/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Handicapferie
Fra : bauchmann
Vist : 464 gange
200 point
Dato : 19-06-03 21:53

Hej alle.
Jeg prøver endnu engang at stille dette spørgsmål. Er der nogen der har erfaringer med ferier for gangbesværede. Jeg rejser altid i vinterhalvåret så der skal være solsikkert. Jeg har 3 hjulet el kørestol, så man skal kunne komme rundt i hvert fald på hotellet. Det ville da også være skønt at kunne køre til stranden. Kan gå med stok 50 - 75 m.. Håber at få nogle gode ideer.

Torben

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 200 point
Dato : 20-06-03 00:23

Hej Torben

Du kan måske finde noget brugbart her: http://www.rejs-med.dk/kategorier/Handicapferie

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-06-03 08:46

Hej Torben

Prøv at gå ind på hjemmesiden www.ryk.dk, der er en tilgængelighedbase, hvor du kan søge på mange forskellige ting..også feriesteder.
Ellers er de fleste bureauer efterhånden vældig gode til at informere om tilgængeligheden. Du skal ikke være så nervøs for at prøve. Er selv kørestolsbruger og har oplevet meget hen i rejselivet og erfaret at det hele nok skal gå, selvom der kan være små barrierer ind imellem..det gør kun det hele lidt mere interessant
Har haft mange sjove/spøjse oplevelser.
Har du en lille forestilling om, hvor du gerne vil hen? Så er det lidt nemmere at rådgive dig?
Venligst
Sus

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-06-03 11:32

Hej.
De sidste gange vi har været afsted har være i Caribien. Vinterklimaet er ideelt for mig ( 30 grader døgnet rundt.) Det er derfor vigtigt at varmen er på rejsemålet om vinteren. Kanarieøerne har jeg prøver, men blev skuffet over klimaet, og der er dyrt.
Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-06-03 11:32

Hej.
De sidste gange vi har været afsted har være i Caribien. Vinterklimaet er ideelt for mig ( 30 grader døgnet rundt.) Det er derfor vigtigt at varmen er på rejsemålet om vinteren. Kanarieøerne har jeg prøver, men blev skuffet over klimaet, og der er dyrt.
Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-06-03 11:32

Hej.
De sidste gange vi har været afsted har være i Caribien. Vinterklimaet er ideelt for mig ( 30 grader døgnet rundt.) Det er derfor vigtigt at varmen er på rejsemålet om vinteren. Kanarieøerne har jeg prøver, men blev skuffet over klimaet, og der er dyrt.
Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : Kester

Dato : 27-06-03 00:17

Hej Torben,

Er selv kørestolsbruger og rejser stort set også hver vinter. Jeg har de 12 år rejst i "det meste" af verden sammen med min kæreste, (også helst til varme lande.)
Jeg har en hjemmeside: www.handi-travel.subnet.dk - (Der har til tider været lidt problemer med den, håber det lykkes for dig.)
Og som Sus skriver, hvor vil du gerne hen og hvad vil du lave?
Hilsen Kester

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 27-06-03 08:57

Hej.
Som tidligere nævnt har vi holdt ferie på Isla Margarita (Caribien). Klimaet der er helt ideelt for mig. Der er ca. 30 grader døgnet rundt.

God dag
Torben

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 02-07-03 09:57

Tak for svaret Rellom.