/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ny router, kan ikke se Zyxel NSA310.
Fra : k_m_s
Vist : 628 gange
500 point
Dato : 24-06-15 12:29

Hej.

Jeg har fået ny router (Thomson TG799vn) og kan ikke mere få forbindelse med min NSA310. (jeg bruger Windows 7)

Det eneste jeg bruger NSA310 til er back up med Second Copy 8.

Jeg syntes at have hørt at man ikke behøver Zyxel's NAS Starter Utility, men kan tilgå den via browser og ip.

Så hvis jeg kunne afinstallere NAS Starter Utility og Second Copy kunne se den og jeg kunne se den via ip, ville det være super.

Men hvordan?

God Dag
Kim

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-15 14:37

Thomson er en mærkelig router, har selv et ´modem´ og da jeg havde min Zycel kunne jeg kun komme i kontakt med den gennem softwaren - min WD TV Live fandt den dog uden problem.
Kan du ikke få softwaren til at starte op af sig selv, mener min kunne.
Min nuværende Buffalo ligger altid klar og kan findes i Netværk - dog kan jeg kun bruge den lokalt, ikke uden for mit netværk

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-15 14:40

Forresten brugte jeg software der hørte til enten den ældre eller nyere model, det virkede bedst hos mig.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 24-06-15 18:47

Jeg kiggede lige på Second Copy, den understøtter FTP og det gør din NAS også (er det en TDC Homedisk?) så det kan sagtens virke uden Starter Utillity.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 25-06-15 09:50

Ja Thomson er en mærkelig router.

Når jeg kommer hjem vil jeg prøve at slette Starter Utilliy og tilføje NSA'en som en netværksplacering gennem denne computer. Der må jeg vel ku få øje på den.

Derefter sætte Second Copy op med en FTP profil.

Tak for hjælp til nu

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 25-06-15 11:58

Nej det er ikke en TDC disk.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 26-06-15 13:25

Det går fremad

Nu har jeg slettet Starter Utilliy og oprettet NSA310 som et nyt netværksted.

Kan nu tilgå disken via IP og "nsa310" i browseren og det nye netværkssted.

God weekend.

Kim

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 30-06-15 14:54

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Nu kører backup via FTP

Hilsen
Kim