk.

spimmer

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 210 point
Dato : 09-07-15 14:48

Det kan du godt, men der vil altid gå noget tabt, jeg bruger dette program:
http://www.partitionwizard.com/help/partition-recovery.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-07-15 16:29

Det kommer noget an på hvordan du har formatteret den

Hvis du har banket den firkantet med en hammer ,er det ret håbløst.

Hvis du har overskrevet med andre tegn er det også ret svært, men hvis du har lavet en software hurtigformattering og ikke skrevet noget andet på disken senere, er det ret nemt med et af de mange programmer at genskabe, fil biblioteket, så de kan læses igen.

Det vigtige er ikke at bruge disken til noget som helst før filerne er genskabt.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 15-07-15 17:39

Tak for svaret mig-selv.